Stinkende vuilcontainer

Discussie in 'De lounge' gestart door Lafo, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Pffffff ik moet even iets kwijt, ik las het irritatietopic en op dit moment heb ik echt een groot irritatiebron en dat is mijn stinkende/rottende vuilcontainer waar ik 2 weken mee moet doen voordat die word opgehaald grrrrrrrr
    Echt een lucht wat eruit komt zetten als je die klep open doet om weer een stinkende luier van me dochter in te knikkeren en dan heb ik het nog niet over de hoeveelheid ongedierte wat erop af komt.

Sowieso irriteer ik me aan die bak of het nou zomer of winter is, vind het niet normaal dat er maar eens in de 2 weken vuil word opgehaald terwijl in de meeste gemeente het gewoon wekelijks word gedaan.
    Ik betaal genoeg aan de gemeente voor vuilverwerking en echt niet minder als iemand anders in een andere gemeente waar het vuil eens per week word opgehaald.......

Maar als klap op de vuurpijl, als ik een keertje vergeet me bak na een dag binnen te halen dan krijg ik wel doodleuk een waarschuwing van de gemeente dat ik zsm mijn vuilcontainer moet meenemen, daar hebben ze dan wel weer mensen voor lopen.......

Ik stel voor eens per week vuil afhalen en zeker met dit soort temperaturen, ook weer meer werkgelegenheid in deze tijden van crisis.

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier ook om de 2 weken hoor, net zoals de gft-bak, die wisselen elkaar af..

Hier zet ik de bak niet in de volle zon, ligt er op de bodem een laagje zaagsel gemend met soda. Het haalt niet alle geur weg, maar veel viezigheid wordt er door geabsorbeerd :)

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ok thanks voor de tip en dat blijft niet op de bodem liggen na het legen van de container?

4. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Overigens staat die ook niet in de volle zon, dan weet ik zeker dat het vuil er vanzelf uitloopt..

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ben het er echt helemaal mee eens. De maden komen je tegemoet wanneer je bij ons de gft bak opengooit. Geen vlees en visafval erin adviseerde iemand mij gedurende de zomermaanden... maar dan nog. Wat een stinkende rottende bende en hier komen ze dus ook om de week om het op te halen. Vandaag is mijn lucky day, eindelijk wordt de gft bak opgehaald en ik heb mij stellig voorgenomen deze gedurende de zomermaanden niet meer voor etensresten te gebruiken. Waar ik die dan laat, weet ik nog niet, maar ik heb het helemaal gehad met die bak!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook één keer in de 2 weken (volgens mij is dat normaal?).

En op zich heb ik ook geen last van de stank. Wij doen niks los erin, alles gaat eerst in een vuilniszak (en kleinere dingen in een pedaalemmerzak of boterhamzakje) en wij hebben altijd zo'n grote containerzak in de kliko, zodat echt alles weg is als 'ie geleegd wordt, dat helpt ook wel!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland

He Linda, wat voor zakken zijn dat? Heb daar zelfs nog nooit van gehoord, containerzakken?! Waar koop je die? En krijg je geen gedoe als ze zien dat er toevallig veel plastic zakjes uit je bak komen rollen bij het legen?

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lafo hier ook eens in de 2 weken ene week groen andere week grijs.
    Stinken valt hier mee spuit hem na legen goed uit zak erin en alle zakken die erin gaan goed dichtknopen.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij kopen die gewoon in de supermarkt (ik dacht dat ze die wel zo ongeveer bij alle supermarkten hebben, gewoon bij de vuilniszakken enzo). Maar in de groenbak doen we die niet hè. Alleen in de grijze container (ik dacht dat het daar over ging ;)). Dus nog nooit problemen mee gehad. In de groenbak gaat bij ons eigenlijk alleen tuinafval (gemaaid gras ed), dus dat stinkt ook niet.

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ahaaaaa, een grijze bak hebben we niet hier. Wij hebben alleen die groencontainer (gft bak) en voor de rest van het (plastic) afval groene (dure) viulniszakken. Die zakken waar jij het over hebt zijn dus denk ik de gewone groene vuilniszakken bij ons, die zetten we namelijk 1 keer per 2 weken aan de straat. Misschien moet ik ook maar eens proberen etensresten in aparte zakjes dichtgeknoopt hierin weg te gooien ipv in de gft bak. Wel niet helemaal zoals het hoort, maar liever zo dan al die maden die nu in mijn gft bak leven. ;)

11. Maia

Maia Niet meer actief

bij de supermarkt heb je ook gewoon grote containerzakken voor je gft. Scheelt een hele hoop.

Bij ons (we hebben nu ondergrondse containers) werd altijd in de zomer 1x in de 2 weken de gewone bak en 1x in de week (april-sept geloof ik) de gft.

