Ik ben even benieuwd of meerdere moeders hier last van hebben. Sinds 3 weken heb ik een tintelend gevoel in 3 vingertoppen van mijn linkerhand. Nu dacht ik dat het kwam doordat ik mijn zoontje veel til op mijn linkerarm en hierdoor een zenuw knel zit in mijn schouder. Ik merk ook, nu ik weer aan het werk ben, mijn zoontje naar kdv is en ik hem dus minder til, dat het tintelen minder wordt. Alleen nu word ik sinds enkele dagen 's ochtends wakker met twee tintelende handen. Weet iemand waar dit vandaan komt of slaap ik gewoon te gespannen zodat ik stijf wakker word?
hai, ik had ook last van tintelende vingers..een *dood * gevoel in mn vingers.. tijdens de laatste weken van mn zwangerschap kwam dit opeens op. Na mijn bevalling bleef ik er ook last van houden..werd er soms wakker van ..2 *dode* handen. Blijkbaar zijn bij mij doordat ik in de laatste weken van mn zwangerschap en zeker na mijn bevalling veel vocht vasthield de zenuwen in mijn pols in de klem gekomen ( carpaaltunnelsyndroom etc). Ik kreeg er steeds minder last van gelukkig.. eerst was t beide handen..toen alleen mn linkerhand.. toen alleen als ik mn pols in een bepaalde stand had ( tuurlijk die stand waarin je je pols vaak houdt) en nu soms nog 2 vingers. Ik ben een week of 7 na mijn bevalling bij de huisarts geweest..die zei idd dat het met mijn carpaaltunnels (leuk woord) te maken had.. en zei dat het in principe vanzelf minder zou worden..mocht het niet minder worden moest ik wel terug komen. Ik zou het even de tijd geven en als het niet minder wordt even langs de huisarts gaan. ps. Hij had een simpel truukje om te kijken of het idd mn zenuwen waren...ik moest mn hand open houden met de rug naar beneden. Hij klopte dan met 2 vingers op mijn pols op verschillende plekken..als ik t dan voelde *kloppen/tintelen* in mijn vingers waren t idd mn zenuwen succes en sterkte ermee. ow.... lees t nu nog een x en zie dat je je al een tijd geleden bevallen bent.. hmzz. heb je weinig aan mijn verhaal denk ik zo.. sorry
Het is idd carpaal tunnel syndroom. Bij mij werd het na de bevalling erger. Via mijn HA ben ik bij de neuroloog gekomen en ik kom in aanmerking voor een operatie. Maar ja, dan mag je een paar weken niet tillen (wordt best lastig met een kleintje). Ik heb toen spuiten gehad om ervoor te zorgen dat de ontsteking wegtrekt. Toen was het weg en 3 maanden later weer terug. Weer naar de neuroloog en deze wil dus echt gaan opereren. Ik heb toen gevraagd of er echt echt echt niets anders mogelijk is. De neuroloog had het over fysiotherapie dat 30% kans zou geven. Dat heb ik met beide handen aangepakt. Het heet tractietherapie en wordt bij weinig fysiotherapeuten gegeven. Zelf ben ik er nu 8x geweest en merk echt verschil. Het is nu bijna helemaal weg. Als je meer wilt weten stuur maar een PB!
Hoi Ja klinkt als carpaal tunnel syndroom. Heb ik in de zwangerschap van de eerste heel erg gehad en nu na mijn tweede zwangerschap ook ineens weer last van. Machtelt weet jij hoelang je het de tijd moet geven? Ben 8 maanden geleden bevallen? Misschien struisvogel politiek dat ik nog niet naar de ha ga.......maar misschien toch wel een goed plan.
ik heb het ook, ik heb veel pijn in mijn armen en handen, linker arm viel eerste maanden heel snel in slaap werd dan wakker van de pijn, en bij mij is het geen carpetaal tunnelsyndroom (EMG gehad) ik heb een spoedkeizersnee gehad met diverse infusen(ook slagaderlijk) k ben nu bijna een jaar verder en ze weten nog niks. trek snel aan de bel bij je huisarts, mijn huisarst was boos dat ik pas na 5mnd kwam, maarja de gyneacoloog zei elke keer dat ik gewoon moest wachten, na 5 mnd zei hij als je het over paar week nog hebt............. bel maandag gelijk de huisarts, als je wel carpetaal hebt dan is het vrij goed te genezen, maar helaas niet altijd voor de 100%
Ik heb toen Thijs 3 maanden was van de neuroloog spuiten gehad met ontstekingsremmer. Het is dan de bedoeling dat het verdwijnt. Bij mij is het 3 maanden later weer teruggekomen en volgens de neuroloog gaat het bij mij niet meer weg. Maar als je na 8 maanden nog last hebt, zou ik snel naar de HA gaan. Hoe milder het is, hoe makkelijker het weg kan gaan. Als je het te ver laat komen, kost het vaak meer tijd te herstellen.
hoi, dat had ik eind van de zwangerschap en de eerste maanden na de geboorte van mijn zoontje ook. gelukkig is het over gegaan. Toen ik eens bij de huisarts was voor iets anders heeft hij nog even gekeken. ik had het niet. Mijn moeder heeft namelijk wel het carpaal tunnelsyndroom en is aan beide polsen geopereerd. zij wist echter niet wat is was en heeft er zo`n 15 jaar mee rondgelopen, de klachten zijn verminderd maar de operatie is niet helemaal geslaagd. sterkte en laat er voor je eigen geruststelling naar kijken door je huisarts, hij kan dit gemakkelijk testen.
Ik heb ook een spoedks gehad, wist niet dat dit daardoor kon komen. Ik ga toch maar een afspraak maken bij ha, heb er nu al 4 weken last van. Thanks voor alle verhalen.
Ik kreeg er ook aan het einde van mijn zwangerschap last van. Ik hield niet heel veel vocht vast maar was nog wel erg in de weer met mijn zoontje van 18 mnd. Na de bevalling werd het alleen maar erger, vooral als ik achter de kinderwagen liep kreeg ik er erg veel last van. Toen ik voor iets anders bij mijn huisarts was heeft hij er eigenlijk niet naar gekeken maar zei dat het veel voorkomt en dat het wel tot een jaar na de bevalling kan duren. Mijn dochtertje is inmiddels 6 maanden en het is bijna weg. Af en toe voel ik het nog wel maar draai goed met mijn polsen en dan gaat het wel weer. Even langs de huisarts kan natuurlijk geen kwaad, ook ter geruststelling, hoop dat het bij jou ook steeds minder wordt en dat je er zonder operaties en/of fysio van af bent.
Ik heb ook het carpaal tunnelsyndroom. Tijdens de zwangerschap al ze zeiden na de bevalling gaat het wel weer over maar helaas is dat niet gebeurt. Ik heb er vooral 's nachts nog erg veel last van en overdag ook soms. Het zit me verder niet in de weg maar wordt er wel wakker van 's nachts