ik heb/had dat ook met mijn donkere was van mijn man, vies is dat, een soort rioollucht nu bleef er laatst ook water in de machine staan en toen bleek dat de afvoerslang in de machine verstopt was, aan de voorkant van de machine zit een klepje en daar heeft mijn man het water uit laten lopen, en 3 euro aan kleingeld, geurprobleem was meteen opgelost....
als het te lang duurt voordat de was droog is gaat het zurig en muffin ruiken. en je kan regelmatig je wasmachine leeg laten draaien met een halve fles azijn erin op 90 graden. dat ontkalkt en helpt ook tegen de muffe geur in je machine.
Ik heb net een donkere was gedraaid (zwarte longsleeves, hemdjes, leggings enz) met een half kopje azijn in het wasverzachterbakje. Was kwam er echt heerlijk geurend uit, terwijl normaal gesproken vooral de longsleeves er niet helemaal okselfris uitkomen zegmaar.. Dus gewoon gewassen met poeder van Ariel en azijn door het laatste spoelwater en mijn was ruikt echt heerlijk fris naar wasmiddel. TOPTIP!!!
Wat fijn dat je was nu weer lekker ruikt (nog een tip: stel bijv. deze zomer, het is heel erg warm, je hebt veel gezweet. dan kan het gebeuren dat je kledij na het wassen bij de oksels nog wat geurt. Dit kun je voorkomen door de oksels voor het wassen even aan te stippen met azijn. daarna gewoon meewassen met de rest van je was)
Ik denk dat het niet veel uitmaakt welke azijn je gebruikt. Ik gebruik die die ik toevallig heb. Dat gebruik ik ipv. wasverzachter, dus ik doe dat in het wasverzachterbakje.
Handige tips allemaal, Het volgende heb ik allemaal nu al gedaan: - Kast opgepakt en schoongemaakt, ook kleding uitgezocht zodat het niet zo uitpuilt en het een en ander ook kan luchten. - Zeepbakje eruit gehaald, en zoals ik al eerder schreef bah bah wat daar te voorschijnt kwam. - Mijn vriend heeft het filter even schoongemaakt. - Ik heb heet water met soda in de trommelgedaan, dit even laten inweken om vervolgens met 90 graden de wasmachine te draaien zonder was. - Minder volle trommels draaien. Laatste stap is dus nog even met azijn en dan heb ik er alles aan gedaan. Als mijn was dan niet meer fris is weet ik het ook niet meer, dan wordt het wellicht tijd voor een nieuwe wasmachine, beestje is al 12 jaar oud dus mag zowiezo niet klagen. Thanks allemaal
lieselot ik doe ook altijd een beetje bij de was.het heeft alleen amar voordelen. ik gebruik al 15 jaar geen wasverzachter meer.
Bedoel je dan in de trommel zelf? Heeft dat een ander effect? de wasverzachter heeft als meerwaarde de geur eigenlijk. o ja en ook tegen statische kleding, maar dat laatste helpt niet zoveel eigenlijk
Ik heb dat ook altijd met mijn donkere was en bij navraag op mijn werk blijken ook veel collega's die muffe lucht in hun donkere was houden. Ik ga de azijn tip morgen ook meteen proberen bij mijn donkere was. Het schoonmaken en spoelen van de wasmachine doe ik geregeld. Handig dit topic!
En werkt dat ook als je knop van de wasmachine vast zit op 40 graden? We moeten hem laten maken of een nieuwe kopen, maar daar hebben we echt geen geld voor. Dus tot die tijd moeten we alles op 40 graden wassen. Maar onze machine 'stinkt' ook..