Erg onzeker na eerste echo!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Beeb27, Feb 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeb27

Beeb27 Lid

Aug 19, 2014
    28
    0
    1
    Hallo,

Vanochtend hadden we dan eindelijk onze eerste echo. Helaas met een minder plezierig gevoel naar huis gegaan....

Met echo konden ze niets zien. Dus inwendig... Vruchtzakje was goed zichtbaar, alleen klein. (6/7 weken) Wel is er nog doorbloeding na het vruchtzakje. Ook is er een vliesje zichtbaar wat enigszins positief is....
    Ik zou nu ergens tussen de 8/9 weken moeten zijn.

Veel antwoorden op mijn vragen heb ik niet gekregen. Hoe kijken jullie hier tegen aan??? Graag eerlijk antwoord!

We hebben volgende week weer een echo en dan moet het gegroeid zijn. Nu natuurlijk heel erg in spanning.

Groetjes
    Beeb 27

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Beeb27,

lastig te zeggen. Vanaf 6 weken moet je een hartje zien kloppen. Het zou kunnen dat je wellicht een onregelmatige cyclus hebt? Of wellicht een latere eisprong. Toch blijft het een ruim verschil natuurlijk. Ik vind het moeilijk om er een uitspraak over te doen met de gegevens die ik nu heb, maar inderdaad misschien toch wel verstandig rekening te houden met de mogelijkheid dat het niet goed zit. Wordt een lange week wachten....

Groetjes Brigitte

3. Beeb27

Beeb27 Lid

Aug 19, 2014
    28
    0
    1
    Dank je wel voor je snelle reactie.

Er kwam zoveel op ons af dat we niet alles hebben mee gekregen. Dus mijn volgende vraag:
    Er werd ons gezegd dat er een vlies ofzo (was een duidelijke witte streep op de echo) zichtbaar was. Wat houdt dit in? En waarom is dat enigszins positief?

Alvast bedankt.

Groetjes!

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan zijn dat de echoscopist het vruchtvlies bedoelt. Er zijn er twee zichtbaar. Het buitenste vlies, het chorion en het binnenste vlies, het amnion. Het kan ook zijn dat er met het vlies, de dooierzak bedoelt wordt. Het zichtbaar zijn van dit, betekent dat de ontwikkeling in aanleg goed verloopt. Ik hoop voor je dat de echo volgende week goed is! Succes en sterkte!

Groetjes Monique

Share This Page