Stikken in speeksel

Discussie in 'Prematuur' gestart door Souhaillaa, 29 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Souhaillaa

    Souhaillaa Nieuw lid

    29 jun 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allen,

    Mijn knappe ventje is geboren met 35 weken en 6 dagen. Hij doet het hartstikke goed, alleen maak ik mij enorm zorgen over het stikken.
    Sinds hij 2 weken is stikt in regelmatig in zijn eigen speeksel. Ik tref hem dan in zijn bedje of hij ligt bij mij op de borst waarbij hij met zijn armpjes intens loopt te zwaaien. Hij krijgt geen lucht en kijkt ons vol paniek aan, enorm pijnlijk om te zien.
    Wij pakken hem op en kloppen op zijn rugje totdat het speeksel eruit loopt en hij lucht krijgt. Dit wordt met de week erger, hij is nu 5 weken en het gebeurt steeds vaker en we moeten steeds harder op zijn rugje kloppen zodat hij weer adem krijgt.
    Ik maak mij hier enorm veel zorgen over omdat wij hem niet horen als hij stikt.
    Tot nu toe zijn we er altijd op tijd bij, maar ik ben zo bang dat het een keer s nachts gebeurd en wij hem niet horen.

    Ik ben met hem naar de huidarts geweest en hij kon er ook niet zoveel mee, gaf aan dat zijn longetjes schoon klonken en hij niet verkouden lijkt. Huisarts gaf alleen als tip om het een x te filmen als het gebeurd en het aan de huisarts te laten zien.
    Ik snap het maar het laatste wat ik doe is mijn kleintje filmen als ik zie dat hij worstelt om adem.

    Kan iemand zich hierin herkennen en wat heeft voor jullie geholpen?
    Het is echt slijm, geen voeding o.i.d.
     
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik herken het niet maar heb wel een vraag: leggen jullie hem op zijn rug te slapen? Zo ja, is het in dit geval dan misschien toch veiliger hem op zijn zij te leggen?
    Heel veel sterkte. Lijkt me vreselijk om zijn koppie te zien als hij in paniek is.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Kunnen jullie nog contact opnemen met bv de kinderarts, aangezien hij prematuur geboren is? Ik zou het daar voorleggen. Zou het bv kunnen dat er maagzuur omhoog komt?
    Mijn dochters waren randprematuur en bij allebei nog na een week of 2-3 contact gehad met de kinderarts, hoefde daarvoor toen niet nog door de huisarts te worden doorverwezen omdat het dus nog relatief kort na de geboorte was. (Mijn oudste werd helemaal blauw, huisarts kwam op huisbezoek maar wuifde het gewoon weg en weigerde om naar haar hartje te luisteren - toen heb ik dus naar het ziekenhuis gebeld, en konden we dezelfde dag nog gezien worden door de arts die haar na de bevalling ook heeft gezien.)
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.238
    8.946
    113
    Ik zou contact opnemen met de arts van het ziekenhuis.

    Onze zoon kwam met 34.5 en kreeg verborgen reflux uiteindelijk medicijnen van het ziekenhuis gekregen.

    Zou ook niet denken om de boel te filmen wanneer je kleine zo ligt.
     
  5. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Ik zou hiermee naar de kinderarts gaan.
    Zou misschien reflux kunnen zijn maar misschien ook een te slappe slokdarm ofzo.
    Snap wel dat je ongerust bent!
     

Deel Deze Pagina