Beste verloskundige, De laatste weken heb ik snachts vaak stijve, wat tintelende vingers. Zodra ik uit bed ben gaat dit over. Ik houd snachts iets vocht vast wat overdag weer wegtrekt. Nu stijgt mijn bloeddruk de laatste weken ook iets (onderdruk nu 85, was 70/75). De verloskundige vond dit nog niet zorgwekkend. Kan er een verband zijn tussen deze twee dingen? ik ben het vergeten te vragen en kan pas volgende week weer naar de verloskundige, vandaar mijn vraag Verder heb ik geen klachten mbt een hogere bloeddruk. Alvast hartelijk dank, Vriendelijke groet, Marit
Hoi Marit, op zich kan het geen kwaad. Veel zwangere vrouwen hebben hier (mn 's nachts) last van en heet ook wel carpale tunnel syndroom als je er ook overdag last van hebt. De een heeft het erger dan de ander. Meestal komt het gewoon doordat 's nachts je je handen minder beweegt en het vocht uit je aders kan komen en knelt dan zenuwen af. Hierdoor krijg je dit stijve tintelende gevoel. Dus zolang je verder geen klachten hebt inderdaad daar geen zorgen over maken. Gewoon overdag ook goed je handen actief houden. Groetjes Brigitte