Drukke baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lolsmurf, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Mensen vragen me regelmatig of ik een drukke baby in mijn buik heb. Het is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen vergelijking dus ik weet niet of ik een drukke of juist rustige baby heb. Ik voel hem/haar wel dagelijks maar of het nou overdreven druk is kan ik niet zeggen. Wat is volgens jullie een drukke of een juist rustige baby?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier ook een eerste zwangerschap en ik schaal mijn baby wel onder druk :).

Hij is vrijwel altijd bezig met bewegen. Voor mijn gevoel draait hij ook alle kanten op en vermaakt zich prima.
    Zelfs met de echo's zijn we langer bezig geweest omdat hij steeds bewoog en draaide.
    Ook op mijn verloskundige kaart is te zien dat hij elke keer weer anders ligt :).

3. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik had zelfs gekneusde ribben van het schoppen in mijn buik. Dus ik kan wel zeggen dat ik een drukke baby had.

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hier ook een druk beebje hihi
    Ook ribben gekneusd nu is ze wat rustiger en heb ik gelukkig minder pijn....

5. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje ribben gekneusd? Ik voel niet eens dat ie tegen mijn ribben schopt. Hij ligt vrij laag volgens mij want ik voel het bewegen eigenlijk altijd rond mijn navel of daaronder. Ok ik denk dat ik een rustige baby heb dan :).

6. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Wacht maar af... Over 2 weken kan het weer heel anders zijn! Mijn kleine komt sinds 2 dagen tegen mijn ribben aan. Heeft ook met de lengte van je torso te maken enz. Ik druk hem gewoon weer iets naar onder, waarna ik toch nog 1 venijnig trapje terug krijg. Boef is het!

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hahaha, mooi dit! Of een.kind tegen je ribben trapt heeft weinig te maken met hoe druk hij of zij is. Bij mij raakt ze m'n ribben niet, ze heeft gewoon een houding waarbij de voetjes lager uitkomen en ik heb een lang bovenlijf.

Verder is ze best aanwezig, en ronduit druk als ik zelf veel praat of in een drukke omgeving ben. Gesprekken met meer dan een ander tegelijk, verjaardagen, feestjes: allemaal gelegenheden waarop ze reageert. Autorijden en muziek net zo. 's Nachts is ze hartstikke rustig. Dus tja, ik vind d'r wel druk, maar ik snap waarom.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

misschien komt dat nog?
    Als je kindje gaat indalen, vastligt en met de voetjes alle ruimte heeft om er flink tegenaan te trappen

mijn stuiterbal kon er ook wat van!
    ook echt gekneusde ribben, maar wel echt vanaf een week of 30 pas

en het ziet er naar uit dat ukkie 2 nog beweeglijker is dan de eerste :$;)

9. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Het ligt er een beetje aan wat je allemaal voelt?

Die van mij valt wel onder de noemer, kleine druktemaker!
    Ik voel hem namelijk het grootste gedeelte van de dag eerder wel dan niet bewegen. Vraag me soms af of ie ook wel eens slaapt overdag :(

Er zijn ook dagen dat ik hem minder voel bewegen. Maar zodra ik dat hardop uit spreek, is ie dubbel zo druk.

Telkens flink in mn zij aan het duwen, heerlijk tegen mn ribben aan het duwen en wat ik nog het meest vervelend vind is het onrustig bewegen langs mn navel, brrr word het soms misselijk van ;)

Deel Deze Pagina