ja dat weet ik dus ook niet haha, ik had het voorheen ook maar dat kwam meer vanwege het drogen denk ik. Heb nu een droger en heb er geen last meer van.
Ik doe ook veel in de droger hoor, alleen kan niet alle kleding van vriendlief erin doen ivm krimpen.
Oh ik denk, die komt met de gouden tip Helaas hebben wij dat ondanks de droger nog steeds. Vooral m'n hemdjes en de onder t-shirts van m'n vriend ruiken vaak muf. Zijn allebei zwart.
ja ik heb 1 shirt en die stinkt ook verschrikkelijk, een zwarte longsleeve van mezelf en die ik ga maar wegsmijten denk ik.. wanneer ik hem een half dagje aanheb lijkt het wel alsof ik bouwvakker ben die een dag heeft lopen werken met 30 graden.
Ik denk dat de bekende muffe geur bij zwarte kledij afkomstig is van de zwarte kleurstof. Van schoonmaak/natuur azijn is bekend dat ze geurtjes tegenwerken. Ipv. wasverzachter gebruik je dan azijn (je kledij gaat niet naar azijn ruiken)
Ik heb zojuist even heet water met soda opgelost dit in de wasmachine gedaan. Tevens het bakje van de wasmiddel schoongemaakt, blijkt dat ding eruit te kunnen. Nou wat ik toen tegenkwam bah bah bah bah......!!! Hele zwarte plakaten ieuwkk nooit geweten dat je dat schoon kon maken heb hem al twaalf jaar... Nu op 90 graden aan het was met soda en zonder was erin. Morgen maar geurbuiltjes kopen en dan maar hopen dat de muffige geur wegblijft.
En de deur van de wasmachine openlaten wanneer je niet wast, anders gaat het rubber verstikken en stinken!
een aanvulling op bovenstaande reacties: - 1 keer per maand (snachts/weekend) een kookwas met een volle fles schoonmaakazijn wassen. - wasmachine niet te vol - alles op 40 graden wassen - absoluut geen gelwasmiddelen gebruiken,dat blijft plakken in wasmachine en dat laat vetluis achter. - de hoeveelheid wasmiddel/wasverzachter halveren,als je op 40 graden waat heb je amper wasmiddel nodig,de hoeveelheden op het etiket van het wasmiddel kan drastisch verlaagd worden - ventileren op de plek waar jeje was hangt - gelijk na wassen uit de trommel - het rubber met wc papier schoonmaken,schraap je zo een hoop vetluis uit.
ja de pluisfilter schoonmaken! wist zelf eerst niet eens dat die er was, maar mn zus had een tijdje terug ook dat probleem en mn moeder (die weet echt al die 1000 huis tuin en keukentips) zegt meteen; ik maak je filter wel even schoon, daar ligt het vast aan. (onderaan de machine zit meestal een plaat die je weg kan halen of los kan klikken, daar zit ie achter) mn zus haar was rook meteen stukken beter want ook de zeepresten gaan aan dit filter zitten en rotten en daar kan die lucht dus vandaan komen.
Ik heb weleens een tip gelezen dat je een lege fles wasverzachter open in je kledingkast moet zetten voor een lekkere geur in de kleding!
Oke de wasfilter heb ik dus ook nog nooit gedaan. Ook niet geweten dat dat kon, dus hopelijk kom ik daarbij.
Snap ik maar hij twaalf jaar oud, en ik heb echt geen handleiding meer hoor, zal weleens op google kijken of ik iets kan vinden.
Ik heb de andere reacties niet gelezen maar bij ons hielp het volgende: - Geen wasverzachter meer en minder waspoeder. Vlekken kun je eventueel voorbehandelen door wat vlekkengel op de vlek zelf te doen. - Eens in de zoveel tijd een kookwas en de hele machine schoonmaken (de rubber ring, het wasmiddellaatje etc.) - Meteen uithangen, buiten of met het raam open. Ik was trouwens kleding gewoon op 30 graden en het ruikt heerlijk fris! Succes ermee!
Wij hebben er ook een hele tijd last van gehad, maar sinds we een ander (en duurder) wasmiddel gebruiken is het wel over. Af en toe stinkt het nog en dan weet ik dat het weer tijd is voor een hete spoelbeurt, wat hier ook al genoemd is dus. Dat HG spul ga ik even onthouden, ik heb goeie ervaringen met HG in het algemeen. Ik hoop dat de tips je gaan helpen, weet als geen ander hoe erg je kan balen van was dat net uit de wasmachine komt en verschrikkelijk stinkt...
Ik heb het met donkere was.. En dan vooral de was van manlief, hij is automonteur, stinken!!! wat ik er ook aan doe.. Belgh, wasverzachter er bij helpt al een heel stuk.. Maar goed, het blijft vreemd ruiken.. Ik heb alle tips hier gelezen, vanavond voor ik m'n wasmachine laat draaien ga ik dat ding eens grondig te lijf En ik laat idd ook regelmatig op 90 graden draaien, maar soda dat wist ik niet, en schoonmaak azijn ook niet.. Maar da's wel handig dan weet ik dat nu
Ik had er ook last van, kreeg toen de tip om eens in de maand een lege kookwas te draaien. Ik was namelijk altijd heel economisch op 30 of 40 graden, maar het schijnt dus dat bacteriën dat gewoon overleven en dus lekker in je wasmachine blijven en dat daar die geur door komt. Sinds ik eens per maand een kookwas draai met lege trommel, heb ik er geen last meer van gehad. Andere tip: filters schoonmaken.
Als mijn vriend als lasser heeft gewerkt, dan meuren zijn werkkleren nog altijd naar metaal nadat ik ze gewassen heb. Alleen voor zijn werkkledij gebruik ik nu ook voorwas.