Hè meiden! Ik ben morgen 30 weken zwanger van mijn eerste kindje. Nu heb ik al een week of 5 dat ik stil sta in gewicht .. In het begin van de zwangerschap ben ik 10 kilo afgevallen van wegen het overgeven, tot nu toe ben ik nog maar 5-6 kilo daarvan terug aangekomen. Opzich vind ik het zelf niet zo erg dat ik weinig aankom tijdens de zwangerschap, maar vraag me af of het wel goed is voor de kleine. De laatste twee keren bij de verloskundige had ik een invaller die niet echt duidelijk was in het geven van een antwoord of commentaar op mijn gewicht .. Sinds begin dit jaar zit ik thuis omdat mijn contract niet verlengt is, ik beweeg minder aangezien ik heel veel last van bekkeninstabiliteit heb. Ik doe wel alles nog kwa huishouden e.d. maar wel op een minder tempo als voorheen. Het lijkt mij dat je dan juist zou moeten aankomen? Iemand ervaring hiermee of hoort het erbij en moet ik me niet zo druk maken?
Ik herken je verhaal, gedeeltelijk dan. Ik was voor mijn zwangerschap enkele kilo's aangekomen (was wat te licht) en tijdens mijn hele zwangerschap tot nu toe slechts 5 kg. Verloskundigen hebben er wel enkele opmerkingen over gemaakt maar geen probleem, aangezien de echo's bij mij uitwezen dat het kindje gemiddeld is. Ik denk dus dat het geen probleem is zo lang het kindje goed groeit. Het is wel fijn om eat extra kilo's te hebben voor jezelf, ivm het afvallen na de bevalling. Ik zou je onzekerheid bespreken met de verloskundige.
Ik ben van week 20 tot 28 een kilo per week aangekomen, daarna anderhalve kilo afgevallen en sinds week 29 staat het bij mij ook zo goed als stil. Halve kilo erbij, ben nu ruim 33wk. Als je gewoon goed eet zou ik me niet teveel zorgen maken, vlg mijn verloskundige neemt de baby wat hij nodig heeft en wat er over is, is voor jou Zo moest ik het zien zei ze, toen ik in week 16 vroeg waarom ik nog niets was aangekomen. Wie weet kom je de laatste weken nog wat aan, of juist niet. Bij mij in totaal 10kilo nu, vanaf week 16. Het verschilt gewoon heel erg. Toen ik vanaf week 20 die kilo per week aankwam was ik al bang dat dat de rest van de zwangerschap zou voortduren en ik dus op ruim plus 20 zou komen.
Dank jullie wel meiden ! Ik zal het zoiezo met de vk bespreken maar jullie hebben wel gelijk. . Bij elke echo is tot nu toe alles goed geweest.. dus neem aan dat idd de kleine dan voldoende binnen krijgt. Ik eet ook gewoon normaal, maar als ik op internet ga kijken wat een zwangere vrouw in deze periode allemaal binnen moet krijgen ... dan krijg ik dat zoiezo niet binnen. .. Er staat dat je minstens 6 boterhammen per dag! !!! Moet eten. . Ik ben blij als ik er 2 a 3 op krijg .. eet wel fruit tussendoor en vanille vla (lust geen melk vandaar).. en gewoon avond eten wat ik altijd al deed.. Ik ga ervan uit dat het gewoon goed is.. en vraag het volgende keer wel bij de vk Xxx
Ik ben in het begin 11 kilo afgevallen en nu met 26 weken op mijn oude gewicht. denk dat dit mede komt door de suiker die ik nu heb. Maar groei qua gewicht erg traag, maar mijn buik goed. Ik ben zwanger van een tweeling en moest mij er niet druk om maken zolang de babies maar goed groeien. Koolhydraten zijn wel erg belangrijk dus misschien een banaantje eten tussendoor?