van de week reden we langs een schooltje in onze wijk en ik schrok want er stonden - dacht ik - van die aso tieners te roken op het schoolplein. Met scooters, vettig en strak haar, bomber jacks en zo'n uitdrukking van ' ik maak je dood' erbij. Ik vond het echt vreemd van die school, dat ze dat toelieten tijdens schooltijd. Al die jonge kids die dat zien en er voorbeeld aan nemen, peuken op het schoolplein... Jakkes. Toen we dichterbij kwamen zag ik waarom ze daar mochten blijven staan... Het waren de mama's.... Geen tieners. Ben ik nou de enige die daar van moet kotsen?
Whaha! Eh nou tja... het zal er eh, apart hebben uit gezien... typisch ook... Voor de rest onthoud ik me maar even van commentaar, ik kan me nog een recente discussie herinneren over buiten roken bij kinderen enzo
Ow gossie.. tja wat kan je ervan zeggen.. mischien blijven steken in hun tienerjaren.. haha,, toch vind ik het ook wel een beetje vreemd. Maarja goed ieder zijn/haar eigen.
Oh... Die discussie ken ik niet, maar het klinkt alsof die heftig was. Het ging me niet om puur het roken. Die "moet je dood?" blik vind ik eigenlijk erger. Hoewel ik roken ook not done vind, maar die discussie hoeven we niet te herhalen
Hmz roken moet je maar vooral doen daar waar je thuis bent! Door die stomme regeltjes staan ze nu vrolijk buiten te dampen... Ik braaf stoppen met roken voor mijn dochter... Zit ze nog in de rook: Buiten!! (mijn mening hoeft geen discussiepunt te worden) Weet je wat nu zo gek is... die rare mama's met hun bomberjacks en scooters zijn meestal hele aardige, gezellige en normale vrouwen
je bent niet de enige, ik ben het helemaal met je eens. En om nog maar een "hot" discussiepunt erbij te halen, bij zulke moeders asocieer ik dus ordinaire babynamen.
Ja dat zou ik ook een aso-aanblik vinden. Maar kwamen die mama's hun kids dan ophalen met een scooter?
ik vind mama's met vooroordelen ook rare mama's. Volgens mij wil je dat je kinderen weten dat iedereen gelijk is ook al zien ze er anders uit dan jij. Wat zijn dan geen rare mama's ?
je bent niet de enige, ik kan mij heel goed indenken hoe het eruit gezien heeft, want ik kom ze ook wel eens tegen. Ik snap gewoon niet hoe je zo op een schoolplein gaat staan.
nou idd misschien zijn het wel hele lieve en goede moeders, je hebt ook van die hele nette moeders die juist zulke vooroordelen over andere mensen erin stampen. Nee dat is lekker. Elk huisje heeft zn kruisje dan kun je nog zo netjes eruit zien, dus wie weet verschuilt er achter zo'n bomberjack wel een hele goede moeder
en rokend op een scooter vinden jullie wel een goed voorbeeld??? Ik wil mijn kinderen best leren dat iedereen gelijk is ondanks dat ze er anders uitzien, maar ik wil mijn kinderen ook leren dat rokend op een scooter niet wenselijk is.
Het is niet eens het uiterlijk wat me zo stoort, maar het gedrag. Je bent mama, geen puber. Roken, op je scooter op het schoolplein staan, vals kijken naar anderen is niet echt volwassenen gedrag natuurlijk, niet echt een voorbeeld dat je mee wil geven aan je kinderen lijkt mij. Ik kijk echt niet slecht naar moeders die hun haar knalrood geverfd hebben, die in hippiesjurken lopen of die een tattoo op hun been hebben, om maar wat voorbeeldjes over uiterlijk te noemen.
Het kan er in jou ogen misschien raar uitzien. Maar om dan te zeggen dat die moeders ook daadwerkelijk raar ZIJN, vind ik dan weer een beetje raar.
Volgens mij gaat het hier niet over anders uitzien maar anders doen. Iets doen wat ik mijn kinderen wil leren om nooit te doen. Dus ja, ik vind het raar dat je met een sigaret in je mond op een scooter je kind gaat halen. Ik zeg niet dat het beter is om het met een grote jeep te doen maar wel dat het geen goed voorbeeld is.
Weet eerlijk gezegt niet wat ik lees. Rare mama.s pfff. Hoe help je de vooroordelen de wereld in zeg. Pff Dus mama,s die roken een scoter rijden zijn dan maar gelijk rare wezens. Ik vind juist moeders die andere moeder er over na wijzen rare moeder. En jullie willen je kinderen zo respect en ander dingen bij leren. Een tip begin dan eerst eens bij je zelf. Oordeel niet voor dat je de veroordeelde kent.
Hihi, zoiets bedoel je? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, TS, en ja, ik stoor me daar ook wel eens aan, bevooroordeeld of niet... Vind het gewoon geen gezicht hoe ze er bijlopen.
' Denken is zo buitengewoon vermoeiend, dat vele de voorkeur geven aan (voor)oordelen ' Zie niet in waarom moeders die roken, moeders die op scooters rijden, moeders die bomberjacks dragen gelijk raar zijn. en nee, in combinatie dus ook niet. Loop zelf in bomber jack, ben ik dan gelijk raar? Laat iedereen lekker voor wat ze zijn, laat iedereen gewoon in hun eigen waarde.. Wat kan het jou schelen hoe een ander er bij loopt en zich gedraag.. ze kan wel net zo zijn as jezelf.. ondanks ander uiterlijk/kleding
Tsja.. Persoonlijk snap ik het niet, dat moeders er zo bijstaan. Maar ik snap zoveel moeders niet. Moeders die zoveel bezig zijn met hoe ze overkomen naar buiten, dat ze minder aandacht hebben voor hun kind. Carrieremoeders die hun kind komen ophalen met de telefoon aan het oor. Moeders die 1 straat verderop wonen en met de auto aankomen. Moeders die een wedstrijdje doen wie er het beste uitziet. Moeders die hun problemen met elkaar bespreken waar hun kinderen bijstaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En ondanks dat ik al deze moeders niet begrijp en het zelf nooit zo zal doen, vind ik het belangrijk om iedereen in zijn of haar waarde te laten. Je kent de mensen niet, de beweegredenen niet, de thuissituatie niet, etc. Je kunt dus niet oordelen.