Hoi hoi iedereen Hier even een aparte vraag misschien. Ik ben dus op zoek naar een lekker recept om zelf oliebollen te bakken. Verder zouden tips voor de geur (om deze te neutraliseren) ook heel fijn zijn! Ik heb ze dus nooit gemaakt en wil alvast een beetje gaan oefenen. Dat ik ze dus op de dag van Nieuwjaar zelf niet ga verpesten . Ik heb er op het moment ook even de tijd voor dus maak er maar meteen gebruik van.
Haha, en dat hoog zomer Ik koop een pak mix maar helemaal zelf is vast nog lekkerder. Voor de geur raad ik echt aan buiten te bakken. Succes met oefenen!
Ik wil wel proefkonijn spelen ik zou ook beginnen met een mix pak en als dat lukt, helemaal zelf maken.
Zorg voor verse olie. Ik heb ze ooit eens met m&ms erin gegeten. Zag er feestelijk uit en was heel lekker. Geen idee wat hun recept was, maar dat zal vast ergens te vinden zijn.
Ik zou een pak proberen van Koopmans ofzo en dat met bier maken. Recept staat op het pak. En de geur... verse olie en als het kan buiten bakken inderdaad!
Idd een pak mix kopen. Verse olie. Evt. In een nieuwe frituurpan bakken. Bier in het beslag. En ipv rozijnen appelstukjes erin. En als ze uit de pan komen, door de kaneelsuiker rollen. Mmm
Genoeg recepten te vinden online. Bakken buiten in een (frituur)pan met zonnebloemolie. Wij kopen meestal een pak van koopmans en doen er stukjes appel en rozijnen doorheen. Niets lekkerder dan verse oliebollen! Op de pakken van koopmans staat meestal ook de tijd (per kant) die ze in de olie moeten bakken.
Ik gebruik volgens mij dit recept: https://uitpaulineskeuken.nl/2012/12/oliebollen-bakken.html Verder vers vet, de tijd geven om te rijzen en dan komt hetbwel goed. Overigens vind ik wel dat zelfgemaakte zonder pak alleen de dag zelf lekker zijn, dag erna zijn ze taai en opwarmen doet ze geen goed.