stinkende kliko

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik zit met een probleemje. Wij doen de luiers in de groene container(kon me van vroeger herinneren dat op vrachtwagens een tekst stond met dat luiers bij gft moet) maar nu... Dat ding stinkt niet normaal meer!! Hij staat in de achtertuin maar je ruikt m door de hele tuin heen!! Bah bah bah. In de zomer zal het nog erger worden met de warmte.


    Hoe doen jullie dit???
     
  2. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    wij gooien het hier in een grijze vuilniszak die staat buiten en als die (half)vol is gaat ie dicht de grijze container in..
    groene container he...hmmm...die wordt hier gratis geleegd, scheelt wel een paar duiten int jaar...die grijze zit zo vol met al die luiers op een dag..
     
  3. sanell

    sanell Bekend lid

    16 dec 2008
    628
    0
    0
    Ehm mogen luiers wel in de gft-bak??

    Wij hebben tegenwoordig een ondergrondse container, dus geen last meer van stinkende kliko's, ze zijn zelfs maar even 'vergeten' om een gft container te maken dus hier geen gescheiden afval meer en dat in een nieuwbouwwijk:( maar in het oude huis was het vooral een kwestie van vaak schoonmaken en laten luchten. Dus echt een oplossing heb ik er niet voor sorry, vond het ook vaak vies vooral in de zomer.
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij scheiden de luiers apart, in een zak en dan wegbrengen. Dus geen stinkende luiers in welke kliko dan ook....

    Wel stinkend plastic in die zakken..maar dat is gewoon vaker weg gooien wat we nog wel eens vergeten....
     
  5. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Kunnen (eco en milieuvriendelijke) luiers in de groene container?

    In Nederland zijn drie merken milieuvriendelijke wegwerpuiers: Nature Babycare, Moltex Öko, en Joppies Day & Nightcare. Moltex Öko is te koop in natuurvoedingswinkels, Joppies Day & Nightcare is te koop op internet, en Nature Babycare is te koop in diverse winkelketens, zoals Etos.

    je mag dus niet alle luiers in de kliko deponeren.....jammer
     
  6. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik gooi dus al 21maanden de luiers in verkeerde container? Dan snap ik niet waarom dat op van die vrachtwagens stond dat luiers in gft container moest.

    Hier helaas geen ondergrondse. Hier worden containers 1x in 2weken geleegd. Dus staat 2weken in de tuin te stinken. Poepluiers gaan in geurzakjes maar de plasluiers gewoon zo. Maybe moet ik dat maar gaan veranderen...
     
  7. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Lees net op google dat luiers wel in gft moeten. Zoekterm: luiers gft

    Mijn man kreeg bij aangifte van geboorte op stadhuis ook de info dat luiers in groene(gft)bak moeten
     
  8. MissFlower

    MissFlower Fanatiek lid

    17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    je kan aanvragen dat ze je container ook schoonmaken. je betaald dan ongeveer 7,50 ofzo per maand en dan wordt ie steeds schoongemaakt. Er komt dan een lint ofzo om je container heen
     
  9. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Het ligt er helemaal aan in welke plaats je woont, welk bedrijf je kliko's leegt en hoe dat verder verwerkt wordt.

    Hier mogen sinds een jaar ook alle luiers in de GFT bak. Vind 't ideaal, de GFT zit bij ons veel minder vol dan de rest kliko. Van luchtjes hebben wij ook geen last, ook niet in de zomer, dus daar kan ik je niet mee helpen.

    Ben in ieder geval blij dat wij nooit een duur luier weggooi systeem gekocht hebben, want nu ze in de GFT bak mogen is dat veel makkelijker en goedkoper (maar dan mag er natuurlijk geen plastic zak omheen zitten). Het plastic in de luiers zelf schijnt zo verwerkt te kunnen worden dat het niet schadelijk is voor het milieu maar dat ligt er dus maar net aan waar je woont.
     
  10. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hier gaan de luiers ook in de groene container, Heb geen last van stank. Misschien handig om de luiers in een zakje/tasje te doen, dichtknopen en dan in de kliko te gooien
     

Deel Deze Pagina