Clusteren is slopend.... Iemand tips?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Elleke, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Ons meisje is 2 weken oud. Sinds vorige week maandag word ze 's avonds rond kwart over 10 wakker en blijft dit tot ongeveer kwart over 12. Ze wil dan het liefst continue aan de borst, drinkt, we leggen haar in haar bedje, valt even in slaap en begint weer te huilen.We hebben al van alles geprobeerd; haar even laten huilen, maar ze valt niet in slaap. Op een gegeven moment wil ze op m'n borst liggen en valt dan in slaap. Sinds eergisteravond begon ze hier ook om 4.00 uur mee. Ik kan heel veel nachten zonder slaap, maar het begint me nu wat op te breken. Wat kan ik hieraan doen? Ben er op zich wel blij mee dat ze 's nachts komt, want als ze nu al door zou slapen, maar als ze zolang wakker is, steeds aan de borst wil enz., dat is zo slopend! Iemand tips hoe we hier het beste mee om kunnen gaan? En kan ik dit wat doorbreken? Iedereen zegt: hier moet je aan toegeven, duurt ongeveer 3 maanden, maar dat hou je toch geen 3 maanden vol? ;)

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je moet er wel aan toegeven, maar als ze slaapt haar van de borst halen en in bed leggen. Als ze wakker wordt bied je je andere borst aan.
    Bij ons duurde clusteren meestal een dag of 5. Geen 3 maanden achter elkaar, zou wat zijn, dan hou je geen tepel meer over :)

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Is het dorst of alleen zuigbehoefte? Kun je haar mssn tevreden stellen met een speentje of je pink?

Kunnen het regeldagen zijn?

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Ondanks dat het slopend is geef toe aan het clusteren. Hou haar lekker dichtbij je (kruip desnoods lekker met haar in bed) en laat haar lekker drinken. Dat ze op je borst in slaap valt is niet heel gek. Ze heeft 9 maanden het ritme van je hart gehoord, dat is vertrouwd en maakt haar rustig. Het werkte hier heel goed en gaf mij ook rust :)

Doorbreken zal denk ik moeilijk zijn. Het duurt gewoon even voordat ze een ritme hebben.

Hoop dat je er iets aan hebt!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier de kleine meid gewoon in bed genomen en soms vond ze zelf mn tepel als ik (half) sliep. Daarna kon ze ook gewoon weer in dr eigen bedje.

Het is even door zetten en probeer op de dag wat slaap in te halen.

Suc6

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het gelukkig middag/begin van de avond. Maar als ze snachts zo is dan komt ze bij ons in bed liggen en lig ik zo ongeveer heel de nacht met blote borst (op handdoek;)) dan kan ze vaak zelf de tepel wel pakken en anders help ik ff terwijl ik nog halfslaap. Bij daniel 1x toen flesvoeding gegeven omdat mn tepels zo giga zeer deden:) dat is het verleidelijke van een pak in huis hebben. Heb nu ook een pak in huis omdat lydia bijgevoed moest worden, maar heb het erna niet meer gebruikt:)

En zelf paar dagen meer eten en drinken, dat werkte bij daniel vaak ook wel

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Bedankt voor jullie reacties!
    Vandaag kwam ons meisje om 12.15 uur, heeft doorgedaan tot 20.15 uur. Kan dat ook nog clusteren zijn? Of meer het idee van 'bij mama zijn'?

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
  9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Lekker aan toegeven en van genieten. Voor je het weet wordt het minder en ga je het missen ook nog ;)
    Lekker haar geurtje op snuiven en de veranderingen van haar gezichtje goed bestuderen e.d.

Share This Page