Stikken broodkorst

Discussie in 'Voeding' gestart door hopenopwonder, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Hoi allemaal,

Even een vraagje... Ik wil heel graag mijn zoontje wat anders geven dan Friso/fruit-/groentehapje. Merk aan alles dat hij er (al lang) aan toe is.
    Ik heb 2x geprobeerd om een broodkorst te geven, maar alles wat niet fijngemaakt is daar stikt hij in. Hij heeft ons al goed laten schrikken.
    Sinds gisteren geef ik hem een Bambixkoekje. Dit gaat redelijk, maar zodra het een grotere stuk wordt stikt hij weer.

Wat kan ik doen? Hoe ging het bij jullie?

Groetjes

PS. Hij heeft nog geen tandjes.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    stikken of kokhalzen?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen hebben geen tanden nodig om te kunnen kauwen hoor. Die kaken zijn hard!

Belangrijkste is dat je zelf niet schrikt een kind stikt echt niet zomaar. Geef hem gewoon iets in de hand, bijvoorbeeld een reep geroosterd brood, en laat ham zelf ontdekken. En niet meteen in de paniekstand schieten als hij een groot stuk in de mond heeft. Hij kokt het wel uit als het te groot is.

4. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Stikken.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd dirksmama.....ziet er eng uit..mijn mama schiet iedere keer in de stress als ze het ziet hahaha, maar ze mag het van mij niet uit zijn mond halen..hij moet het toch leren.

Ze vond het bij de 1e al eng....en nu nog steeds terwijl ze weet dat het normaal is..... ;)

Toegegeven..het is eng om te zien, en soms lijkt hij het er niet uit te krijgen..maar vaak na 3a4 keer kokhalzen heeft hij het weer voor in de mond en knauwt lustig verder.......

Daarom vroeg ik echt stikken of kokhalzen...omdat kokhalzen geen kwaad kan, maar indien hij er in blijft misschien is hij er nog niet aan toe om brood te eten.... (brood word kleverig als het nat is, en kan daarom plakken aan het gehemelte en moeilijk zijn voor sommige kindjes)

Groetjes,
    Miranda

6. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Stuk geroosterd brood?
    Sowieso laat ik hem alles ontdekken, alleen niet in de paniekstand raken... Dat moet ik leren, want hij loopt zo rood aan.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zorg dat je kindje goed rechtop zit (kinderstoel/ op schoot) als je dit geeft en dus niet liggend of half liggend in de wipstoel.... anders kan hij het dus niet kwijt als het stuk te groot is!
    De kokhalsreflex is normaal en hoort bij het ontdekken van eten.
    Probeer inderdaad zelf niet in paniek te raken, want dan heb je kans dat je kindje dat over neemt!
    Maak ook de stukken niet te klein en geef geen vers brood (is erg plakkerig). Inderdaad een droog stuk korst in het handje geven of stuk geroosterd brood?
    Hij zou inderdaad gezien z'n leeftijd al best een boterham mogen krijgen tussen de middag... Succes!
    Door het te blijven oefenen wordt die kokhalsreflex overigens ook steeds minder en ook zonder tanden kan er prima gekauwd worden!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geroosterd..oh kijk die tip wist ik nog niet...ryan krijgt brood uit de magnetron *bloos* dan word het wat harder als het net uit de diepvries komt...word dan warm in de magnetron en harder als het er buiten is en afkoelt weer.....

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja daar wordt het lekker plakkerig van...zou ik ook in stikken. In de broodrooster kun je een boterham trouwens ook heel goed ontdooien!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hij krijgt het niet warm.....

Hij krijgt het als het op gedroogd is...dan is het uitgedroogd....

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Brood uit de magnetron wordt inderdaad nog veel harder dan uit de broodrooster. Hier wordt ook overal op gekokt, en meestal ook meteen gebraakt, en dat gaat al maanden niet over. Je kunt je haast niet voorstellen dat het ooit overgaat.

12. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Dank voor alle reacties.
    Dat de kokhalsreflectie minder wordt, wist ik niet.
    Heb net vers brood bij de bakker gehaald. Morgen weer proberen.

Deel Deze Pagina