Hoi allemaal, Ons dochtertje van 18 maanden komt vaak zo vroeg dat ik er echt een beetje zat van begin te worden om de dag al zo vroeg te beginnen. Natuurlijk kan zij er niets aandoen en hoop ik dat dit een sprong/fase is? Ze wordt ook niet gezellig wakker, maar huilend. Meestal rond 5:45/6:00 uur. Herkenbaar? En kunnen we hier evt. iets aan doen? Overdag slaapt ze niet erg lang meestal 1,5 uur en s'avonds 19:15/19:30 naar bed Ik hoor 't graag. gr vruchtje
Wij hebben hier al 2 weken hetzelfde probleem. Alleen wordt ze niet huilend wakker, maar blijft ze papa en mama roepen tot we komen. We hebben geprobeerd haar te laten liggen, maar dan begint ze te huilen. Daarna geprobeerd om naar haar toe te gaan als ze roept en uit te leggen (zo kort mogelijk) dat het nog vroeg is en iedereen nog slaapt en zij dit ook moet doen. Dit is redelijk gelukt, want nu ligt ze nog 30 min in bed. En dan kunnen wij nog ff rusten. Gister begonnen om haar om 19.15 uur in bed te leggen. Dit was eerst 19.30 uur. En vanmorgen was het weer 7.15 uur, wat voor haar normaal is. Ben benieuwd wat ze morgenvroeg doet...
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn zoontje wordt nog steeds altijd om 6 uur wakker, en hij is 2,5... Soms is het half 7 maar over het algemeen toch echt rond 6 uur... En ik heb werkelijk ALLES geprobeerd, vroeger naar bed, later naar bed, bekertje melk, veel eten, weinig eten, warmer /kouder op de kamer ETC ETC... mijn dochter daarentegen slaapt (afgezien van de nachtvoding) meestal wel tot een uur of 7, half 8, dus het ligt een beetje aan het kind denk ik. Maar ik hoop voor je dat het bij jou een fase is want ik vind het nog steeds veel te vroeg!
Mijn dochter kwam op een gegeven moment ook steeds eerder. Wat bij ons heeft gewerkt is de kamer donker maken met een rolluik. Zij werd echt wakker van het licht. Nu het donker is op haar kamer slaapt ze langer. Misschien is het bij jullie heel anders maar dit werkte bij ons!
Tja als realistisch kijk is het altijd wel een redelijk vroege vogel geweest. De keren dat ze tot 7uur 7:30 sliep is op 2 handen te tellen....
Dan is er wel dikke kans dat ze idd gewoon een vroege vogel is. Het huilend wakker worden zie ik hier wel echt bij onrust en niet fit zijn of ziek zijn. Zou het evt kunnen dat er kiesjes doorkomen? Of heeft ze die allemaal al?
Ik vermoed ook wel dat ze last heeft van kiezen inderdaad die doorkomen. Zielig voor haar, maar hopelijk is dat het haha!!
Meid ik begrijp je volkomen, maar denk dat de mogelijkheid erin zit dat dit bij je dochter 'hoort' onze zoon is nu 4 en is nog altijd een vroege vogel, altijd al geweest ook. De dagen dat hij tot half 8 heeft geslapen zijn op twee handen te tellen. Het heeft min geholpen om het als het ware los te laten en te accepteren dat dit nu eenmaal zo is, dat frustreerde mij in elk geval minder ) maar misschien is het inderdaad een fase en kun je binnenkort genieten van een wat langere nacht
Onze dochter is al drie jaar tussen 5 en 5.30 uur wakker,in begin was het flesje en weer terug maarja die vlieger gaat allang niet meer op, wel blijft ze tot min zes uur op haar kamer...
