Ik ben zo vreselijk aan het stressen. Wij hebben de koopakte getekend en a.s, maandag zou de financiering rond moeten zijn. Dat gaan we dus niet redden wegens bepaalde obstakels. Nu hebben wij 4 weken uitstel gevraagd aan de verkopers maar hebben maar 2 weken uitstel gekregen. Het financieringsvoorbehoud is tot 22 mei. Het probleem is dus, dat is ook de reden dat wij het niet op tijd rond hebben, dat mijn echtgenoot garant stond voor de hypotheek van zijn vader. Dat moet nog van zijn naam af. Dat hopen wij deze of in ieder geval volgende week rond te hebben. Pas dan kan de geldverstrekker over de hypotheekaanvragen beoordelen. Heolang doet de geldverstrekker/bankinstellingen over een dergelijke beoordeling. Is dat een kwestie van een paar daagjes of gaat daar dan weer een aantal weke overheen. Als dat laaatste geval is, dan gaan we die 22 mei alsnog niet redden. Ik ben zo gestressed en misselijk van al dit gedoe, dat ik weinig slaap en eet. Kan iemand mij daarom wat uitleg geven, hoe dit proces bij de bank verloopt en hoeveel tijd het in beslag neemt?
Ik zou contact opnemen met je hypotheekverstrekker en de situatie voorleggen dat als de garantstelling van zijn naam is jullie aanvraag met spoed kan worden behandeld. Niet gescjoten is altijs mis. Ik denk wel dat t moet kunnen wij hadden ook vrij snel alles geregeld maar dat is al wel weer 2 jaar terug dua weet niet hoe t nu is
Ik denk dat je na 2 weken uitstel nog wel 2 weken uitstel kan krijgen, als je aangeeft wat het probleem is. Het is iig sneller voor de verkopende partij, nog 2 weken ipv weer een nieuwe koper zoeken