Sorry maar ik kan het nergens terug vinden en ik weet dat er hier hondenkenners/therapeuten zijn. Dus bij deze mijn probleem Ik heb een shih-tzu van nu 2,5 jaar( reutje). Sinds een tijdje likt hij net zo lang zijn piemel tot dat hij klaar komt ( heet dat zo bij honden ) Dit is echt heel ranzig en spuit er dus lekker op los. Gevolg, de vloer zit er onder het vloerkleed zit er onder en hij zelf zit er ook onder.. vooral zijn kop . Het stinkt enorm en ik blijf aan het schoonmaken. Hij doet het alleen als ik/wij weg zijn. We komen terug en ik kan het aan zijn kop al zien.. is dan helemaal nat :sick: .. Ik vind dit echt zo vies en ik iriteer me er steeds meer aan. Ik blijf aan het schoonmaken en de lol van het hebben van een hond is er dan snel af op deze manier. Wij hebben nog een andere hond van bijna 5 jaar maar deze hond heeft dit nooit gedaan. Ook een shih-tzu. Heeft dit te maken met dominatie of is onze hond gewoon seksueel gefrustreerd en is de hond castreren misschien een goed idee.. En herkent iemand dit gedrag.. verder is het een lieverd hoor, maar ik heb nu echt geen zin om hem te knuffelen... jakkie 8-[
Getsie. Volgens mij is het enige wat je hier aan kunt doen, de hond inderdaad laten 'helpen'. Dan zou het wel minder moeten worden.
ieieiewww ale: ale: tja, zelf geen hond, en ik heb dit ook nog nooit gehoort. ik zou zeggen castreren, maar ik zie volgende week een vriendin die honden opvoed, dus ik kan het eens aan haar vragen. succes, en ik zou m ook niet knuffelen
Ik heb 2 reuen, en er in totaal nu 5 gehad, maar nog nooit gehoord hiervan! Ik zou hem zeker laten castreren, waarschijnlijk zit er een ontsteking oid dat hij begint te likken.
Ik heb zelf ook 2 reuen, en 1 van mij heeft dit ook gedaan, die had dus ook een urinebuisontsteking waardoor hij eraan bleef likken en er de pus van de ontsteking dus zeg maar uitlikte.. laten casterreren is de enigste oplossing je hebt wel middeltjes om die ontsteking weg te krijgen maar dat is vaak maar voor tijdelijk en als je hond er gevoelig voor is komt dit altijd snel weer terug.
Elke dag een vitamine c tabletje wil ook wel eens helpen. Je kan hem ook chemisch laten catereren, werkt 3 maanden en kan je zien of het helpt. Succes!
Ik zou de dierenarts bellen het probleem vertellen. Hij weet vast raad. Wij hebben altijd vroeger mannetjes honden gehad maar nog nooit gezien.
Wij hadden vroeger ook een hond, maar heb dit ook nog nooit gezien. Ik weet wel dat er soms vies groen/geel/wit spul uit zijn piemel kwam. Dan zag je soms van die vieze druppels op de plavuizen bleh. Toen hij is gecastreerd hebben we er nooit meer last van gehad.
ik wil je niet uitlachen maar ik zie die hond zijn kop al voor me en dan jou gezicht van nee niet weer! Ik weet geen oplossing maar ik denk dat castreren idd de enige mogelijkheid is
Het feit dat je zegt dat het zo enorm stinkt, duidt meer op pus dan op sperma..Mijn kat heeft een tijdje enorm last gehad van fistels in d'r anaalklieren. Dan ontstond er een enorm abses, zodra die openging kwam er zo'n ongelooflijke meur uit :sick: Nu zijn haar anaalklieren verwijdert en zijn de fistels ook verleden tijd...
Hier ook een reu, die ook veeel aan zijn piemel likt, maar verder gebeurt er gelukkig niks En pus of iets dergelijks zie ik ook niet, hij houdt zijn eigen gewoon goed schoon denk ik. Zal hem toch eens iets beter in de gaten gaan houden ivm die urinebuisinfectie, dat zou het zo kunnen zijn , omdat hij ook zoveel likt. Mijn vriendin heeft dr hond ook laten castreren, en daar was het probleem ook over, maar ik zou inderdaad ook eerst chemisch castratie proberen, want voor hetzelfde geld blijft het probleem of is iets anders de oorzaak. Zou het gewoon even doorpraten met een dierenarts, desnoods telefonisch, want de dierenartsen zijn me toch duur tegenwoordig Veel succes meid!
Castreren helpt niet altijd. Ik ken gecastreerde reuen die zelfs gewoon nog dekken en zelfs gekoppeld zitten aan de teef, alleen kunnen er geen pups meer van komen dus safe sex Sperma zelf is eigenlijk bijna reukloos, dus ik zou het even laten nakijken bij de dierenarts.
lig helemaal dubbel hier hoe je dat ook verteld gatver de gatver echt te goor! en heb je de dierenarts gebeld?
sorry maar lig ook in een deuk! maar dat lijkt me idd ook erg vervelend! (zacht uitgedrukt) heb er geen ervaring mee maar wens je wel veel succes
Ja lach maar moet er zelf achteraf ook wel om lachen hoor, maar op het moment zelf .. Helemaal vergeten te bellen.. Morgen vroeg maar even doen. Nog iemand tips/adviezen?