Stimuleren of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tweekids, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds 4 dagen staat meneer, eerst voorzichtig nu overal *zucht*.
    Nu merk ik dat hij wel naar de zijkant van bijv de tafel wilt maar dat dat niet gaat moet ik hem helpen of niet? Want hij raakt vreselijk gefrustreerd. Ook wil hij overal op klimmen lukt niet omdat die nog te klein is maar dit wil ik ook niet hebben natuurlijk? Iemand tips?
    En hoelang duurde het van staan tot lopen bij jullie?

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Lekker laten gaan, niet helpen als het niet hoeft! Mijn meiden deden er een maand of 2 over om daarna los te gaan stappen. Maar dat is wel vlot, kan ook well lang duren nog.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Is erg wisselend, mijn zoon staat en stapt al even langs de tafel/muur etc. Loopt nog wat wankel aan 1 handje, steekt ook over van bijv bank naar tafel. Maar loslopen? Nee hoor..

Komt vanzelf dus niets forceren..

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Inderdaad lekker laten gaan. Zelf uit laten zoeken, en ja daar hoort frustratie bij. Juist door de frustratie gaan ze dingen leren, en doen.

De oudste stond met 10 maanden, liep met 11 maanden overal langs en met 14 maanden los.
    De jongste stond met 8 maanden en 2 dagen. Liep met 8,5 maand overal langs, met 9 maanden oversteken en 11 maanden los.

5. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Lekker laten gaan.mi ka stond en liep overal langs met 9 maand.liep los met 13 maand duurde even was bang om te vallen haha.valt weinig sinds hij loopt.

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Mijn dochter is van 2 juni scheelt niet veel. Binnen 2 weken liep ze overal langs eerst viel ze wel maar stond steeds op(wel blauwe kniertjes) nu trekt ze zich aan alles op wat haar kan houden. Ik heb haar gewoon d'r gang laten gaan. En als ze ging huilen zei ik dat t niet hoefde en dan ging ze t opnieuw proberen.. Als iets lukt geef ik applaus en dan is ze helemaal trots. T gaat snel he!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tussen optrekken en gaan lopen zat bij Thirza maar een dag of 2. Die had dat heel snel door.
    Caitlyn kan zich aan de bankleuning of aan volwassenen al optrekken en is dan ook al zo ambitieus dat ze wil gaan langs stappen en dat gaat dus nog niet :D Ik ga d'r niet helpen, ze vogelt het zelf wel uit :)
    Niet helpen dus, zelf laten uitzoeken. Als hij ergens heen wil en langs stappen gaat nog niet, kan ie zich ook weer laten zakken en kruipen. Lekker zelf uit laten vogelen dus :)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,973
    113
    Wat leuk, ik zie dat mijn dochtertje maar 2 dagen jonger is (31-05-12) en die zit precies in dezelfde fase! Eerst kon ze alleen in haar bedje staan en vervolgens ook in de box. Sinds twee dagen kan ze ongeveer overal staan, bij de tafel, de bank, de krantenbak, mijn benen... Soms lukt het haar niet en dan wordt ze vaak boos. Ik stimuleer haar wel om het nog een keer te proberen maar ik help haar zo weinig mogelijk omdat ik denk dat het niet goed is ze iets te laten doen als ze het zelf nog niet kunnen, dan is hun lichaampje er blijkbaar nog niet klaar voor. Maar ik moedig haar wel aan en doe enthousiast als iets gelukt is. En dan dat trotse koppie, geweldig is dat :D

Share This Page