Flapuit

Discussion in 'De lounge' started by Fiend, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fiend

Fiend Lid

Dec 30, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Hallo meiden!

Ik vroeg mij af.. Zijn jullie ook wel eens een enorme flapuit?

Ikzelf heb ADD. Meestal geen last van, al kan ik nog wel eens iets impulsiefs zeggen.. Vooral wanneer ik begin te stuiteren. Dan werkt het filtertje in mijn hersenen niet meer, en kan ik ineens alles zeggen wat mijn brein is tegen gekomen.. Helaas heb je ook wel eens mensen die daar misbruik van maken, of vervolgens niet snappen dat je het beter niet verder kunt vertellen.

Met echte geheimen heb ik geen probleem.. Als iemand me iets in vertrouwen verteld, heb ik er echt nooit last van dat ik mezelf betrap op het vertellen van iemands geheim. Sterker nog, vaak vergeet ik ze op den duur vanzelf weer, dus je kunt zeggen dat ik echt een geheimenkluisje in mijn hoofd heb.. Maar kleine dingetjes flappen er helaas soms zomaar uit :(

Dus, hebben jullie daar ook wel eens last van (gehad) en heeft dit dan ook problemen opgeleverd?

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Klinkt erg herkenbaar, vooral wat je zegt over het stuiteren. Ik kan heel hyperactief/stuiterig worden en dan ga ik alles zeggen wat er in me opkomt. Vaak denk ik achteraf; dat had ik dus helemaal niet willen zeggen!
    Soms is het grappig, mijn man vind het geweldig wat een rare dingen ik er soms uit kan flappen (haha bijvoorbeeld, ik had een nieuw vriendje, was toen 17, zijn vader stelt zich voor: Hoi ik ben Karel. Wat zeg ik: He ik ken een hond die zo heet. Ohw wat voelde ik me achter af dom :p) Maar mijn filtertje werkt dus ook niet altijd zo goed.
    Soms vind ik het vooral moeilijk. Ik ben ook soms te eerlijk, daardoor raak ik soms in discussies verzeild waar ik me liever afzijdig van had gehouden.
    Ik heb nog nooit gehad dat mensen er misbruik van maken, maar wel dat ik er erg vaak verkeerd door wordt begrepen.
    Ik ben best verlegen, maar doordat, ZEKER als ik me verlegen en ongemakkelijk voel, er vanalles uit ga flappen schatten mensen me altijd anders in dan ik ben. Kan me daar gek genoeg soms erg eenzaam door voelen, omdat als ik dan overwogen probeer te vertellen hoe het bij mij van binnen voelt, ze me vaak niet eens serieus nemen.

Share This Page