Stilte... En dan: 'ach... Een jongen is ook leuk hoor...'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prettymum, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Beetje vreemde reactie...:(

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Haha ja ik herken dat wel hoor...;)
    Vooral mijn moeder toen ik het vertelde dat we weer een jongen gingen krijgen.... 'Óh wat jammer zeg..' Pfffffffffffff :x Wees blij dat hij gezond is met alles erop en eraan denk ik dan....
    Hier dus 2 knulletjes en ik zou nooit geen meisje willen eigenlijk. Tijdens mijn zwangerschap had ik misschien wel een moment gedacht dat een meisje wel leuk zou zijn maar ben toch niet van het roze en frummelen met haartjes enzo...Ben gewoon geen 'meidentype' :) Dus nee we hebben 2 gezonde stoere knullen en we zouden het niet anders willen! Ben stapelgek op mijn mannengezinnetje :D.

PS en het heeft ook zeker voordelen :) O.a. met kleding, speelgoed etc. etc.

3. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Aangezien hier in de familie nogal veel verjaardagen in december vallen en ik bij de eerste ook uitgerekend was in december. .kreeg ik toen al commentaar waarom ik dat niet anders kon regelen we zaten tenslotte toch al in de mmm dan konden we daar toch mooi gebruik van maken. ..:(:$:x

4. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi ook ik ben in verwachting van onze tweede zoon! En herken het wel een beetje, dat mensen je willen 'troosten'.
    Ik had zelf nooit gedacht dat ik jongens zou krijgen maar vind ons zoontje zo leuk, dat ik het heerlijk vind om er een tweede knul bij te krijgen.
    Probeer je niks aan te trekken van de mensen om je heen en geniet van je knullen en het feit dat alles gezond is!!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Niks van aantrekken joh. Dat jíj er blij mee bent is het belangrijkste, de rest van de wereld boeit niet :).

Maar ik herken het wel hoor. Wij verwachten een 2e dochter en de reactie "Nou dat is iig goedkoop!" of "Tenminste niet ook nog jongensspeelgoed in huis" zijn hier de revu al gepasseerd. Alsof een jongetje beter was geweest omdat we al een meisje hebben. Onzin!
    Ik voel me dan ook altijd aangesproken en zeg dan dat mijn kinderdroom uitkomt, een echte meisjes mama en lekker tutten! En dat ik het voor mijn dochter veel leuker vind, een zusje ipv een broertje. Maar eigenlijk is het belachelijk dat ik me moet verdedigen omdat iemand anders suggereerd dat een zoon leuker was geweest!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jemig zeg, denken die mensen nu echt dat je dan maar op stel en sprong zwanger wordt OMDAT je in de MMM zit.... en je dus gewoon kunt plannen met de agenda in de hand :$:( wanneer je zwanger raakt en dus invloed zou hebben op je uitgerekende datum?????

7. lies276

lies276 Niet meer actief

wij hebben vier zoons en zijn er dolblij mee!
    vooral toen ik zwanger was van nr. 3 heb ik veel negatieve reacties gehad en moet zeggen dat dat mijn humeur toen behoorlijk heeft beïnvloed. wij waren gewoon wél heel blij, maar de omgeving vond het nodig om tijdens de zwangerschap, maar ook daarna van die lullige opmerkingen te maken.
    dat was ook de reden dat we in de zwangerschap van onze vierde zoon meteen tegen iedereen hebben verteld dat het weer een jongen werd.
    kon iedereen tijdens de zwangerschap nog even ontzettend grappige opmerkingen maken en na de geboorte weer normaal/ blij reageren.

tijdens de zwangerschap van onze derde hadden ze bij Hans Anders één of andere actie waarbij er slingers in de etalage hingen waarop stond: "tja, alweer een jongen".
    wij zaten nog te dubben of we er één zouden vragen, want vonden het zelf wel een goede grap en een knipoog naar de mensen die zo zaten te drammen.
    uiteindelijk toch maar niet gedaan, omdat er vast ook mensen zouden zijn die het verkeerd (gemeend) op zouden vatten.

