Ben benieuwd hoe de dagen er gemiddeld uitzien bij kinderen van ong. 3 maanden. Mijn zoontje slaapt iig nog behoorlijk veel, maar daar lijkt wat verandering in te komen de laatste 2 weken. Hier is het vaak als volgt: Tussen 6 en 7 1e fles, dan daarna meteen weer terug in bed. Slapen tot een uur of 10 ( afgelopen 2 dagen 9 uur) dan er uit en even spelen in box tot de fles van 10:30 / 11 uur. Daarna wassen of in bad en meteen weer slapen. Rond 14 uur 's middags wakker en vaak weer even spelen of wandelen of boodschapje. Rond 15/ 15:30 volgende fles. Daarna nog weer even spelen ( max. 30 min., langer houdt hij het nier vol) dan weer in bed. Tot aan voeding van 19/ 19:30 wordt er niet veel geslapen, hooguit een uurtje of anderhalf. Veelal huilen om niks. Na voeding van 19 uur meteen weer slapen en dan om 23/ 23:30 wakker maken voor laatste fles. Uiteraard dan ook direct weer naar bed.
Mijn dagen zien er bijna ook zo uit, na elke fles is Brammetje ongeveer een uurtje wakker en dan weer naar bed. Tussen 7 en 8 1e fles, even kroelen (kwartiertje ofzo zodat t eten kan zakken) en dan weer naar bed. Tussen 11 en 12 is hij wat onrustiger in bed (nog wel de oogjes dicht) maar dan maak ik em wakker voor fles nummer 2. Daarna weer even kroelen, in de box en rond 12.30 weer slapen. Om 15 uur maak ik em vaak zelf wakker, krijgt ie weer een fles, kroelen en dan hup in de kinderwagen omdat de hond eruit moet/boodschappen doen. In de kinderwagen slaapt ie verder Als ik terug ben, rond 16 uur of iets erna, wordt hij wakker en blijft wel iets langer wakker, zo tot 17/18 uur, soms ook wel tot 19 uur (zn volgende fles) maar dan issie ook wel erg moe (en overprikkeld volgens mij) Na zn fles van 19 uur weer ff kroelen, meestal half uurtje en daarna naar bed. (tenzij ie zoooo moe is, dan niet kroelen maar gelijk naar bed) Voor de fles van 22.30 maak ik nooit wakker, als ik em uit bed haal en de fles geef drinkt ie of al slapende de fles leeg of hij wordt heel lichtjes wakker. Daarna nog even kwartiertje rechtop houden (k praat dan heel weinig en heel zachtjes tegen em) en dan weer zn bedje in.
Nikki wordt meestal tussen 6:30 uur en 7:30 uur wakker en wordt dan gevoed. ( Borstvoeding) Daarna is ze vaak heel wakker en kleden we haar aan en gaat ze mee naar beneden en speelt ze in de box. Zo'n uurtje later gaat ze dan weer in bed. Tussen de middag wordt ze weer wakker voor een voeding, meestal tegen 12:00 uur. (Ligt er aan hoe vroeg ze s'ochtends was) Daarna gaat ze weer spelen in de box. Als ik zie dat ze moe wordt gaat ze weer in bed. Dan wordt ze meestal tegen 15:00 uur wakker, soms ook wat later. Dan wordt ze weer gevoed en gaat ze in de box en gaan we vaak wandelen. Ze is dan best een tijd wakker, meestal tot ongeveer 17:00 uur. Dan gaat ze in bad, wordt ze daarna gevoed en gaat ze lekker in bed. Om 22:00 uur maak ik haar wakker voor een laatste voeding. Na de voeding weer gauw in bed en dan slaapt ze de nacht door. Soms wordt ze s'middags eerder wakker en wordt ze dan ook gevoed, maar meestal ziet het er zo uit.
Hoi, Ik moet zeggen dat wij nog niet echt een ritme hebben! Overdag doet ze alleen hazeslaapjes (helaas). Wordt meestal wakker om 7.00 uur (laatste dagen 6.00 uur ) Dan gelijk weer in bed. Slaapt niet altijd dan. Als ze huilt haal ik ze eruit, totdat ze weer moe wordt en leg ik ze weer op bed. Slaapt dan maar een half uurtje, is dan weer wakker! In elk geval slaapt ze 's avonds om 19.30 uur tot de volgende morgen 6.00 / 7.00 uur. Maar overdag is het een ramp. Herkent iemand dit?
