Stinkende kleding??

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    happy nienja, misschien is het handig dat je het deurtje altijd open laat staan? en alle bewegende onderdelen grondig schoonmaakt (zeeplade, rubbers, etc.)

Troetelbeer:
    het verschil tussen soda en azijn (denk ik, weet ik bijna zeker)

soda = ontvetten
    azijn = ontkalken (en evt. zeepresten uit je kleding halen)

omdat ze niet dezelfde werking hebben, kun je ze niet met elkaar vergelijken vind ik.

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb eerst met soda en 90 graden gewassen (lege machine)
    En daarna een fles schoonmaakazijn ook op 90 graden (lege machine)

Beide tegelijk werkt niet, het schijnt dan elkaars werking op te heffen.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lieselot;
    Doelde ook niet zo zeer op de werking die het op de kleding heeft maar meer op te machine (azijn).

aangezien beide middelen als tip werden gegeven vroeg ik me af welke je het beste kan gebruiken voor het reinigen van de machine.

Beetje gek om ze allebei te gaan gebruiken. Maar zie dat meerderen het doen, dus wellicht is dat de enige mogelijkheid?? Dan kun je net zo goed HG reiniger halen denk ik. Dan hoef je maar 1 keer de machine te reinigen.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe. Ga morgen even om soda of azijn:)

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ja echt? Dat wist ik niet. oeps :)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Weet niet of je witte was hebt dat op 90 graden mag? Ik heb handdoeken en ondergoed enzo dat op die temperatuur gewassen kan worden en daar gooi ik dan een flinke had soda bij. Wordt spierwit en de machine wordt gelijk gereinigd;)

6. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Als mijn was muf gaat ruiken dan draai ik met 2 vaatwastabletten in een lege trommel een programma van 90 graden. Het water wat er dan in staat is bijna zwart.
    Mij is verteld dat die muffe geur van wasluis komt. Dit komt door vloeibaar wasmiddel en te weinig op 90 graden wassen.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Het kan aan het wasmiddel liggen mijn vader zijn kleding rook ook altijd zo muf.. Hij gebruikte ariel.. Toen is hij omo gaan gebruiken en heeft nergens meer last van..

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij verwisselen ook regelmatig van wasmiddel maar dreft ochtendfris blijft toch wel favoriet :D Maar goed, donkere was heeft hier alleen een vreemdgeurtje verder niets! De vorige was was het goed, en gister was het weer mis :(

9. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Zit er al een muf geurtje aan als je hem uit de wasmachine haalt? Het kan zijn dat je je wasmachine keer moet zuiveren.. Moet he een halve zak soja in de trommel doen en dan leeg 90 graden draaien als je dit 2 keer doet miet het ver weg zijn.. En dit eigenlijk om de zoveel tijd ff doen.. Het kan zijn dat je te veel wasmiddel gebruikt waardoor er deels achter je trommel blijft hangen en dat gaat stinken, doe je ook de rubbers die bij het deurtje zitten schoonmaken. Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    na het wassen van ondershirtjes van mijn vriend bleef er onder de het mouwtje altijd zo'n vieze zweetlucht in zitten die er niet uit ging.

Nu had ik de tip gekregen om de stukken kleding eens in te smeren met dettol en daarna te wassen. Blijkt dat de wssmachine niet altijd alle bacterien dood, en dettol dus wel ;)

Heeft erg goed geholpen, zweetlucht weg, vent weer blij ( en ik nog meer)

11. Drophy

Drophy Actief lid

23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Die tip ga ik onthouden. Hier ook wel eens dat probleem.

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oh Dettol bij je was? Hmmm.. Ik weet niet.. Ze zeggen dat het niet goed is voor je leidingen enz. omdat het dat aantast!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik gebruik al jaren Ariel en heb (buiten sòms de donkere kleding om) geen last van muffe kleding...

Deel Deze Pagina