Onze jongste van (bijna) 10 weken drinkt erg slecht. Door zijn reflux krijgt hij verdikking in zijn drinken en 2 medicijnen elke ochtend en avond. Doe ik dit niet, gooit hij zn fles eruit dus (vooral) die verdikking is erg belangrijk en onmisbaar uit zijn fles. Echter door die verdikking drinkt hij echt zo slecht! Hij heeft soms aan 100/120 ml genoeg! En dan krijg je er met geen mogelijkheid nog een fles in. Sterker nog, dring je aan en blijf je die fles in zn mond stoppen gaat hij kokhals-geluiden geven en lijkt het alsof alles eruit komt dus dan stop ik maar. Nu het rare; hij groeit prima! (5610 gram gewogen gister) en hij heeft er ook echt genoeg aan want hij meld zich de komende 4 uur niet meer en als hij slaapt, soms wel 5 uurtjes niet. Graag zou ik hem ook de nachten door willen laten slapen aangezien hij nu dus nog steeds om de 4 uur voor zijn voeding komt. Als we geluk hebben slaapt hij 5 uurtjes door maar dit komt zelden voor. Iemand een tip om hem meer te laten drinken waardoor hij dus genoeg heeft voor 6 tot 8 uurtjes slaap? Ik ben al heel blij met 6 uurtjes en alle tips zijn welkom. edit: een grotere speen helpt niet. Hij verslikt zich en spuugt zijn melk weer uit.
Weet niet welke voeding je geeft en wat je erin doet voor te verdikken. Maar omdat je de voeding verdikt heeft die ook eerder een verzadigd gevoel dus sneller genoeg. Onze zoon van 8 weken heeft verborgen reflux maar sind 2 weken gaat het beter wij geven hem Friso comfort ( met johanesbroodpitmeel ) en altijd een schepje Friso extra ( zit zetmeel in voor verzadigder gevoel ) de voeding is dan niet zo dik maar krijgt wel een verzadigd gevoel en niet teveel binnen dan wat die mag hebben. Denk wel dat je het al doet maar zeg het toch ff, rechtop voeden en echt een half uur nadat de fles leeg is rechtop laten zitten zodat de voeding gezakt is helpt ook tegen de reflux! Hoop dat je er wat aan hebt!!
Ik denk eerlijk gezegd dat je zoontje het perfect geregeld heeft. Kinderen met reflux kunnen beter niet al te grote hoeveelheden drinken, dat is te grote belasting voor zijn maag. Dat moet je als ouder ook niet willen. Juist vaak kleinere hoeveelheden drinken is goed voor een gevoelige maag en reflux. Ik zou het echt zo laten.
Kwestie van afwachten.. Ons meisje heeft exact hetzelfde als jouw zoon en drinkt de laatste fles ook bijna niks.. Ze redt het dan meestal maar tot 5 uur, als ze meer drinkt soms 2 uur langer. Het is vervelend maar het is niet anders! Ook mijn meisje drinkt naar mijn idee veel te weinig voor haar gewicht en leeftijd maar ze was 900!! gram aangekomen dus het is wel degelijk genoeg. Probeer er niet over te stressen dat voelt je kindje nl ook.. Ik was ook veel te veel gefocust op meer drinken. Als hij het nodig heeft dan merkt je dat echt wel. Wij maakten op een gegeven moment voor de laatste fles maar 90+3 dan zag het er minder erg uit als er wat over bleef. Meer dronk ze een hele poos echt niet en we konden steeds alles weggooien! Psychisch heeft dat voor ons wel geholpen
Bedankt voor de antwoorden. Ik zie dat we voorlopig nog wel op de nachtelijke voedingen blijven zitten dan. Verder is het gelukkig een heel tevreden knulletje dus niets om over te klagen!
Onze kinderarts zegt het tegenovergestelde. Door het vaak drinken van kleine hoeveelheden trigger je voortdurend het maagje om zuur aan te maken. Je bezorgd je kind, als je daaraan toe geeft, een continu brandend gevoel. Kindjes hebben de neiging dat branden weg te drinken, maar dat werkt dus tegenovergesteld. Zo is het ons door verschillende deskundige uitgelegd. Maar dat was pas in het ziekenhuis, want op het cb zeiden ze hetzelfde als jij en onze huisarts ook. In ons geval kan ik zeggen dat deze mensen daar te weinig vanaf wisten om er een goed advies over te kunnen geven.
Wat betreft nachtvoedingen: Je kindje is nog erg jong. Natuurlijk zou jij graag door willen slapen, maar dat kan nog een poosje duren hoor! Hier heb ik tot 5 maanden oud iig nog nachtvoedingen gegeven.