Mijn indeling ziet er ook zo uit ongeveer . Alleen mijn zoontje heeft geen huiluurtje en gaat s`avonds in bad .
Bedankt tot zover voor de reacties. Ieder doet zijn eigen ding, maar toch zitten er wel veel overeenkomsten in. Het badderen verschuiven naar de avond, komt hier niet zo handig uit. We eten zelf pas laat, aangezien mijn man laat thuis is en als we daarna dan pas gaan eten dan is het tegen half negen dat je een keer eten kan, ook niet ideaal. Over een poosje( ben voorlopig nog vrij), dan kan ik natuurlijk wel gaan badderen/ wassen rond een uur of 5 's middags. Eens kijken hoe dat bevalt.
Hier ook ongeveer hetzelfde ritme. Meestal 's morgens rond 7.30-8.00 de eerste fles. Dan nog eventjes bij mij in bed liggen kroelen en dan weer terug zijn bedje in. Dan rond 1/2 11-11.00 zijn tweede flesje. Rond 14.30-15.00 derde flesje. Tussendoor is het dan spelen, kroelen en slapen. Soms komt hij eerder, dan gaan we eerst even spelen. Soms komt hij later dan meteen de fles. Meestal is hij anderhalf tot 2 uur wakker tussen de voedingen in. Om 18.30 vierde flesje en dan wel meteen zijn bedje in aangezien hij na de fles van 15.00 niet zo heel lang meer slaapt (ze zeggen altijd dat dat het eerste slaapje is die ze gaan laten vallen die tussen zeg maar 15.00 en 19.00). En dan maken we hem wakker om 22.00 voor zijn laatste flesje en dan slaapt hij weer lekker door tot de volgende ochtend.
Het lijkt er hier ook wel wat op, fles om 7 uur slapen tot 9 uur / half 10 aankleden en daarna een half uur in de box dan vaak nog even slapen vanaf 10 uur / 10.15 11 uur de fles en daarna is het smiddags even wisselend, wanneer ze moe is , gaat ze naar bed, en als ze echt weer wakker is, haal ik haar eruit, ze doet bijna alleen maar hazenslaapjes van 3 kwartier smiddags, hoewel ikm 'n best doe haar langer in bed te houden. 15.00 de fles weer dan nog 1 slaapje van 3 kwartier maar vaak en dan om 18.30 in bad daarna de fles en om 19.30 ligt ze uiterlijk op bed en slaapt tot te volgende ochtend. Soms schuift dit hele schema een uur, de laatste tijd krijgt ze haar flesje soms tegen 8en pas en dan schuift dus alles wat op. Het valt hier op dat Fae een energieboost heeft voor ze naar bed gaat s avonds . Als ze voor haar badje op het aankleedkussen ligt heeft ze met aan en uit kleden de grootste lol en trappelt ontzettend hard momenteel , maar daarna is ze dan ook goed moe
Hoi! Mijn dochter komt vaak tussen 6.30-7.00 voor haar flesje. Daarna even 10 minuutjes knuffelen en dan gaat ze weer naar haar bedje. Vaak slaapt ze dan tot 9.30 a 10.00. Dan ga ik haar wassen en aankleden en krijgt ze daarna haar volgende flesje. Vaak gaan we daarna even wandelen met haar broer. Als we thuiskomen kijk ik wanneer ze moe wordt en dan gaan ze weer slapen. Meestal slaapt ze van 12.00 tot 14.15 ongeveer. Dan weer een fles en als haar broer wakker is gaan we weer wandelen of wat anders doen. Tijdens wandelen valt ze vaak ook in slaap. Blijven we thuis na 15.00 doe ik haar ook bed wanneer ze moe wordt en dan slaapt ze vaak een uurtje. Soms leg ik haar tegen 17.30 ook nog even in bed. Om 18.15 gaat ze in bad en daarna fles en dan direct slapen. Om 23.00 haal ik haar euit en drinkt ze half slapend haar flesje. Daarna slaapt ze dan door tot de volgende ochtend. Ik kijk vooral naar mijn dochter en als ze moe wordt gaat ze slapen. Ze is vaak maar een uurtje wakker, soms nog wel korter. Maar volgende week moet ik weer werken en gaat ze naar de creche, dus wordt alles weer anders.
