Stimuleren omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo!

Mijn kleine meissie van 5,5 maand draait nog niet om, niet van buik naar rug en niet van rug naar buik. Ze heeft er gewoon nog geen zin in.

Ik maak mij er geen zorgen over hoor...komt vanzelf wel maar tja wie weet kan ik haar wel een beetje stimuleren om wel te draaien/rollen....:)

Hebben jullie tips/ideeen die ik zou kunnen toepassen? uit eigen ervaring?

Alvast bedankt!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou absoluut geen zorgen maken hoor!

Ineens gaan ze het doen.

Kan van de ene op de andere dag. Isabella ook. Ze lag eerst gewoon maar wat. Ineens op een ochtend rolde ze zo om. Zo uit het niks, :)

Ik was eergister bij het CB en daar vroegen ze of isabella het al kon. ( ze is nu 6,5 maand) Ik zei ja dat doet ze nu ongeveer een maand.

Nou de arts vertelde dat er een leeftijd van ongeveer 9 maanden voor staat. Dus als je kindje lekker lui is, of gewoon er niet aan toe komt dat dus nog wel.

Gewoon lekker laten gaan.

3. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Oh "hoort" het pas met 9 maanden? dacht wel eerder...nou dan hoef ik mij dus helemaal geen zorgen te maken (deed ik ook al niet hoor)..

Ze is wel weer heel erg aan het kletsen! vooral als ze in haar bedje ligt, hele verhalen! echt prachtig! :)

Ze is ook vaak bellen aan het blazen...mijn vriend had ergens gehoord dat dat betekent dat ze misselijk is (nou dan zou ze dat de hele dag door moeten zijn), weet 1 van jullie of dat waar is?

zal het donderdag ook bij het cb vragen...

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Omrollen:
    Je kan iets naast haar neerzetten waar ze net niet bij kan. Als ze zin heeft zal ze er naar grijpen en misschien zelfs omrollen daardoor. Wij waren ook met Mick aan het oefenen en dat lukte wel, maar nu doet hij het helemaal zelf; op een heel andere en bovendien makkelijkere manier :rolleyes: :) ! Hij is er zo handig in. Ze gaan het idd wel 'vanzelf' doen.

Bellenblazen: Heeft volgens mij niets met misselijkheid te maken. Ik heb er iets van gelezen in Oei ik groei. Ze zijn aan het oefenen geloof ik, maar ik weet het niet precies meer. Ik vind het wel heel leuk en moet er dan om lachen en dan lacht Mick vrolijk mee!

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Omrollen:
    Je kan iets naast haar neerzetten waar ze net niet bij kan. Als ze zin heeft zal ze er naar grijpen en misschien zelfs omrollen daardoor. Wij waren ook met Mick aan het oefenen en dat lukte wel, maar nu doet hij het helemaal zelf; op een heel andere en bovendien makkelijkere manier :rolleyes: :) ! Hij is er zo handig in. Ze gaan het idd wel 'vanzelf' doen.

Bellenblazen: Heeft volgens mij niets met misselijkheid te maken. Ik heb er iets van gelezen in Oei ik groei. Ze zijn aan het oefenen geloof ik, maar ik weet het niet precies meer. Ik vind het wel heel leuk en moet er dan om lachen en dan lacht Mick vrolijk mee!

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena KAN omrollen(heb het al gezien) maar ze wilt het gewoon niet doen :D
    Ze rolt veel op haar zij maar echt helemaal omrollen,nee...is teveel moeite :)

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    De tip die ik kreeg: Als ze op haar rug ligt, het ene voetje over het andere op de grond zetten, zodat ze haar bovenlijf mee gaat draaien...

Niet te vaak, maar volgens zo'n Oei ik groei-achtig boek is dat een vorm van spelen....

Mirthe vind dat heel leuk, maar ja, niet elk kindje kan ik me zo voorstellen!

