ik vind hem niet leuk, sorry... maar ik hou ook meer van korte namen. Ik zou dan voor Katy/Kate gaan. Lijkt er qua klank enigszins op en klinkt vlotter vind ik. Maar als jullie t een mooie naam vinden dan moet je daar echt voor gaan
In eerste instantie dacht ik direct: nee niet mooi Maar...naarmate ik het vaker zeg vind ik het wel leuker.
Het is best lastig een naam te vinden die in beide culturen kan, zo vind ik Nova leuk, maar dat heeft een andere betekenis in de moedertaal van mijn man. Onze andere kinderen hebben korte makkelijke namen , dit word de laatste en aangezien onze beide voornamen met een C beginnen leuk ons het leuk ons meisje ook een naam met een C te geven( hoeft niet persee) ook als je bij google Cataleya of cattleya intoetst en naar afbeeldingen gaat zie je dat een orchideeën soort is die ik prachtig vind. Vandaar dat ik erop kwam.
Vind het op zich best een leuke klank hebben. Het is mij persoonlijk te lang. Hou zelf meer van namen met 2 lettergrepen of max 3. Het enige meisje dat ik ken met deze naam komt uit een niet zo beste buurt en een niet zo'n best milieu. Sorry maar dat is mijn associatie.
Ik vind de naam ook niet mooi Maar je kan wel de naam geven en dan op het paspoort enz Volledig zetten, en dan gewoon als roepnaam, een verkorting maken zoals caty of lea ofzo
Vind de naam nogal hard klinken. Maar dat heb je redelijk snel met een c of k. Misschien meer de c uitgesproken als s kijken? Als Celia of Cecile.
Prachtig! Vernoemd uit de film Colombiana (2011) met Zoe Saldana? Na het zien van die film wilde ik ook wel mijn kind later zo noemen, maar omdat ik het niet bij een op en top Nederlands kindje vind passen, zal die waarschijnlijk afvallen. Voor jullie zou die dus perfect kunnen zijn!
Hm, ik vind het niet heel mooi klinken, vrij hard. Het doet me denken aan een soort combinatie tussen cat + hyena. Of cat eye. Als je het iets anders schrijft heb ik die associatie al minder: Cataléa Cathaléa Cathléa Catléa Maar je hebt er zoveel goede associaties mee dat ik er denk ik gewoon voor zal gaan Het is ook weer geen belachelijke/afschuwelijke naam (vind ik dan). Andere ideetjes met een C nog: Carlisa, Carlize Carisa / Cariza Carissa Carlina, Carline Camila Carmine, Carmina, Carmen Caro / Caró Cleo / Cléo / Cleó Cloé Cila, Cira Charo Celia, Cilia, Cecilia Céphira Calista / Callista Carlotta Catarina, Catalina
Dit Cecilia vind ik een prachtige naam met een C. Catalina vind ik lijken op jouw naam en ook nog wel acceptabel.