Keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door xbabyxdx, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hoi dames Ik heb even wat vraagjes aan de "keizerlijke" dames :D
    Aangezien ik een geplande keizersnede zal gaan krijgen.

- Zijn gelnagels toegstaan? Of moeten ze er van te voren af?

- Hoelang lig je eigenlijk op de verkoever?

- En als het een natuurlijke keizersnede mag worden? Hoe zit het dan met de verkoever? Is je baby dan gewoon bij je of word je direct naar de afdeling gebracht?

- Hoelang moest jij in het ziekenhuis blijven?

- Wanneer kon je weer uit bed?

Sommige vragen zijn natuurlijk per persoon verschillend. Maar ben benieuwd hoe het bij jou was.
    En dan nog kan ik weinig met de info, want als ze eerder komt word het een spoedkeizersnede.

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom zouden gel nagels niet toegestaan zijn??? Je komt niet eens met je handen in de buurt van je buik tijdens de operatie..

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Net zoals je geen nagellak mag.

Heeft het niet de maken met de kleur van je nagel kunnen zien?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik had trouwens een spoed....

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nagellak enz mag idd niet....Nepnagels ook niet..

Ik heb een natuurlijke kzsnede gehad en mijn baby mocht direct bij mij na het nakijken door een kinderarts. Ook op de verkoeverkamer. Daar heb ik een uurtje gelegen denk ik.

Ik ben om 1:32 bevallen in de nacht en die morgen daarop moest ik a eens proberen recht te staan. Viel behoooooooooooooorlijk tegen...

Ik ben niet lang gebleven .. Donderdag bevallen en zaterdagmorgen naar huis

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier een spoedkeizersnede gehad in de nacht.

Heb ongeveer 1,5 uur op de verkoeverkamer gelegen, maar er was geregeld dat papa en kind mee mochten, het was er rustig. Dochter heeft daar dus haar eerste flesje gehad. Had haar ook nog niet eerder gezien, omdat ze moeilijke start had is kinderarts langer met haar bezig geweest.

Ik had wat problemen dus woe/do nacht bevallen, vrijdagavond pas heel even uit bed. Zondagmiddag naar huis. Als het met mij en de kleine eerder beter was gegaan hadden we zaterdagochtend naar huis gemogen.

In principe was de regel ochtend na de keizersnede uit bed, en dag erna naar huis.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen idee.. die heb ik niet

10 minuten om alles af te koppelen daarna snel naar de kamer

- En als het een natuurlijke keizersnede mag worden? Hoe zit het dan met de verkoever? Is je baby dan gewoon bij je of word je direct naar de afdeling gebracht? ik heb een natuurlijke keizersnee gehad en dus 10 minuten om alles af te koppelen en om overgeheveld te worden op een ziekenhuis bed. Baby is vanaf het moment dat de kinderarts hem nagekeken had, niet meer van mijn borst af geweest.

Dinsdag om 8:30 werd mijn baby geboren en ik mocht donderdagmiddag naar huis (en dat terwijl ik forse complicaties had (niet van de kz trouwens)) Uiteindelijk ben ik vrijdag gegaan omdat ik dat zelf fijner vond (door naar een kraamhotel voor 3 nachten)

- Wanneer kon je weer uit bed? kunnen? waarschijnlijk die avond al maar het katheder moest erin blijven. Precies 24 uur na de keizersnee stond ik weer naast mijn bed en onder de douche.

Als een kind zich eerder aandient is het nog niet altijd een spoedkeizersnee hoor. Het is maar net hoeveel haast ze hebben. Zeker bij een eerste kind hebben ze vaak zeeën van tijd. Alleen je geplande datum gaat dan niet door.

8. xbabyxdx

@ mysteriousgirl1 Dat weet ik dus niet. daarom vraag ik het ook! Misschien heeft het te maken met het zuurstofgebeuren die je om je vinger krijgt? Als je die krijgt? Geen idee.