Milan slaapt echt heel weinig als ik het zo eens lees. Hij is vandaag 3 maanden en 1 dag oud, en dit is ongeveer zijn schema: 06:00 u. wakker --> bij ons in bed liggen, beetje spelen/knuffelen/etc. 08:00 u. borstvoeding 08:30 u. in bad, daarna spelen (bij mij op schoot, of in de box ofzo) 11:30 u. slapen 12:00 u. borstvoeding 12:30 u. wandelen 13:30 u. spelen 15:00 u. slapen 15:30 u. wakker en weer spelen/knuffelen 16:00 u. borstvoeding 16:30 u. spelen/knuffelen/wandelen 18:00 u. naar bed (kunnen wij even snel eten) 18:15 u. weer wakker 19:30 u. borstvoeding 20:30 u. naar bed 23:30 u. borstvoeding 00:00 u. naar bed 04:00 u. borstvoeding 04:30 u. naar bed Dat was het wel zo ongeveer, zo is het nu ongeveer een week (met soms één of twee extra voedingen ertussen. 's nachts slaapt hij dus wel goed, maar overdag echt totaal niet. Die keren dat 'ie overdag slaapt ligt ie meestal eerst ook nog een kwartier te huilen.
tussen 6 & 7 de eerste voeding, dan meteen weer naar bed. ongeveer 3,5 a 4 uurtjes later word hij weer wakker dan krijgt hij zijn 2e voeding, dan even spelen, in de box etc. (heb ik afspraken dan gaan we weg) na ongeveer 1 a 1,5 uur gaat hij weer naar bed, dan rond 14 uur zn 3e voeding meestal ga ik daarna boodschapjes doen of wandelen ofzo en dan slaapt hij dus in de wagen. Rond 18 uur 4e voeding en dan gaat hij meestal na 1 uurtje weer slapen..... tussen 21 en 22 krijgt hij zijn laatste voeding.... Badderen doe ik de ene keer 's ochtends de andere keer 's avonds net wat zo uitkomt....
Tja, herken het helaas maar al te goed! Lijkt wel of ik het zelf geschreven heb! Ons zoontje slaapt ook de hele nacht door en dat is super fijn! Krijgt ook rond 19.00 uur zijn laatste flesje en slaapt dan door tot ongeveer 06.00/07.00. Maar overdag........... Dat is echt een drama met slapen. Na de voeding van 07.00 uur spelen we met hem tot ongeveer 08.30 uur en dan slaapt hij een half uur tot een uur. Dan wordt hij wakker en wil eigenlijk de hele dag niet meer naar bed. Hij is wel heel moe overdag want begint te dreinen en heftig in zijn oogjes te wrijven en te gapen, maar als ik hem op bed leg gaat hij helemaal tekeer. Ik probeer het dan wel de tijd te gunnen, maar wil hem ook echt niet overstuur laten huilen en dat doen hij dan vaak wel. Gevolg -> dan haal ik hem er alsnog maar uit en leg hem beneden in de box of in de wipstoel. Maar ja, dan begint hij vaak na een halfuur opneiuw moe te worden en begint het verhaal van voren af aan. Soms slaapt hij tussen 13.00 en 14.00 ook nog even, maar verder eigenlijk amper. Het is een superscheet en een heel vrolijk ventje, maar dit is af en toe wel jammer inderdaad.
07.00 flesje 10.30 flesje 14.00 flesje 17.00 flesje 19.00 flesje en naar bed slapen overdag is via hazenslaapjes.
Mijn man is meestal rond 19:15 uur thuis. Ik doe Nikki rond 17:00/ 18:00 uur in bad en voed haar daarna. Als mijn man thuis komt heb ik het eten klaar en kunnen we rustig eten. Ik zou het gewoon proberen!