Wat vraagjes..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wonder1, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonder1

Wonder1 Nieuw lid

7 dec 2008
    3
    0
    0
    Heb me hier net aangemeld.. zal maar meteen wat vragen op tafel gooien.. ;)

Ik voel sinds 16 weken hele kleine plofjes onder in me buik en sinds een paar weekjes is het ook wel harder, je kan het nu van de buitekant zachtjes voelen en je ziet het ook van buitenaf bewegen (enkel dat me huid verschiet)
    Maar nou vraag ik mij af of dat wel normaal is dat ik nu nog heel laag alleen maar die schopjes voel... ik voel ze alleen net boven me broekje!

En vannaf hoeveel weken moet je het nou iedere dag voelen? lees veel verschillende dingen erover..
    Ohja en las dat je het dan 10 keer moest voelen. Bedoelen ze daarmee 10 schopjes per dag? Of 10 keer per dag wat beweging voelen?

Ben ook onwijs bang voor de bevalling.. nouja niet de bevalling zelf maar naar het ziekenhuis gaan, zit de hele tijd in me hoofd dat ik te laat kom :) Bij een eerste kindje gaat het toch vaak niet zo heel snel? Denk dat ik bij de eerste wee al voor de ziekenhuis deuren sta haha!

2. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    maak je toch niet zo druk meid,
    heb je de placenta misschien voor?
    ik namelijk wel en heeft bij mij ook lang geduurd voor ik het echt goed voelde. :rolleyes:
    je hebt toch een 20 weken echo gehad dus als die in orde was is alles toch ok. :)
    je leest te veel!
    ik weet niet waar je het haalt dat je je kind 10 x per dag moet voelen hoor?
    zie je ons al lopen met een blocknote om elke keer op te schrijven ,
    je bent toch niet gek? :rolleyes:
    binnenkort zul je het goed voelen en maak je er zo druk niet over want anders voel je vanalles dat er niet is...
    ontspan en geniet van je zwangerschap want anders duurd het nog heel lang hoor. ;)

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dont worry en geniet.

Je moet op den duur inderdaad elke dag je kindje voelen bewegen en dat komt vast allemaal nog wel.

Denk dat je het beste met deze vragen naar je VK kan stappen zodat zij antwoord kan geven.

Enne bij de eerste wee al voor de deur gaan staan heeft geen zin.
    Ze sturen je zo terug hahahaha

4. Wonder1

Wonder1 Nieuw lid

7 dec 2008
    3
    0
    0
    Ik ontspan en geniet vollop hoor in me zwangerschap.. zat enkel met deze dingen wel nog in mn hoofd.
    Mn placenta ligt achter... en de 20 weken echo was helemaal in orde. :) Maar heb meerdere mensen om mij heen die ongeveer even ver zijn en waar je het al vrij hoog voelde schoppen.. dus vond het een beetje raar.

Ik weet niet meer waar maar las dat je vannaf ongeveer 28 weken het zoveel keer per dag moest voelen(10 dacht ik).. Haha ik ga het ook niet met een papiertje bijhouden hoor maar vroeg me af hoe dat zat.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Misschien ligt je kleintje wel met de voetjes naar beneden.
    Vriendin van mij is nu 32 weken en die kleine draaid volop heen en weer.
    Ze mag ook maar op 1 manier zitten omdat die kleine gaat protesteren als ze anders zit.

Ik moet nog maar zien of deze keer goed gaat en dan zal ik hier ook komen met vragen denk ik.

6. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    als je eenmaal rond de 30 weken zit voel je ze echt wel 10 keer per dag hoor :)
    soms tot vervelens toe want kan erg pijnlijk zijn tegen de ribben.

je moet je niet vergelijken met mensen uit de omgeving want iedereen is anders en elk babytje is anders,
    misschien ligt die van jou gewoon in een andere positie waardoor jij het ergens anders voelt.
    trouwens op je zwangerschapskaart kan je zijn hoe hoog de fundus is.
    ;)

Deel Deze Pagina