Emiel wordt nu al bijna een week 's nachts wakker. Hij wil dan niet meer slapen. Gaat jengelen en zeuren, dan zachtjes huilen en dit wordt steeds harden, tot krijsen aan toe. Omdat ik zelf mijn nachtrust goed kan gebruiken en deze week ook weer moet werken nemen we hem bij ons in bed. In het begin sliep hij dan wel weer verder maar afgelopen nacht is hij van 4.00 uur tot ca. 5.30 uur wakker geweest (af en toe eventjes een minuut of 10 slapen tussendoor). Ik heb hem een flesje pap gegeven om 5.30 uur en toen is hij als een blok in slaap gevallen. Om 7.30 uur moest ik hem wakker maken om naar het KDV te gaan. Wat kan dit nu zijn? Is het de 17 maanden sprong? Ik dacht dat we die al hadden gehad. Of is het zijn verkoudheid? Niet veel maar wel iets. Of kan het door zijn kiezen komen? Ik kan nog niets in zijn mond zien. Overdag is het slapen geen enkel probleem, een middagslaap van 3 uur is bijna standaard en ook 's avonds gaat hij direct slapen. Emiel is zich wel vlug aan het ontwikkelen met praten op dit moment. Ook is hij overdag heel druk bezig met lopen (lees: rennen) en klimmen/klauteren en wil hij overal mee spelen. Of zal hij 's nachts bezig zijn om de indrukken van overdag te verwerken en gaan dromen? Ik ben benieuwd of er meer kindjes van bijna 1½ jaar zijn die dit hebben.
rottig he dat ze nog niet kunnen zeggen wat er is Het kan dus echt van alles zijn idd. Verkoudheid die eraan komt. Of onrustig door deze drukke tijden. Erik heeft het ook vaak als er een tandje/kiesje aankomt ( weken voordat we uberhaupt iets zien van een kiesje ) ow, lees net dat ie al verkouden is. Heeft ie pijn aan zijn oortjes? Misschien een oorontsteking? Maar goed, zoals ik zei heeft Erik dit ook heel vaak. Als er een kies aankomt of als ie verkouden is of als het heel druk is overdag. Dus je kindje is niet als enige die het heeft Sterkte!
Jelle is wel iets ouder, maar hij heeft het ook al ruim een week... Bij Jelle ligt het echt aan de kou. Daardoor heeft hij ook sneller honger en wil hij ook echt een fles om 5.00, eerder gaat hij niet meer slapen. Ligt je zoontje niet op de tocht misschien? Of onder het raam? Daar kan ook een hele hoop kou vanaf komen. Ik heb van die tochtrollen gekocht om voor zijn gordijn te leggen, dat houd al een heleboel tegen.
Lianna heeft het ook. Alleen vannacht was voor de eerste keer dat ze na even troosten niet meteen ging slapen. Van elf tot twee heeft ze liggen krijsen. Maar ze is ook verkouden en krijgt d'r laatste tandjes. Vanmiddag voor de zekerheid naar de huisarts om oorontsteking uit te sluiten.
Bedankt voor jullie antwoorden. Emiel heeft het niet te koud. Slaapt in zijn winterslaapzak met een lange mouw romper en pyjama aan. Hij heeft geen koude handen of nek. Wel ligt hij op de koude kant van het huis. Afgelopen nacht ging het goed, ik heb hem een paar keer gehoord maar toen is hij rustig verder gaan slapen. Vanmorgen om 7.15 uur wakker. Hij is gisteren weer naar het KDV geweest, misschien dat hij toch iets van zijn ritme van voor de feestdagen mistte. Aankomende nacht maar afwachten hoe het gaat. Jullie wens ik succes toe met de nachtbrakertjes.