Nouja het bloedonderzoek kost wel minder. En het voordeel daarvan is dat je er rekening mee kan houden. Onze dame is bijv. Ernstig allergisch voor diverse graspollen, dus wandelingen mee langs grassen doen we niet meer. Ernstig allergisch voor riet, dus ze mag niet meer mee riet snijden. Ernstig allergisch voor de berk. Dus in het vorige huis de berk van de buurman gekapt en bij dit huis gekeken naar berken om ons heen voor we hem kochten. Je kunt er dan meer rekening mee houden zeg maar
arm beestje. Het is zo vervelend. Soms wilde ik dat ze gewoon kon vertellen wat het nu is: lust ze het niet? Heeft ze pijn? (verwacht ik niet, maar je weet niet zeker natuurlijk) Is ze bang voor haar bak? Is ze bang op straat dat ze niet van wandelen houdt? Lastig.
Dit dus. Ik begrijp het ook niet zo goed. Onze hond krijgt combinatie. In avond brokken en in de ochtend rauw vlees. Hier doet ze het ontzettend goed op...het is echt uitzoeken wat passend is bij de hond en waar ze goed op gaan reageren. Maar ik zou nooit zelf gaan koken voor de hond of met aardappels en groente en vlees gaan beginnen.
Orijen is ook een hele goede brok! Zit -even uit mijn hoofd- 80%vlees in zonder granen. Ik heb zelf geen hond, maar wij hebben het voor iemand anders die een hond heeft helemaal uitgezocht omdat die gene ook geen KVV wilde geven, ik ben persoonlijk van mening dat dat wel het beste voer is voor hond en kat(!) mijn katten weigeren het alleen te eten... Wij geven daarom Orijen kattenbrokken ze willen geen goedkope brok meer.
met mijn golden (helaas overleden inmiddels) ook een hele klus gehad aan de juiste voeding.. heb echt van alles geprobeerd.. en het wnige waar hij tegen kon waren de Kanjer-brokken (15kg voor 15euro bij petsplace weg). Daar deed hij ruim 30 dagen over.. Af en toe wat macaroni (met wat kip) ertussendoor of rijst met kip.. en hij stonk lang zo erg niet meer en allergie was over.. helaas kreeg hij prostastkanker en is te vroeg overleden (6jaar, week later zou hij 7 zijn geworden), maar bleef op gewicht ivm zijn HD..
Appels zijn toch zachter dan brokken. Bijt maar eens een appel door. En daarna een hondenbrokje. Haha. Heb je al Dinner geprobeerd? Dat moet je aanmaken met warm water. Dat zet dan uit. Wel eerst goed uit laten zetten en NOOIT droog geven. Anders zet het op in de slokdarm.
Als je hond een allergie heeft en hotspots, heb je dan al eens een eliminatiedieet gevolgd? Of een test gedaan waarvoor ze allergisch is? Anders blijf je dit houden. Meeste honden die allergisch zijn voor bepaalde voedsel zijn allergisch voor rund, kip, tarwe/gluten of zetmeel. Onze hond heeft ook een voedsel allergie. Hier voeren we wel rauw. Ze heeft 7 weken op geit gestaan. Dat is enkelvoudige voeding. Ze is nu over op konijn. Ze krabten stinkt niet meer. Nu gaan we om de maand een andere vleessoort erbij geven tot ze weer gaat krabben. Dan weten we wat de allergie veroorzaakt. Ik zou dat eerst eens gaan proberen. Honden met een dusdanige voedselallergie dat er hotspotplekken ontstaan kan je niet elke keer andere voeding gaan geven. Je moet weten waar de oorzaak zit.
Ja, eliminatiedieet geprobeerd, meerdere keren trouwens en het maakte niet uit wat ze at, problemen bleven. Ze heeft tarwe/gluten en zetmeelvrij gegeten. In Riverwood voeding zit dit allemaal niet en ook geen rund/kip, maar wildzwijn, hert, fazant etc. Daarnaast ook kruiden om het imuunsysteem goed te houden (zoiets als homeopathie op voorhand, om bepaalde problemen te voorkomen) groenten en fruit. Ook haar snoepjes waren gedroogd hert, ze had als bot een hertengewei etc. Ze heeft ook voor zover wij kunnen nagaan geen voedselallergie en dat is ook wat de dierenarts denkt, maar een pollen/gras allergie. Zet haar in gras (en ze is gek op gras, dan rolt en rolt en rolt ze, wat ze dus niet moet doen) en haar pootjes worden binnen no time knalroze.Legt ze haar kop in het gras en haar kin wordt roze... Maar ja, loop maar eens met een hond en zoek maar eens alles verhard. Bovendien wonen wij vrij landelijk, dus overal zitten wel pollen ed in de lucht. Is best heel lastig.
Dinner is een soort muesli achtig iets. Speciaal voor honden. Zoek maar eens op Google. Is zacht. Dus kunnen ze makkijk eten. Mijn oma geeft dat altijd aan de oude honden.
Waarom laat je geen haren afnemen? Dan weet je binnen een week waar ze allergisch voor is. Daarbij bevat veel voeding waar alleen hert etc in zit wel kippen of rundermeel om te binden. Je moet dus enkelvoudige voeding hebben.