Mijn jongste kan al een tijd aan de handen meelopen, langs de tafel, achter zo'n loopwagentje etc. Nu valt het alleen wel op dat hij steeds zijn voeten scheef zet. Of hij zet ze beiden scheef en dan staan ze in een V vorm zeg maar, of hij zet 1 voetje recht en de ander overdwars. Mijn middelste deed dit volgens mij ook maar niet zo erg als hij doet. Hij doet dit inmiddels al een maand of 4 zo. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja hier. Heb het aan de fysio gevraagd en die zegt dat het waarschijnlijk vanzelf weg trekt als ze beter weet hoe ze moet lopen.
Ja, ook hier herkenbaar. Sinds DL zelfstandig loopt gaat het beter. Het schijnt inderdaad dat dit vaker voorkomt. Maar mocht je je zorgen maken kan een bezoekje aan huisarts of fysio natuurlijk geen kwaad!
Onze jongste had dit ook. Nu hij steeds beter gaat lopen, komen zijn voetjes steeds meer in de juiste houding te staan. Eerst liep hij ook heel wijdbeens, nu steeds meer rechtop.
Mijn zoontje loopt net los, eerst liep hij met gigantische kromme O-beentjes en die voetjes ook zo scheef, soms gaat hij staan en dan heeft hij 1 voetje nog dubbelgeklapt dan denk je echt hoe kun je zo staan maar kennelijk zijn ze erg flexibel. Als hij gaat lopen zet hij ze wel neer met de zooltjes op de grond hoor. Hoe langer hij nu loopt hoe beter hij zijn voetjes neerzet en zijn beentjes worden ook al rechter, helemaal als hij een duidelijk doel heeft en de pas er in zet! Als hij moe is gaat hij meer zwalken. Volgens mij is het normaal, ze hebben ook nog platvoetjes in het begin. Daarom niet te snel schoentjes kopen en het liefst op leren slofjes of blote voetjes.
Mijn dochter loopt nog alleen langs de tafel, maar haar voetjes neer zetten, gaat al een stuk beter dan 2 maanden geleden.
Volgens de kinderfysio hier lopen bijna alle kinderen met o-benen in het begin een tijdje en dat komt vanzelf goed wanneer ze het lopen beter gaan beheersen met de tijd, ene kind loopt binnen paar weken goed en ander kind heeft paar maand nodig