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

uiteindelijk leren ze het allemaal toch ;)
    Ik dacht ook jeetje waarom rolt hij nog geeneens op zijn zij, en ineens rolt hij op zijn zij en bijna op zijn buik. Hij is dan druk in gesprek met zijn rammelaar en trekt ineens zijn beentjes op en rolt bijna om. zo'n grappig gezicht.

ik heb weleens gelezen dat je ze kunt stimuleren door ze een vinger te geven en als ze er klaar voor zijn trekken ze zichzelf 'om'

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Omrollen:

10. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena KAN omrollen(heb het al gezien) maar ze wilt het gewoon niet doen :D
    Ze rolt veel op haar zij maar echt helemaal omrollen,nee...is teveel moeite :)

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    De tip die ik kreeg: Als ze op haar rug ligt, het ene voetje over het andere op de grond zetten, zodat ze haar bovenlijf mee gaat draaien...

Niet te vaak, maar volgens zo'n Oei ik groei-achtig boek is dat een vorm van spelen....

Mirthe vind dat heel leuk, maar ja, niet elk kindje kan ik me zo voorstellen!

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

uiteindelijk leren ze het allemaal toch ;)
    Ik dacht ook jeetje waarom rolt hij nog geeneens op zijn zij, en ineens rolt hij op zijn zij en bijna op zijn buik. Hij is dan druk in gesprek met zijn rammelaar en trekt ineens zijn beentjes op en rolt bijna om. zo'n grappig gezicht.

ik heb weleens gelezen dat je ze kunt stimuleren door ze een vinger te geven en als ze er klaar voor zijn trekken ze zichzelf 'om'

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje kan het nog niet maar hij probeert het altijd wel en dan als hij zijn broer ziet spelen
    dan wringt hij zich in allerlei bochten om hem te zien en rolt dan bijna op zijn buik

14. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ja die vinger heb ik ook toegepast! Toen ging het wel goed!

Ik had haar op haar buik op de bank gelegd en die loopt een beetje af naar de rugleuning toe, dus ze begon al te wiebelen met de beentjes..ik hielp een beetje - haar handje vast houden en hup daar ging ze! Ik heel enthousiast! hihi..

Wat kan je soms toch gek doen als mama he?!
    Ze zouden mij eens moeten zien soms! hihi

15. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem draaide voor het eerst van zn buik naar zn rug vandaag! Toen hij 2 maanden was heeft hij ook een of twee keer gedaan, maar per ongeluk. Nu vandaag voor het eerst heb ik het idee dat hij het expres doet. Hij deed het namelijk 5x achter elkaar. Hij draait alleen nog niet van zn rug naar zn buik. Doen ze dat normaal gesproken niet eerst?

16. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Mijn zoon heb ik een paar keer op z'n zij gelegd en toen duwde hij zich zelf verder om, tot hij helemaal om kon rollen op z'n buik, maar nu kan hij niet meer terug en ik zou niet weten hoe ik dit moest stimuleren?

17. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    elise kan sinds gisteren precies met de dag dat ze 5 maanden werd omrolen van rug naar buik jaaaaaaaaaaaaaaj :) :) :)

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    maak je idd geen zorgen hoor!
    de een is veel eerder dan de andere en sommige hebben er geen zin in.
    aan de ene kant lijkt het me fijn als ze nog niet omdraaien. :rolleyes: :)

hier is het altijd een heel gevecht met verschonen of aankleden.
    cont. draait ie zich nu om en als ik zijn benen vast houd,
    probeert ie het nog.
    Zo erg dat ik wel eens denk met zijn nek dat ie door het leven gaat
    als wc eend :( :) :)

19. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hebben er hier eentje die het leven vanaf haar rug nog best vind. Ik haal weleens de mobiel boven haar hoofd weg, misschien stimuleert dat om meer om zich heen te kijken in de box en zo andere dingen wil grijpen. Maar echt werken doet dat nog niet.

Deel Deze Pagina