Hoi Ben voornemens als ons kindje straks goed kan zitten, een loopstoeltje aan te schaffen. We hebben namelijk een hele ruime woonkamer, met harde vloer, en dan kan ze lekker rondcrossen zonder zich echt pijn te doen. Nou hoorde ik laatst iets, dat er ook tegens zijn van loopstoeltjes, zoals slecht voor de heupjes ofzo. Wie weet hier meer van,en wie heeft er goede ervaringen met een loopstoeltje? Grts
Ze raden het idd af ivm de heupjes. Het mag wel als ik me niet vergis hooguit 10 minuten op een dag! En ze zeggen dat de kleintjes daardoor kans hebben dat ze pas later gaan lopen, omdat ze door de loopstoel een verkeerde vorm kunnen aannemen voor het lopen. Wij hebben ook een loopstoel gehad, Joris vond het geweldig! En met het later lopen, met 10,5 maand deed hij losse stapjes en loopt nu al hele stukken rond in het huis.
Ja ik heb ook gehoort dat dit niet goed is voor de heupjes en dat de kans dan groot is dat je kindje pas later gaat lopen. De heupjes zouden dan verkeerd gaan staan. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn. Voor mijn zoontje heb ik er geen gehad..
Voor mijn dochtertje heb ik ook een loopstoeltje. Ze zit er met plezier in, en kan zich zo prima voortbewegen.. Los staat ze prima ( als ik haar handjes vastpak) en loopt min. 4 pasjes. Vind dat ze door de loopstoel sterkere beenspieren krijgt ( althans dit is mijn mening).
Wij hebben hem terug naar de winkel gebracht! Laura wil er niet in, en stoelen zijn veel leuker om door het huis te duwen!
Wij hadden er geen. Dat van de heupjes heb ik nooit gehoord, maar wel dat ze door andere voetbewegingen wel slecht is. Waarom koop je niet iets later zo'n babyrollator? En alles op zn tijd toch? Straks als ze lopen denk je jezus had ik nog maar wat vrijheid, misschien zelfde wel met zo'n stoeltje als ze je overal achterna kan gaan . Groetjes Sensee
Ik zelf heb dankzij zo'n loopstoeltje leren lopen. De artsen hadden gezegd dat ik pas rond mn 3e jaar zou kunnen lopen, ik liep al met 9 maanden en heb er echt niets aan overgehouden. Anouk heeft er nu ook een en ze doet het hartstikke goed. Liefs, Duveldraakje
Dat is wel goed dat je dankzij zo'n stoeltje hebt leren lopen. Maar ik ben altijd meer van de onderzoeken, die doen ze niet voor niets. Er zullen vast uitzonderingen op de regel zijn en dat is zoo fijn als je daarbij hoort, maar zo'n onderzoek wil ook wel iets zeggen heh. Of niet?
Ja tuurlijk is onderzoeken ook altijd goed. Maar ik heb het idee dat er ook vaak dingen worden gezegd om mensen angstig te maken. Anders kan je bij alles wel een vraagteken zetten en altijd en overal bang zijn dat er iets slecht is. Liefs, Duveldraakje
Tegenwoordig zijn heel veel dingen slecht...zucht...ik ben van mening zolang je het met mate doet het echt niet verkeerd is,je moet natuurlijk niet je kind er heel de dag in zetten en dat ook elke dag.... Ik heb hem ook en Sophie vind hem helemaal geweldig,als je dat koppie ziet...smelt.... Ga op je eigen gevoel af! Groetjes,
Vanaf wanneer zou je zo'n stoeltje kunnen gebruiken? Ik ga er zelf vanuit dat dat is als ze goed kan zitten, maar weet t eigenlijk niet zeker.
inderdaad pas als ze stevig kunnen zitten hier heeft alysia er ook in gezeten en vnd het super se sjeeste keihard de kamer door.. en gewoon paar keer per week en niet te lang... maar super vond ze het en heb inderdaad gehoord dat het slecht is voor de heupen maar wat ik zo gek vind waarom verkopen ze het dan nog?
Het cb zei een kwartiertje per dag. Nou ze vind het prachtig zit ook zo'n activitycenter op. Zij heeft hem met kerst gekregen dus met bijna 7 maanden ging ze er in. Ze moeten wel een beetje stevig kunnen zitten
Ons zoontje heeft er ook 1 en vind hem super Hij kwam er pas met 9 maanden in omdat dat toch een vrij veilige leeftijd is qua zitten en voortbewegen (ze zijn veel stabieler van) en hij was het zich veel bewuster. Nu hij kruipt en probeert te staan hebben we hem er minder in, maar nooit meer dan 15 minuten per dag Groetjes, vonneg
ik ben helemaal verzot op het loopstoeltje van mijn zoontje. hij vindt het super! hij zit er met plezier in, als hij vreselijk aan het jengelen is en niet wil luisteren, houdt hij meteen op als hij in zijn loopstoeltje wordt geplaatst. zijn loopstoelte heeft zo,n activity centre, houdt hem flink bezig. ik geef hem ook in zijn loopstoeltje eten. ik haal dan de activity centre weg, en gebruik het blad als tafeltje. prima uitvinding zo,n ding. en de mijne zit er wel langer dan 10 min in.
Demi vind haar loopstoel ook helemaal geweldig. Ze kan alleen zitten en staat alleen los aan de tafel. en als ze in haar loopstoel zit en keihard gaat racen houd ze met haar handen het blad vast en staat zelf, ze gaat niet lopen in dat ding terwijl ze zit. Het is zo schattig. Demi verveelt zich heel erg snel maar de loopstoel blijft haar favoriet. Ze zit er elke dag in en ook langer als 10 min, maar niet langer als 20 min.. Je moet je eigen gevoel volgen, ik heb namelijk nu niet het idee dat demi later zal leren lopen want ze proberrt nu al langs de tafel te lopen alleen snapt ze nog niet dat als ze naar de zijkant gaat hangen dat ze omvalt haha..
Ja ik zie zelf ook het probleem niet zo met die loopstoeltjes. Maar wilde het wel even checken wat er nou precies niet goed zou zijn. Mijn broertje heeft er ook eentje gehad vroeger en geen centje pijn. Kon wel al heel vroeg lopen... Ga er dus gewoon eentje aanschaffen als ze kan zitten dus, zie haar al crossen door het huis
Ma2Be, ze moet wel goed met haar voetjes plat op de grond kunnen, anders krijgen ze een verkeerde loophouding. Maar het is gewoon leuk om te zien hoe ze zo lekker mobiel kunnen zijn! De reden dat het niet langer dan zo'n 15min per dag mag is wel degelijk de ontwikkeling van de heupjes en de houding. Ik zou dan ook nooit eten geven in het loopstoeltje. Vonneg, ik merk hier ook nu Sam kan kruipen dat het loopstoeltje bijna niet meer gebruikt wordt. Ze komt nu toch wel overal waar ze heen wilt.