"Stinkende" plasluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juli2009, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik vraag het me toch af..... horen plasluiers te stinken? We merken de laatste tijd steeds dat onze dochter een urine luchtje om zich heen heeft, ook van bijvoorbeeld een meter afstand. Bij een hele volle plasluier lijkt het me best logisch maar het is ook bij minder volle luiers. Zouden luiers die luchtjes niet een beetje tegen moeten houden? We gebruiken nu Pampers, verschilt het nog per merk?

Alvast bedankt!

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het nog nooit zo sterk geroken, wat jij bijv zegt vanaf een meter ofzo..!! Als hij redelijk veel heeft geplast ruik ik de luier wel eens, maar echt stinken..?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, het valt me bij de pampers op! Ligt blijkbaar aan het merk, want bij bv etos luiers ruik ik t niet!

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wij gebruiken katoenen vouwluiers (ze verkopen hier amper wegwerp) en ruiken nooit iets.
    Ikzelf zou me een klein beetje zorgen maken bij sterk ruikende urine - let je op dat je ukkie geen blaasonsteking onder de leden heeft? Komt stiekum best vaak voor...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het ligt aan de pampers, maar de ene soort van pampers heeft het erger dan de andere soort.
    Niet zo lekker, maar ach, ook weer wel handig ;) tijd om te verschonen!

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

new born heeft het veel erger dan baby dry vind ik..

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik vind de pampers ook stinken. Twijfel elke keer of hij dan een poepluier heeft. Ruik het ook echt van een afstand, met kruidvat heb ik het weer niet.

8. Juli2009

Nou ja, misschien is echt stinken niet echt de goeie omschrijving, maar je ruikt gewoon soms echt een urine luchtje om haar heen.... Misschien dat het dan dus inderdaad aan de soort/merk luier ligt. Ik had nog Newborn maar heb toevallig vandaag Baby Dry gehaald, eens kijken of het daar beter mee gaat en anders moet ik maar een ander merk gaan halen.

9. Juli2009

Het is gelukkig niet sterk ruikende urine en ook niet heel geel of zo, maar hoe kom je er eigenlijk achter of die kleintjes blaasontsteking hebben :(

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Als het "gewoon" naar urine ruikt lijkt het me niet dat er iets aan de hand is hoor.
    Een blaasontsteking gaat vaak ook gepaard met ziek zijn.

Hier (woon niet in NL) doen ze bij 1jr standaard een testje om de sluimerende ontstekingen op te sporen. Kwestie van een plasje opvangen met een plastic zakje (zakje met een openingetje met een plakstrip, plak je op de uitgang, en dan luier aan). Kindjes zijn erg goed in ziek zijn en dan toch doen alsof alles ok is ;)

Maarreh, probeer maar een ander merk luier ;)
    (Desondanks is het denk ik altijd goed op je gevoel af te gaan en dit soort dingen in je achterhoofd houden, en als je de geur niet vertrouwt laten nakijken)

Deel Deze Pagina