Pfff- autostoelenrace....

Discussie in 'Verzorging' gestart door DeeLighT, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oh mensen wat onhandig. Onze oudste is nu 12 kilo. Tegen de tijd dat de jongste in een autostoel kan uit groep 1 is het februari ongeveer.
    Vanaf ongeveer 3-3,5 jaar zou de oudste in een groep 2 stoel kunnen....(dat is rond juli-eindejaar) of de groep 1 stoel die we voor haar hebben doorgebruiken tot 18 kilo, maar ze is lang en mager dus tegen de tijd dat ze 18 kilo weegt komt ze er echt boven uit denk ik.

En voor een groep 2 stoel moet ze 15 kilo zijn.....

Dat betekent dat we 1 groep 1 stoel zullen moeten aanschaffen voor een relatief korte tijd..... pfff echt niet zo tof...

Of hebben jullie een beter idee?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Even denken, hoor, hoe wij dat gedaan hebben...

Jitte heeft tot 14 maanden in de MC gezeten, toen wilde ze echt niet meer en was ze ook zwaar genoeg voor een groep 1 stoel. Maar idd, zo'n ding is pokkeduur en voor die paar maanden vond ik het ook erg veel geld. Nou hebben we wel 2 groep 1 stoelen, maar dat is voor elke auto 1 omdat de een de kinderen weg brengt naar het KDV en de ander ze ophaalt. Overzetten is niet handig, als je dat een keer vergeet sta je te kijken...

Gelukkig hadden vrienden van ons een groep 1 stoel over, en die heb ik overgenomen voor 25 euro... Wel een ouder model, maar hij zit goed en er is nooit iets mee gebeurt.

Jelle heeft uiteindelijk tot 3jr/9mnd in een groep 1 stoel gezeten. Toen was hij pas over die 15 kilo heen, met zijn winterjas en alle toebehoren erbij, was het zomer geweest had hij nog niet over gekund qua gewicht... ;)

Ik zou dus in eerste instantie kijken naar het gewicht. Die 15 kilo moet ze echt hebben, omdat een groep 3 stoel veel lichter is dan een groep 1 stoel. Een autogordel heeft een bepaald gewicht nodig om te blokkeren als je hard moet remmen. Qua lengte kunnen ze er nog lang mee doen, Jelle was precies 1 meter toen hij over ging.

Edit: Overigens groeien ze op deze leeftijd niet zo hard meer. Jelle heeft er bijna anderhalf jaar over gedaan om 3 kilo aan te komen... ;) In februari, toen hij de groep 2 stoel kreeg was hij 100 cm en 14.4 kilo...

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, ik denk dan aan een doorgroei stoel? Ik wil voor mn dochter, voor bij opa en oma thuis - die passen op als ik werk - ook een doorgroei stoel kopen, van 9 tot 36 kilo. En mochten we nog een spruit krijgen, dan krijgt die wellicht een 0+1 stoel, afhankelijk van hoeveel leeftijd ze schelen

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

een 1 2 3 stoel?

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hhmm blup en suusjeh ik ga even googlen....

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem maar wij zijn toch wel voor een groep 1 stoel gegaan want ik verwacht dat ze er de komende 1,5 tot 2 jaar nog wel in zit (nu 11,8 kilo).

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij ons zat de jongste tot 9 maanden in de maxicosi maar moest er toen echt uit omdat hij te lang werd. Onze oudste was toen ook al te lang voor de priori, maar net nog geen 15 kilo. toch hebben wij ervoor gekozen om hem door te laten gaan. het is gevaarlijker als zijn hoofd boven de stoel uitkomt dan dat het niet precies 15 kilo is. ze rekenen namelijk 15 kilo MET stoel

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zit hier een beetje met hetzelfde probleem. Manlief heeft 2 weken terug een ongeluk gehad met de auto dus eigenlijk moet de autostoel van Lisa vervangen worden (de ene zegt van wel en de andere niet, om gek van te worden :)) maar Lisa is nu 12.3 kilo ongeveer dus kan nog niet over naar de nieuwe stoel maar als ze snel aankomt dan heb ik hem misschien voor een half jaar nodig en dat vind ik zonde..
    Binnenkort maar even met haar naar het cb om te kijken hoe zwaar ze nu precies is en dan maar weer verder kijken..

@young flower.. Ik heb dat nog nooit eerder gehoord maar dat zal wel handig zijn en is natuurlijk eigenlijk ook heel erg logisch want de gordel houd natuurlijk ook de stoel dan tegen..

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ben je d'r al uit?

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.172
    113
    Mijn zoontje woog met 2 jaar ook 12 kilo en nu met 3,5 pas 15 kilo, dus vanaf die leeftijd gaat het vaak niet zo snel meer.

@ts Dus dan zou je zo'n stoel voor een jaar aanschaffen denk ik. Vind ik toch niet zo'n hele korte periode. En dan kan je m toch weer verkopen?

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben waarschijnlijk hetzelfde probleem hier, ik denk dat we voor Lucas een 9-36 kg stoel gaan kopen en dat Benjamin dan in Lucas z'n huidige stoel gaat als het moment daar is...

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, sorry voor de late reactie....

Ben er wel ongeveer uit. Ga gewoon nog afwachten, en kijken of ik de tobi van mijn beste vriendin kan lenen voor een jaartje (of iemand anders die ik ken).

Heel erg bedankt voor de tips en het meedenken.:)

Deel Deze Pagina