Zweetplek tijdens slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Soumayyaah, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik leg mn dochtertje nu in een dunne zomerslaapzak te slapen, met daarin alleen een rompertje aan. Als ze wakker wordt ligt er gewoon een hele natte plek waar haar hoofdje lag, terwijl ze zelf helemaal niet super warm is als ik haar uit de slaapzak haal. Is dit normaal? Het is iets van de laatste tijd, hoewel ze wel altijd een 'warm' kindje is geweest en dr hoofdje voelt ook altijd erg warm.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft mn dochter ook altijd, warm zweterig hoofdje en warme handjes als ze moe is.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier ook vaak een nat hoofdje en de rest koel..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook, nek is eerste plek waar het gaat broeien ofzo. Soms ook als de rest gewoon normaal voelt..

5. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Mijn zoon zweet ook ontzettend snel. als ik hem de fles geef is mijn arm ook helemaal nat van zijn zweet en in de maxi cosi ook altijd grote zweetplek. Ik heb er gewoon nog een hydrofiel luier onder in het ledikant en hou zijn plasluiers goed in de gaten.

Met het warme weer was hij door het zweten namelijk bijna uitgedroogd zo erg zweette hij. Als ze goed drinkt en goede plasluiers heeft is er niks aan de hand. Heel veel baby's zweten.

als je je echt zorgen maakt kun je altijd HA of CB even bellen maar ik denk dat ze hetzelfde zeggen (A)

6. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ja ze drinkt goed en plast ook goed. Maar ik vond het gewoon een beetje raar. Ze wordt altijd wel nat als ik dr vast heb, idd als ik dr de fles geef ofzo dat ze aan mn arm plakt :p maar ze had nooit echt een zweetplek op dr matras.. ze sliep ook nooit eerder in een slaapzakje, maar omdat ze nu draait kan ze niet meer onder een dekentje. dus ik dacht.. misschien heeft ze het toch te warm in die slaapzak? maar als meerderen er last van hebben dan zal het wel normaal zijn :)

7. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Hier een dochter van 2 jaar die nogsteeds zweet als een gek!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Normaal. Hoofd is het eerste wat warmte kwijt raakt. Vandaar dat je bij pasgeboren kindjes een mutsje op moet doen. Hoofd verliest veel warmte.

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    hier ook een warmbloedig kindje is.
    mijn zoontje van 2 die slaapt in een groot bed met nu alleen een dekbed overtrek maar elke x als hij wakker wordt. nat koppie, nat kussen, en een zweet plek in zijn matrasje terwijl hij alleen slaapt in hemd en onderbroek;)

sommige kindjes zijn nou eenmaal warmer

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Misschien zeg ik iets doms, maar zweet is toch een teken dat ze het te warm heeft?
    Een romper en zomerslaapzak is natuurlijk niet veel, maar je vertelt niet hoe warm het op haar kamer is.... Ik zou haar dan toch in haar luier in de slaapzak leggen.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn dochter wil geen hoes alleen..dus met dekbed, maar ze ligt er nooit onder! altijd zonder, en niet koud....

Hier ook altijd een plek op de lakens, en zoon heeft het ook in zijn wiegje. Romper en dunne slaapzak, en lakentje om hem op zijn plek te houden.......Maar die is ook iedere keer zijknat bij het voeden....moet zeggen ik heb het ook snel warm, lig ook vaak zonder dekens.
    :D

Ik leg een extra hydrofiel onder zijn bollie, dat vangt veel vocht op.

Dochter wil dat niet..die verschoon ik het bed gewoon vaak (maar nog gele vlekken in matras hahaha, gelukkig aan kopeinde anders zou je denken plasvlekken, dus de matrashoes gaat ook iedere maand in de was.....)

Deel Deze Pagina