Mijn zoontje is inmiddels bijna 10 maanden en na een paar maanden bijna klachten vrij te zijn geweest speelt mijn bekken weer op Zijn er meer vrouwen die tijdens de zwangerschap last van hun bekken hadden en hoe lang na de bevalling was het over? Ikzelf heb altijd al wat last gehad van mijn bekken, ook VOOR mijn zwangerschap heb ik hier al fysiotherapie voor gehad. Maar in de jaren voor mijn zwangerschap had ik er alleen last van als ik echt zware klussen had gedaan. Zoals in de tuin werken, of in een paar uur het hele huis schoonmaken van boven tot beneden inclusief ramen binnen en buiten etc. Nu heb ik er vooral last van na een tijdje zitten, een stukje fietsen of stevig wandelen.
Ik heb juist ná de bevalling bekkenklachten gekregen. Waarschijnlijk had ik ze in de laatste periode van mn zwangerschap ook al, maar dacht dat t er allemaal bij hoorde en heb er verder geen aandacht aan besteed. Waardoor ik nu dus meer klachten heb Heb jij er nog fysio ofzo voor? Sterkte!
Bij mij zijn echt hevige bekkenklachten zo'n 6 maanden na mijn bevalling begonnen. Heb nu al een tijd cesartherapie maar sinds kort ook fysiobekkentherapie en dan voornamelijk voor mijn bekkenbodemspier. Deze schijnt te gespannen te staan en veroorzaakt onder andere de bekkenklachten. Lastig he, vooral als je steeds zo'n klein mensje moet tillen en doen.
Ik heb al ruim 2,5 jaar bekkeninstabliteit . Het begon al vroeg in de zwangerschap en nu is mn meisje al bijna 2 en ik heb nog dagen erbij dat ik haast geen stap kan verzetten. Heb al zoveel en zo lang therapie gehad maar het wordt gewoon niet beter helaas bij mij.
Wat voor klachten had je aan je bekken? Ik heb hier ook een topic staan of zijn mijn klachten totaal anders? Liek .
Ik heb voornamelijk pijn bij mijn SI-gewricht die ook nog wel eens uitstraald naar mijn benen. Het voelt vaak alsof de boel niet goed inelkaar zit als het ware. De pijn is wel dragelijk en ik kan ook nog goed lopen maar het is vooral heel vermoeiend. Alles kost gewoon meer moeite; mijn zoontje tillen, schoenen aantrekken, de trap op lopen, fietsen, seks.... Bij alles heb je gewoon pijn. Ik loop iedere dag met de hond en in het weekend gaan we vaak naar het strand/duinen/bos en ben gewend dan ruim 1 tot 2 uur te lopen maar word ik na een tijdje 'gammel' . Afgelopen zondag was echt een dieptepunt wat betreft de pijn Ik ga nu proberen of het beter word als ik oefeningen doe om mijn rug ook sterker te maken want ook daar krijg ik alsmaar meer last van.
Oh Lilly jouw klachten zijn heel herkenbaar voor mij. Mijn SI gewricht is verstijfd en dan voornamelijk aan de linkerkant. Heb daar dus allerlei oefeningen voor en het is beter als ik die oefeningen doe maar niet altijd. Daarnaast draag ik speciale schoenen. mbt-schoenen (http://www.mbt-nederland.nl/). Niet hele charmante schoenen, maar op deze kan ik in ieder geval weer eens een dag op stap gaan. Hoop voor jou , maar ook voor mezelf dat het snel voorbij is, maar ik geloof dat ik voorlopig nog wel even onder behandeling ben hoor.
heel herkenbaar lilly , de pijn straalt vreselijk uit naar de billen. ik ben zo stijf geworden dat ik niet meer naar voren kan bukken. ik kom maar amper naar voren. Ik kan niet mijn schoenen normaal aantrekken. Te lang zitten in een houding en dan weer opstaan. Soms kan je van de pijn je benen niet vooruit krijgen. Draaien in bed is een ramp. ik heb dinsdag een afspraak bij een andere fysiotherapeut. deze is verbonden aan een fitness centum medisch sporten. Ik wil daar gaan sporten onder begeleiding om de boel weer soepel te krijgen En te oefenen op de 100 % belasting. Liek