stilte

Discussion in 'De lounge' started by Nipa18, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

We hebben het er nog niet over gehad. Vorig jaar was het ook behoorlijk last minute.
    Ik ben overigens voor, 2 minuten stilte.

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zal zo ook wel 2 min stil zijn maar het is niet zo dat ik alleen nu bij die 2 minuten aan oorlog slachtoffers denk. Ik denk er heel vaak aan. Aan alle slachtoffers zowel van nu als vroeger. Jammer genoeg verandert het er alleen niets aan :(

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik ben stil! (ben ook alleen thuis dus weinig te praten, maar anders had ik het toch wel gedaan! is toch het minste aan respect wat ik kan tonen!)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, en zolang die er zullen zijn, zullen er oorlogen blijven en zullen er slachtoffers vallen, het zij aan de 'goede' kant, het zij aan de 'slechte' kant.

Mooi dat voor jou (en anderen), deze dag en straks dat moment, een heel mooi moment is daarbij stil te staan. Vind dat ook echt heel fijn! Voor ons zelf ligt het alleen iets anders.

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,815
    691
    113
    Female
    ik kan dit wss niet doen, ivm dat ik aan t werk ben bij kpn! we moeten wel aan de klant vragen of ze rust willen houden.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, forum gaat 2 min. dicht.
    zie: over deze site.
    Elmo

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben elk jaar stil.
    Mijn man is nu onderweg naar huis, en hij zet de auto netjes 2 minuten aan de kant van de weg.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Forum er 2 minuten is weer een heel goed idee!

Ik snap niet wat de moeite is om om 20 uur je mond 2 minuten te houden. Ik denk veel aan oorlog slachtoffers, maar die 2 minuten stil met meerdere mensen vind ik speciaal.
    Daarom gaan wij naar het herdenkingsmonument zo meteen ( hier tegen over ).

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Wij zijn ook stil.

Toevallig had ik het hier vanavond nog met NooNooman over. Dat ik elk jaar weer denk: waarom? Wat hypocriet eigenlijk, 2 minuten stil staan bij wat er is gebeurd en de rest van het jaar niet?
    Dat werkt natuurlijk niet zo, al krijg ik dat gevoel soms een beetje...
    Maar ergens hoort het er bij, ik heb het van huis uit meegekregen en ik denk ook wel dat ik het altijd zo zou blijven doen. Alleen soms voelt het een beetje raar...

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat je nu massaal 2 minuten herdenkt, zegt toch helemaal niks over de andere 364 dagen van het jaar.
    Als je het hypocriet vindt, vind je dit dus van jezelf.
    Niet aanvallend bedoeld, maar je kunt niet voor een ander spreken.

Edit: door mijn woordkeus voor hypocriet lijkt het tegen Noonoo maar het is aan algemeen bericht.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik bedoelde dat het hypocriet voelt, niet dat het zo is.
    Alsof je alleen vandaag stil moet staan. Het zou zoveel meer betekenen als je dat op elke andere willekeurige dag zou doen.
    En ik weet wel dat het niet zo werkt, maar soms voelt het gewoon zo. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik buiten deze dag om vaak genoeg aan de slachtoffers denk en dankbaar ben voor onze vrijheid. Aan de andere kant kan ik me ook maar zo indenken dat heel veel mensen dit niet doen, vandaar hypocriet om het dan nu ineens wel te doen :)

(ergens kom ik niet helemaal uit de verf... heb ik het idee :D)

12. 1234

1234 Niet meer actief

Klopt ja, die had ik toen geopend. Daar kwam toen nog een hele discussie van op gang.

Maar ja ik ben zo stil. 2 minuten. Mijn koekjes uit de oven zitten net op wel of niet eruit in de oven. (Uit een ander topic). Hopelijk verbranden ze niet in die tussentijd.)

Maar uit respect voor al die oorlogsslachtoffers ben ik stil!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het gaat mij ook totaal niet over 2 minuten mn mond dicht moeten houden. Ik heb uhm, denk al zeker een half uur geen woord gezegd.

Maar het gaat mij vooral om de gedachten. Er zijn mensen die stil zijn omdat ze stil moeten zijn, maar er eigenlijk geen gedachten bij hebben. En er zijn mensen die stil zijn, en er dan ook bepaalde gedachten bij heeft. Daar vind ik een groot verschil in!

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik wil nog wel zeggen dat ik het ergens een heel mooi iets vind, dat bijna heel NL massaal stil is en hopelijk al die mensen ook stil staan bij datgene waar we stil bij willen staan.

15. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ben wel stil maar vind het moeilijk om gedwongen stil te staan bij zoiets, ik denk dus meer aan niks, maar doe het uit respect.

16. tulip

tulip Niet meer actief

juist ook het massale dat mij aanspreekt, altijd is er overal gezeik en ik vind het mooi dat zoiets dus alle mensen op 1 lijn brengt. Alhoewel dat dacht ik, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat iedereen wel stil zou zijn.;)

17. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik leg elk jaar bij een kerkhof of gedenkplek een bosje witte rozen neer. Dan ben ik ook stil...

(en ik vind de woorden: Op 4 mei herdenken wij de doden... ik vind overledenen toch beter klinken)

Ik hoorde van de kamer van mijn dochter (2,5 jaar) MAMA STIL ZIJN HOOR!!!

18. 1234

1234 Niet meer actief

Ben ik het helemaal mee eens. Dood klinkt zo hard.

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ja, ik ben stil geweest en heb ook de tv op de dodenherdenking aan staan. Ik vind dat het belangrijk is om stil te staan bij het feit dat zoveel mensen hun leven zijn verloren in hun strijd voor een vrij land. Zonder hen hadden wij niet zo kunnen leven als wij nu doen, daar ben ik van overtuigd en daar ben ik heel dankbaar voor. Daarom vind ik die 2 minuten stil zijn wel het minste wat ik kan doen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou was onbewust toch stil :)

Share This Page