@ Cygnet2 Bedankt voor de informatie! :) Maar het is mijn 4de kind..... dus dat kan natuurlijk ook heel snel gaan. Fijn dat het niet gelijk spoed hoeft te worden.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wat betreft gelnagels: liever niet.
    Tijdens de sectio krijg je een soort van klemmetje om je vinger heen die verbonden is met de monitor om het zuurstof gehalte in je bloed te meten.
    Bij gelnagels krijgt de anesthesist geen goede curve/waarde.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat je als allerbeste kunt doen...is natuurlijk de vragen over jou behandeling aan je behandeld arts vragen. Want zoals je zelf al zegt...je hebt weinig aan de antwoorden. Elk ziekenhuis heeft zn eigen regelt...en bij iedereen verloopt het anders. Vaak kun je op internet de folders opzoeken van het betreffende ziekenhuis. Vaak staat er info over geplande en spoedsectio op. Dus daar zou ik mn info zoeken ;)

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ohja...je hebt trouwens drie verschillende sectio's.

1. Geplande : spreekt voor zich. vooraf afgesproken sectio
    2. Secundaire: niet vorderende ontsluiting en andere redenen waarbij geen spoed is.
    3. spoedsectio: foetale nood, loslating placenta en andere situaties die direct ingrijpen vereisen.

Dus als je vliezen bijvoorbeeld eerder breken zal het niet direct een spoedsectio zijn.

12. xbabyxdx

Bedankt voor je uitleg wachtende! :)

13. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Niet toegestaab make up ook neet

bij de eerste was het snachts en heb er een half uurtje gelegen.. bij de tweede geplande ks bijna 2 uur gelegen pfff

- En als het een natuurlijke keizersnede mag worden? Hoe zit het dan met de verkoever? Is je baby dan gewoon bij je of word je direct naar de afdeling gebracht?
    Bij mij was de baby even op de uitslaapkamer, daarna met papa mee

bij de eerste 6 dagen maar dat kwam omdat ze op neonatologie lag..
    bij de tweede mocht ik na 3 dagen naar huis

- Wanneer kon je weer uit bed?
    Bij de eerste 2 dagen erna bij de tweede 1 dag erna.. was wel pittig!!

14. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Bij mij werd het een keizersnede na een inleiding die niet vorderde. Veel bloedverlies, ontsteking, koorts etc etc, dus het gaat bij jou vast vele malen beter :)

15. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Tadaa :)

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wat betreft genagels, ze willen graag je nagels zien omdat ze zo het zuurstofgehalte in je bloed in de gaten kunnen houden. Gelnagels op je vingers zou wel mogen, zolang als ze je teennagels dan maar kunnen zien, dus zonder lak.

Ik heb bij de eerste niet op de verkoeverkamer gelegen maar mocht meteen na het hechten terug naar de kraamsuite. Mijn meisje mocht in een couveuse naast me blijven staan terwijl ik gehecht werd, dus we zijn niet gescheiden geweest van elkaar. Over 3 weken heb ik een natuurlijke keizersnede :)

Ik heb een klassieke keizersnede gehad, van navel tot schaambeen incisie, en zou hierom een week in het ziekenhuis moeten blijven omdat het een zwaardere ingreep is. Maar op dag 4 mocht ik al naar huis.

Mijn keizersnede vond plaats op maandag op dinsdagnacht en ik mocht woensdag al uit bed.

Ik zou een geplande keizersnede krijgen, maar mevrouw besloot om eerder te komen waardoor het een spoedkeizersnede werd. Maar dan is het niet zo spoed als wanneer een baby in foetale nood is tijdens een bevalling. Alles gaat op een redelijk tempo, maar niet gestresst. Ik liep om 23:55 uur het ziekenhuis binnen, lag om 1 uur op de ok met ruggenprik, om 01:25 is ons meisje geboren en om 2:15 lagen we alweer in de kraamsuite.
    Over 3 weken dus een herkansing, en dan met een natuurlijke keizersnede. Mits dit blubje natuurlijk wel blijft zitten tot de geplande datum.

17. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    ...

18. xbabyxdx

En als de weeën eerder beginnen? Hoe werkt het dan?
    Je gaat naar het ziekenhuis en dan?
    Wat gaan ze dan allemaal doen?
    Krijg je dan weeënremmers of gelijk naar de O.K.?

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dan maken ze jou en de OK gereed en wordt je kindje gehaald. Weeenremmers krijg je niet...

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier braken dus idd de vliezen en kreeg ik weeen... Die heb ik zelfs een aantal uren gehad helaas...

Opzich is het ook wel weer goed voor je baby, dat de bevalling zelf begint en je die weeen hebt.

Deel Deze Pagina