Stimuleren om te zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy2be, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Op welke manier(en) kun je je kindje stimuleren om te zitten?

2. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Niet stimuleren, op een dag gebeurt het gewoon. De een gaat sneller zitten dan de ander, dat is met alles zo. Mijn zoontje ging vorige week zo ineens zitten, hij is acht maanden. Kruipen doet hij nog helemaal niet. Hoe oud is je kindje?

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    op de grond gaan zitten met je benen wijd en je kindje er stevig tussenin zetten. Je kan dan veel steun geven met je eigen benen en je kindje laten ervaren hoe het voelt en wat er gebeurt als ie naar voren/achteren buigt/valt. Eventueel kan je de handjes van je kindje op z'n eigen knietjes 'drukken' zodat hij voelt dat hij zichzelf af kan zetten/tegen kan houden.
    Er zijn vast ook nog andere manieren, maar dit is de 'zitoefening' die ik van mijn fysio kreeg.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik stimuleer het ook niet. Waarom het gaat allemaal al zo hard. Je zult zien in ene kunnen ze het. Die van ons kan zich sinds 2 dagen een beetje optrekken.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    er kunnen redenen zijn om het wel te stimuleren. Als er geen bijzonderheden zijn hoef je het inderdaad niet te doen, maar misschien is er wel geadviseerd om wat te oefenen om de een of andere reden. Dat is bij mijn dochtertje wel zo, en die is ook nog geen 7 maanden. Ze hoeft dus absoluut nog niet te kunnen zitten, maar door het te stimuleren traint ze haar rug- en buikspieren en dat is hard nodig.

Deel Deze Pagina