Nav het topic 'jongensmama' het volgende: Toen ik zwanger was van de eerste zei men al vanaf het begin dat ik echt een jongens mama was. Toen ik een jongen bleek te krijgen kreeg ik te horen: 'nou, dat is wel heel leuk voor je man!' Nu ik de tweede jongen verwacht begon het al bij de dame die de echo deed en we zagen dat het weer een jongen werd. Ze begon een heel verhaal over een kennis van haar die drie zoons had die allemaal dol waren op hun moeder en dat dat heel leuk was. Op mijn werk vragen invallers veel of ik al een kind heb en of het een jongen of meisje is, en dan wat het nu is. En valt er een stilte van... 'nou, jongens zijn ook leuk hoor!'. Alsof men mij wil troosten ofzo? Is het dan zielig voor een vrouw om zoons te krijgen? Ik vind het steeds irritanter worden want eerlijk, ik ruil mijn zoons voor geen 100 meisjes in!! En als ik zwanger was geweest van een meisje was ik daar ook dolblij mee geweest. Maar ik heb nu een keer jongens en aangezien dat mijn kinderen zijn, wordt ik echt woest van binnen als iemand insinueert dat ik het andere geslacht leuker zou moeten vinden. Vast een bijwerking van de hormonen Hebben andere 'jongensmama's' dit ook?
Heb er geen last van maar begrijp opzich wel wat je bedoelt...Alsof je hier niet tevreden mee bent aangezien je al een zoon hebt.. Zo what, je bent met beiden blij als het maar gezond is! Trek het je niet te veel van aan, zullen ook wel de hormonen zijn
Ik heb dan een meisje maar ik begrijp je wel. Hoor het wel eens om me heen en denk dan "hoezo meisje leuker? Jongens zijn ook super leuk!" k zie mezelf al voor me met een mooi klein knulletje met een tuinbroekje aan haha Lekker genieten van je jongens hoor!
Ik herken het gedeeltelijk, maar hier is het als ze vragen wat het word. Het is een jongen! Wat ik vol enthousiasme zeg. Dus dan komt er vaak geen vraag. En zo wel zeg ik dat ik het juist erg leuk vind, 2 jongens want die hebben, hopelijk, straks echt wat aan elkaar. Gevoelsmatig hebben broer-zus minder aan elkaar dan 2 meiden of 2 jongens.
Hier hetzelfde.. Toen we vertelden dat de 2e zoon op komst was, had ik ook die opmerkingen.. Dit zeiden ze bij mij: 'Had je niet liever een meisje gehad?' 'Ach een jongen is ook leuk toch?' "Weer een jongen? Jongen en een meisje was toch wel leuker geweest" "Nou dan moet je nog maar door voor een meisje" "Krijg ik weer een neefje? Als het een meisje was geweest dan was B. wel een grote broer geweest en kon hij op haar letten" Sommige mensen..Ik heb constant het idee dat ik me moet verdedigen dat ik het wel ECHT leuk vind om 2 jongens te hebben.. En dan waren er ook nog sommige bij die zeiden: Ja echt waar? Pffffff..
Hier zwanger van een derde jongen! Bij de tweede kreeg ik al opmerkingen als : goh, nu maar hopen op een meid! Of: dat heeft ie wel fout gedaan , he , om weer een jongen te maken! Nu bij de derde ; hopen dat het een meid is nu, na 2 jongens! Wat maakt het uit, als het maar gezond is!!! Kei trots , nu al, op mijn 3 boys en weeh, iemand straks er wat verkeerds van zegt(ook dankzij hormonen) die krijgt de volle laag
Ik zat op een verjaardag van mijn schoonmoeder en daar begon iedereen erover hoe leuk het zou zijn als mijn man een zoontje zou krijgen, zodat de familienaam wordt doorgegeven. Ik wist toen al dat ik een meisje zou krijgen. Echt stom om te horen. Dus of het nou een jongen of meisje is er zijn altijd mensen met domme opmerkingen .. Grrrrr ! Sommige mensen denken gewoon niet na. Hetzelfde als bij mijn neefje, die heeft een schisis. Mensen zeiden na zijn geboorte: gelukkig is het een jongetje, die zijn niet zo ijdel! Echt hoe lomp kan je zijn he! Geniet maar lekker van je zoontjes hoor! Lijkt me even leuk als meiden.