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Voor de GFT bak heb je ook zakken en zakjes, biologisch afbreekbaar maar wel duur....
    (beter als maaien!)

Ja hier stinken de bakken ook en halen ze deze ook maar eens in de 2 weken op...
    Je moet idd alles in zakjes doen, ze elke keer uitspuiten en zon grote zakken erin doen, maar dan nog.
    Hij staat hier altijd in de zon, kan niet anders eigenlijk, en als je er 2 weken lang rottend spul in het zitten moet het wel gaan stinken toch!>
    Poepluiers, kattenbakvuil, etenswaar... Ja dat is vragen om troep... bluh!
    Ik ben er ook voor om met deze tempraturen vaker de bakken te legen...

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, zo smerig. Hier halen ze het ook eens in de twee weken op, toen ik in een grote stad woonde, kwamen ze elke week, ongeacht hoeveel zooi je aan de weg zette, alles namen ze mee.
    Bij mijn ouders zijn ze helemaal erg, als daar de klep iets omhoog staat, omdat je er dus ietsje meer in hebt gedaan dan er eigenlijk inpast, laten ze de bak gewoon staan.
    Het meeste gaat bij ons toch eerst in de afvalbak in de vuilniszak en dan gooien we die in de Kliko, scheelt wel wat, maar je blijft het ruiken.
    Luierzakken kon ik eerst bij het kdv inleveren, die werden dan gerecycled, ideaal, zat ik niet met die stinkzakken, maar dat bedrijf is ermee gestopt.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben bij Aveve een spray gehaald voor de gft bak, tegen maden. En die helpt enorm goed! Even sprayen en een dag later zijn ze helemaal verschrompeld. 't Is van Aveve zelf, dus jullie zullen dat ook wel bij jullie in de Aveve vinden.

Er bestaan van die grote papieren zakken voor in de gft bak. Waar je die precies kan vinden weet ik niet, wij gebruiken ze zelf niet. Ik leg altijd een aantal vellen krantenpapier onderaan in de bak. Dan is normaal gezien ook alles eruit als hij geledigd is.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In de gemeente waar ik eerst woonde werd de gft bak van april t/m augustus elke week geleegd, de grijze bak gewoon elke 2 weken. Nu is dat voor allebei de bakken om de 2 weken, en dan ook nog beide op dezelfde dag... Dus ik kan niet eens een beetje smokkelen met het afval... :D

Wat ook wel schijnt te helpen is je bak een keer goed schoonmaken en dan steeds een houtje tussen het deksel leggen zodat het deksel een beetje openstaat... Doordat er dan steeds verse lucht inkan gaat het niet zo broeien...

En ik heb ooit eens van dat poeder gekocht om luchtjes tegen te gaan, was iets met citroengeur... Ben ik ook niet dol op, maar alles is beter dan zo'n vieze rottingslucht!

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Anders stop je alle afval die je hebt in vuilniszakken. Dus niet de luiers los in de vuilcontainer gooien maar eerst wat vieze luiers verzamelen en in plastic zakken doen en die goed dichtmaken met een clipje. Dat doe ik ook altijd en je zult merken, de stank valt best mee.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier wordt ook de gft 1x in de 2 weken geleegd. Maar ik heb in de keuken een klein afvalemmertje staan met een biologisch afbreekbare zak er in. Daar gaat het gft afval in. Als het pedaalemmertje vol is, knoop in de zak en zo in de gft bak. Niks geen last van vieze luchtjes.

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zitten zeker bruikbare tips bij...gedeelde smart is halve smart als ik jullie ervaringen zo allemaal lees.

Ja mijn ouders wonen in Delft en beide bakken worden gewoon iedere week geleegd.

Waar ik eerst woonde had je ondergrondse containers (flat) was ook ideaal, nooit een gedoe met hoeveelheden.

Wij moeten iedere week schipperen met het vuil, we zetten 'm laat buiten en kijken of iemand anders nog een beetje ruimte heeft (1 persoonshuishoudens) en zo lossen we het dan op.
    Gelukkig doen ze hier niet moeilijk met een klep die open staat, zou helemaal fraai zijn......

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wij krijgen onze kliko echt nooit vol. Maar wij schijden dan ook echt alles. Oud papier, glas, plastic gft en rest afval. Onze gewone kliko bak is nooit vol. (lekker makkelijk voor de buren die niet schijden ;) )

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

hier hebben we ook een soort service iets waar je je voor kan aanmelden! elke keer als je bak word geleegd kan je hem meteen laten schoonmaken.. doen ze met een hoge druk reiniger met wat schoonmaakmiddel etc. daardoor stinkt ie bij ons ook nooit!

Deel Deze Pagina