ik heb in mijn familie- en vriendenkring al heel wat meegemaakt wat betreft aangeboren afwijkingen en overleden kindjes, dat het mij écht nooit heeft uitgemaakt of het een jongen of meisje zou worden! ik voelde me soms zelf schuldig dat ik wéér een levend, gezond kindje kreeg.

wel merk ik soms dat mijn jongens meisjes niet echt "snappen". meisjes gedragen zich toch vaak anders en reageren anders en daar groeien ze dus niet echt mee op. voor de balans in ons gezin zou het dus misschien wat makkelijker zijn geweest als er wel een meisje tussen had gezeten. aan de andre kant zie ik bij mijn vriendin, die drie meiden heeft, dat meisjes vaak wel wat complexer in elkaar zitten. wat dat betreft ben ik wel weer blij dat mijn jongens zo "makkelijk" zijn. het zijn echt maatjes van elkaar en natuurlijk maken ze weleens ruzie, maar die is altijd zó voorbij! heerlijk!

8. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hier wel, maar dan andersom. Bij de 2e hoopte iedereen in de omgeving op een jongen. Ik was al superblij dat ons kindje gezond was. Toen ik net bevallen was, kwam een verpleegster een praatje maken en vroeg of ik al kinderen had. Toen ik zei dat ik nog een dochter had was haar opmerking ' ach zo, tja een 2e dochter kan ook heel leuk zijn'. Nou stond perplex van haar opmerking!

Daarna meerdere malen gehoord ' ach maakt niet uit dat het weer een meisje is, zolang het maar gezond is'. Nu we zwanger zijn van de derde zegt iedereen, ga je door tot het een jongen wordt of nu maar hopen op een jongen.

Heb echt het gevoel dat ik me elke keer weer moet verdedigen en mijn meisjes ook!

9. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorryyy!??! Stelletje gekken!

10. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het ook niet leuk vinden, maar probeer het je niet aan te trekken. Geen ervaring mee maar toch lijkt het me bloedirritant. Dat had ik al omdat wij niet wisten wat het werd en sommige mensen het er toch uit proberen te trekken ja je zij hij dus het word een hij, zie je wel je weet het wel... grr

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik herken het ook....

Hier ook twee jongens en ben er zo blij mee!
    Toen ik zwanger was van de tweede kreeg ik ook de vraag of ik niet liever een meisje wilde... NEE dus!

Na de bevalling kwamen opa en oma van mijn man op bezoek en toen ze weg gingen zei de kraamverzorgster, zorg goed voor jullie zelf zodat jullie de derde ook nog mee kunnen maken...waarop oma zei dan moet het dan toch wel een meisje worden.
    ????????#!!!!!!!

Nou als we voor een derde gaan ben ik net zo blij als het weer een jongen wordt...snap niet dat een meisje.krijgen voor sommige zo belangrijk is....het gaat toch erom dat het gezond en gelukkig is?!

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat een top reactie. Mensen reageren zo stom. Alsof 5 meiden of 4 jongen en een meid niet leuk zouden zijn.

13. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Ach volgens mij is het nooit goed wat je krijgt.
    Wij weten niet wat het geslacht is. Ik wil het ook echt niet weten en wil me laten verrassen. Ook daar krijg je vaak rare opmerkingen over.

-je wilt het zeker niet zeggen
    -ja, wat krijg je het liefste
    -je hoopt zeker een meisje
    -enz.

Als het maar gezond is, denk ik dan bij mijn eigen. En als dat niet kan zo gezond mogelijk.

14. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Mamma van drie mannen en op en top happy! Toen ik zwanger was van onze tweeling, wisten we dat we 2 jongens zouden krijgen. De vraag die ik dan wel eens kreeg, was: Is het leuk? Is het echt heel leuk?
    Ja, het is fantastisch (vertelde verder niemand dat we 2 jongens kregen).
    Je voelt in die vraag de ondertoon dat ze dan wel zouden weten dat het meisjes zouden zijn. Of in iedergeval 1 van de 2.
    Ik vind het gewoon fantastisch dat we kinderen hebben en zie niet in waarom er perse een meisje bij zou moeten zitten. Alsof je dat in eigen hand hebt.
    Ja, met meisjes kun je meer tutten en shoppen. Nou, ook met mijn mannen kan dat.
    Snap heel goed dat je er best geirriteerd om kan raken.
    Alle jongensmamma's veel liefde en geluk toegewenst!

15. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel heel erg lomp :$

16. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Weet ook van iemand die 5 meiden hebben, dat er mensen zeiden: zeker doorgaan tot er een jongen bij zit?

Waar kan een mens zich druk om maken!
    Wees gelukkig dat je kids mag krijgen en dat ze gezond zijn en dat ze gelukkig en liefdevol op mogen groeien!

Mensen moeten inderdaad altijd wel wat hebben te zeggen. Of dat nou ergens op slaat of niet. Tja

Zo was het ook al bij ons na de geboorte van de tweeling: ''Zo, jullie liever dan ik, maar wel leuk om te zien. Maar wat wel handig is, is dat jullie in gelijk klaar zijn!''
    Waaaaaaaaaaaaaaaatttt, dat bepalen we zelf wel!
    Of dan inderdaad ook nog wel even zeggen: ''of je moet nog een meisje willen.''

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:Dzo happy ben ik met mijn kostbaarste en meest geliefde bezittingen!

17. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Te erg voor woorden :x Wat een domme mensen

Heb wel eens een soortgelijke opmerking gehad. Dat het wel lekker makkelijk plannen was zo. Ik kon alleen maar zeggen; Ja, we wilden het op die en die dag doen, maar dan hebben we een tandartsafspraak. Dus dat wordt weer haasten enzo... ZUCHT ;):cool:

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik kan me er zwaar over verbazen dat sommige mensen (meestal mannen) mijn man een halve hernia slaan terwijl ze zeggen: goed gedaan!

Of tegen mij: wat fijn voor je vader! (mijn vader heeft drie meiden)

Net alsof mijn man zijn zaadjes van tevoren heeft gesorteerd en er zo invloed op heeft? En mijn vader was juist blij met zijn drie meiden! Mijn zusjes en ik grappen ook altijd dat een broertje vast een enorme kneus was geweest met drie van die zussen, haha.

Uiteindelijk maakt het natuurlijk geen donder uit. Ik ben nu blij met onze zoon, op komst, maar een dochter had precies dezelfde kamer gekregen en had óók stoere kleertjes aan gekregen :)

19. lies276

lies276 Niet meer actief

mijn vriendin was zwanger van een tweeling en als ze dat aan mensen vertelde, zeiden ze vaak: zóóóó, wat leuk! spontaan??????

ook zóóóóó lomp! alsof het iemand ene reet aangaat of ze spontaan zwanger is geraakt:$
    ze zei dan altijd: ja hoor, spontaan! en bij jou???:p

mensen willen blijkbaar altijd iets te zeggen hebben en goed is het nooit. zeg je nl dat je idd eigenlijk héél graag een meisje/ jongen wilt, vinden mensen je ondankbaar en mag je dat niet zeggen.;)

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Het is altijd wat met dat gezeur over een jongen of meisje.

Toen wij vertelden dat we zwanger waren van de tweede waren een aantal reactie's tegen mijn man, "heb je nu wel aan jezelf gedacht?":(

Dus...

Hij is supertrots op onze dochter en nog trotser op het feit dat we straks 2 kerngezonde meiden hebben!

Mensen moeten altijd hun ongevraagde mening klaar hebben;)

Deel Deze Pagina