Onze oudste was ook altijd zo vroeg, (rond een uur of 6) en dat is nog steeds. Ze kan inmiddels (meestal) wel wachten tot wij wakker zijn, in plaats van ons er perse uit te moeten trekken, dus ooit wordt het beter
Ik ben bang dat dit ook geen antwoord is waar je blij van wordt (dus lees maar niet als je niet ontmoedigd wil worden ). Mijn beide kinderen zijn vroege vogels, altijd al geweest. Ze werden meestal tussen 05:30 en 06:00 en nu is het eigenlijk standaard 06:00 voor allebei. Soms nog wat eerder (meestal in het weekend, zal je altijd zien hè). Milan heeft nog nooit uitgeslapen, Isabelle toevallig afgelopen week voor de eerste keer (tot 07:30), ik hoop dat ze dat vaker gaat doen .
Respect voor iedereen die er vroeg uit moet pff Ik heb/had voornamelijk het gevoel dat alleen wij er altijd zo vroeg uit moeten. In de straat bijv brand altijd alleen bij ons s' ochtends vroeg licht. Bij de andere met kids nooit een teken van leven voor 8uur, dat maakt me jaloers haha Vandaag was ze 6:15 wakker.
Mijn dochter is precies even oud en de dagen dat zij tot 7:00/7:30 sliep kan ik op 1 hand tellen. Normaal sliep ze tot 6:30, de laatste dagen is dat 6:00. Van de week zelfs 5:30 uur.Ze wordt nu ook huilend wakker, viel me op. Ik troost er dan eventjes. Ik heb 1 ongeschreven regel, ik ga pas 6:30 er uit.
Hier is ook mijn jongste een vroege vogel, meestal rond 06.00 en als we geluk hebben dan is het 06.30 maar later wordt het nooit. Dit is al zo sinds de zomer vakantie. Daarvoor werd het wel eens 07.30 maar dat hebben nu nooit meer gehaald. Overdag slaapt hij nog 2 tot 2,5 uur. Mijn oudste is een echte slaper, die moet ik wakker maken om 07.30 uur voor school. Vanmorgen was hij om 08.10 uur wakker en de jongste om 06.15 uur. De oudste is een slechte avondeter maar een goede slaper en de jongste eet fantastisch maar slaapt dus veel korter.
Ik roep trouwens maar wel dat dankzij het vroege opstaan ik overdag wat meer tijd heb om dingen te doen. Dat zou ik niet hebben als ze pas om 7 uur wakker zou worden, want voor die tijd doe ik niets aan het huishouden. Omdat ze 's nachts max 11 uur slaapt, maar meestal dus maar een uur of 10, pakt ze overdag meer. Overdag minder slapen helpt trouwens niet om 's nachts langer te slapen, want hoe minder ze overdag slaapt, hoe erger het 's nachts is en hoe korter de nachten, (we hebben een periode gehad dat ze max 8 uur op een nacht pakte ).
Heel herkenbaar ook de eerste was zat er hier met regelmaat al om 6 uur in hahahah Ons binkie heeft ook altijd slechter geslapen als hij overdag niet aan zijn rust toe kwam, sinds een paar maanden gaat het wel ineens een stuk beter.
We hebben herfstvakantie maar de jongste zat al om 06.00 uur rechtop in zijn bedje mama, mama te roepen. Snel een schone luier gegeven in de hoop dat hij daarna weer gaat slapen. Helaas, daarna riep hij mama, pele (spelen), Zucht...................... Hij slaapt 's avonds nooit voor 20.00 uur. Hij ligt er ongeveer om 19,30 uur en gaat dan nog een half uur zingen, brabbelen, staan en lopen in zijn bedje. Eerder of later naar bed, elke weer naar boven om hem in te stoppen, het helpt allemaal niet, voor 20.00 slaap hij niet. Hij maakt dus maar nachten van maximaal 10 uur. Terwijl mijn oudste makkelijk van 19.30 tot 07.30 uur slaapt.
Ik zou er nu niet teveel aan doen, komend weekend wordt de klok verzet en dan is het 7 uur ipv 6 uur, misschien blijft ze dan wel in het ritme