zo...lekker tegenstrijdig! Sorry dat ik ff met mn ogen rol... maar als jij het super vind een jongens moeder te zijn... dan zeg je dat toch gewoon tegen allll die mensen?.. Het valt mij een beetje verkeerd..de manier waarop jij je verhaal brengt...is het alsof jongens beter zijn als meiden.. zo doe iij het nu in mijn ogen overkomen... Het lijkt mij eerder alsof je er zelf heel erg mee zit dat je nu weer een jongen verwacht...en stiekem heel erg op een meid had gehoopt... Maar waarschijnlijk zit ik er helemaal naast.. en zijn mijn hormonen de boosdoener in deze reactie.
Héél herkenbaar allemaal, ulggg sommige mensen ook !!! Onze eerste twee kinderen waren meiden, je voelt um al denk ik.....??? Toen ik zwanger was van de derde.............goh en nu maar hopen dat het een jongetje wordt............!!! Wat een opmerking, wat maakt het nou uit wat het wordt.....als het maar gezond én gelukkig wordt. Nu verwachten wij de vijfde en hebben inmiddels twee meiden en twee jongens..............en jawel hoor daar komt ie..........ach nu maakt het je vast niet meer uit wat er komt hè, je hebt al van alles wat....... Whhhhaaaaaaaaaa..................ALSOF MIJ DAT BIJ EERDERE ZWANGERSCHAPPEN WEL UITMAAKTE. Ik plak er dan zelf de domme opmerking.........tja nu kunnen we alleen nog door op kleur.......achteraan zijn ze direct stil....hihihi
ach meid, zolang jij gelukkig bent met je jongens dan gaat het daar om, en dat ben je ook!! Dus gewoon lekker genieten van je joggie in je buik
Oh nee... Ik bedoel juist dat ik gewoon blij ben met mijn kind, ongeacht of het nu een jongen of een meisje is. Had ik het omgekeerde met twee meiden gehad dan had ik dat meisje voor geen 100 jongens ingeruild.
raar is dat zeg hoe sommige mensen hier in staan. wij krijgen nu na 2 meiden een jongen en nu roept iedereen hier " oh wat goed hij kan het toch" ik vind dat ook echt zo ongepast. die mensen hebben vaak niet eens door wat het met gevoel van je doet. dat vind ik hetzelfde met de vraag, wanneer de volgende? god weet hoe lang het stel al bezig is!!!!!!! ik reageer dan ook echt heel brutaal terug. ik heb laatst zelfs gereageerd met de zin" ja mijn man heeft nu een blauwe muts opgezet tijdens het n**ken omdat we dit keer graag een jongen wilde.
Goh, had niet verwacht dat mensen zulke opmerkingen zouden maken. Dom hoor. Ik zat er van de week nog over te denken dat ik een tweede zoon ook geweldig zou vinden, twee van die stoere kereltjes, geweldig! Geniet lekker van jullie knullen dames en laat iedereen maar kletsen, ze zijn niet wijzer.
Even het vetgedrukte stukje... meisjes kunnen tegenwoordig ook de familienaam voortzetten hoor. Heb ik zelf ook gedaan , onze kinderen hebben mijn achternaam . Dus dat argument kan niet eens meer Maar nu even ontopic. Natuurlijk maakt het niet uit of je een jongen of een meisje krijgt, maar mensen hebben op de een of andere manier een bepaalde verwachting en dat projecteren ze dan graag op jou. En schijnbaar moet het tegenwoordig gewoon kunnen om die mening dan ook zomaar in het wilde weg te etaleren. Ik ben inmiddels zwanger van nr 4 en nu zijn de vragen ook al begonnen. Wat maakt het uit? En het is eigenlijk gewoon brutaal om er naar te vragen. Je hebt ze heus wel die een bepaalde voorkeur hebben, maar dat geldt zeker niet voor iedereen en is ook niet relevant voor een buitenstaander. Lekker negeren dus.
