helaas mijn verlof zit er alweer bijna op en volgende week moet ik weer aan de slag (3 daagjes). Indy gaat dan 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar andere oma. Bij mijn moeder gaan we haar afzetten heeft iemand nog tips voor in de ochtend? Ik zat er al aan te denken (aangezien ze na haar 1e fles van rond 6 a 7 uur) nog zo lekker slaapt tot een uurtje of half 11 / 11 uur, haar na haar fles maar meteen met pyama en al alvast in de maxi cosi te zetten....als wij dan klaar zijn kunnen we haar zo oppakken en hoeven we niet meer aan haar te sjorren met het gevolg dat ze misschien weer gestoord wordt in haar slaapje. Misschien hebben jullie nog andere tips?
Zo doen wij dat ook, ik word wakker om half 7, verschoon dan eerst zijn luier en dan voed ik hem. Als ik zelf klaar ben dan doen we hem met zijn pyama aan in zijn jas in de maxicosi en brengen hem dan zo naar mijn moeder, zij legt 'm dan nog even in bed. In het begin gingen we hem wel eerst aankleden maar dan spuugde hij altijd erg omdat hij natuurlijk net gedronken had, dus dat werkte niet, toen kwam mijn moeder met dit idee en dat gaat prima.
ja mijn moeder kwam ook met dit idee en het leek me wel wat...doe jij je zoontje na het voeden dan nog even terug in bed leggen of meteen alvast in de maxi-cosi? probleem is natuurlijk dat ik haar nog een jasje moet aantrekken voordat we naar buiten gaan en dat lijkt me niet echt lekker als ze daar dan al een half uur vantevoren in ligt...er moet dus sowieso eignbelijk nog een keertje aan haar gefrunnikt worden...dat vind ik wel jammer want ze slaapt altijd nog zo lekker in de ochtend...de rets van de dag doet ze allemaal hazeslaapjes
je kan een combisleeper aanschaffen. Dan kan je in die slaapzak zeg maar de fles geven en dan met die slaapzak en al in de autostoel (zit een speciaal gat voor) en dan kan ze zo in bed bij je moeder. Zonder extra deken of iets. als je naar buiten gaat met de maxi cosi zou je eventueel een dekentje over haar heen kunnen leggen. WIj zorgden ook altijd dat de avond van te voren de tas klaar stond met flessen, poeder, knuffel enz. We hadden dan ook van veel dingen 2 zodat we de tas al meteen klaar hadden. Voor dingen die we 's ochtends pas erin konden doen, zoals de babyfoon, lefden we een blaadje op de tas met daarop wat er nog in moest. Zo lig je ook niet 's nachts in je bed te malen over dingen die je niet moet vergeten.
Je kunt je kindje ook in de maxicosi leggen met de voetenzak. Deze openritsen tot je weggaat en dan dichtritsen. Als het niet al te koud is, kun je haar er zelfs zo inleggen (in de voetenzak) zonder jasje, dan hoef je ook niet meer te frunniken.
wij zetten alles de avond van te voren klaar en wat al in de auto kan in de auto smorgens ga ik 3 kwartier eerder op, kwart over 6 en dan douch en eet ik eerst zelf om 7 uur maak ik Teun wakker...schoone luier en kleertjes aan en dan eten..nog ff spelen en dan is het tijd om te gaan...jas aan en in de mutsy trafler en bij oma of gelijk in bed of nog ff spelen en dan in bed maar meestal blijft hij dan wakker tot 11 uur en dan de fles en weer naar bed...doen we wel zijn broek uit en in de slaapzak.( hij hefet een extra slaapzak bij de oma's...).dit doen we vanaf het begin zo en daar is hij nu aan gewent....moet ik niet werken krijgt hij ook om 7 uur de fles en dan nog ff spelenm en weer naar bed en dan houd hij wel zijn pymama aan...