Hallo! Mijn zoontje is begin mei geboren en daarbij heb ik 4 weken lang gevloeid. Toen stopte het netjes en na 2 weekjes ongeveer werd ik weer ongesteld. Het was niet zo heel erg veel, maar wel dat ik kon zeggen dat het een menstruatie was, zover ik me kan herinneren.. Weer een paar weken later ben ik weer ongesteld geworden en ook begonnen met de pil. Mycrogynon 30. Maar.. het duurt nu al zo'n beetje 3 weken dat ik ongesteld ben!! Is dit wel goed? Het wordt ook niet minder. Gister probeerde ik ook voor het eerst ee stukje te rennen en ik voelde alsof mijn baarmoeder echt nog een beetje in de banden 'hangt' Met lopen gewoon, voel ik echter weinig. Ik maak me toch een beetje zorgen.
hoi, het zijn 2 dingen. Waarschijnlijk benje doordat je de pil bent gaan gebruiken langer ongesteld, je lichaam moet weer aan de hormonen wennen. Ik zou het even met de huisarts bespreken, misschien heb jee een zwaardere pil nodig, microgynon 50. Dat hanggevoel kan komen omdat je bekkenbodemspieren nog slap zijn, deze kun je weer gaan trainen. Doe de knijpoefening, probeer je spieren aan te spannen, net alsof je je plas ophoudt. Houdt paar seconden vast en laat weer los. Dit een aantal keer op een dag. Blijft het gevoel dan ook via huisarts naar bekkenfysiotherapeut. Mirjam