Ik heb ook 2 jongens waar ik super blij mee ben en ik zeg altijd als mensen weer z'n domme opmerking maken die dochters komen over 20 jaar wel.. En dan zeggen ze niks meer..
hier waren ze al verbaasd dat er nog een derde kwam... je hebt toch al een jongen en een meid en nu vragen er veel mensen: weet je al wat het word?? en dan antwoord ik vrolijk: ja een jongen!! en dan zeggen ze: oh je zegt het gewoon?? haha, je vraagt er toch om. als je het niet zegt blijven ze vissen. zeg je het wel is het ook niet goed en ik heb al een paar keer de vraag gehad of ik een voorkeur had? dan zeg ik: qua kleding is een meisje wel leuk. maar ik wist al vanaf het begin 99%zeker dat het een jongen zou zijn (dat gevoel had ik ook echt) dan kijken ze ook weer stom en ik weet niet of het voor vaders leuker is om een zoon te krijgen? mijn vader gaf er niks op en is juist blij met 3meiden en de opmerking of er al kindjes komen.. of de volgende.. ik vraag het echt niet meer (of ik moet ze goed kennen) bij mijn zus werd het ook vaak gevraagd, ik ben de jongste en had er al 2.. mijn oudste zus heeft er ook 2. dus tsja, waar bleven die van haar. toen antwoorde ze heel vriendelijk: het moet nog lukken ook he... daar moesten we stiekem hard om lachen, want ze waren er nog niet echt mee bezig, maar hoe de mensen dan keken gelijk stil. ik vind ook: zoiets vraag je niet zomaar.... net zoiets als de vraag: hoeveel ben je al aangekomen.. (dan denk ik gelijk: zie ik er zo dik uit) ik zei tegen mijn zus: gewoon zeggen 10-15kilo. das gemiddeld dus dat is goed (mijn zus is nu 3weken verder dan mij zwanger, dus dat is nu ook wel erg leuk. al denken veel mensen dat ik veel verder ben dan antwoord ik gelijk: dit is al de derde haha)
Je weet wat ze zeggen hè: echte mannen maken jongens Ik zelf heb een dochter en we weten nog niet wat de tweede wordt. Hoe dan ook, wat het ook wordt, het is goed. Als het maar gezond is.
Ach, wij krijgen een tweede meid en ook wij krijgen opmerkingen! Als ik vertel dat het weer een meid is zeggen ze soms helemaal niks meer. Ook niet tof..
Heel eerlijk? Ik denk dat het inderdaad aan je hormonen ligt. Foei toch! Prettymum, ik begrijp je helemaal! Ik las de topictitel en dacht toen al "...Eh, pardon?!" Wat een bizarre reactie! Maar daar krijgen we allemaal wel in zekere mate mee te maken hoor! Mensen weten soms niet goed wat ze zeggen moeten en zeggen dus het eerste wat in ze opkomt. Een filter zit er niet altijd op. Wij krijgen een dochter en ik kreeg te horen dat dat het beste bij mij paste, en dat je met meisjes zo lekker kunt tutten en haren invlechten, en dat we nu vast alles roze gingen doen, en dat ik nu lekker koekjes met haar kon bakken en haar gezicht kon beschilderen (ben amateurgrimeuse)... Echt, als ik de zoon die ik NIET krijg kon opbellen, zou ik dat meteen doen om me te verontschuldigen voor de reacties van sommige mensen en voor de suggestie dat hij misschien geen recht heeft op zelfgebakken koekjes en een mooi beschilderd gezicht. En hij bestaat niet eens, kun je nagaan, lol!. Ik ben hartstikke blij met en trots op ons meisje, en als ze op mij lijkt wordt het vast een ijdeltuit die een roze periode van een paar jaar doormaakt, en dat is ook verder prima. Maar ik hoop dat ik haar ook aan het verstand kan brengen dat het in het leven om meer draait dan om haren invlechten en alles roze!