Tip naambordje alleenstaande vrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmeisje, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik raad jullie af om jullie voornaam (als je een alleenstaande vrouw bent) op je naambordje te zetten. Vreemden kunnen je naam roepen waardoor jij denkt dat het bekenden zijn en de deur open doet. Mensen (mannen) met slechte bedoelingen weten zo ook meteen dat er een vrouw alleen woont. dus meiden ook al ziet het er nog zo gezellig uit.... doe toch maar niet oke? Ik kreeg deze tip laatst van iemand en ik wilde 'm graag met jullie delen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Maar het is toch sowieso raar om zomaar een naam te roepen zodat je wil dat de deur wordt opengedaan..? Ik zou het i.i.g een rare manier vinden. Er zit niet voor niets een bel naast de deur.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Goede tip idd, al hebben wij na 5 jaar nog steeds geen naambordje :D

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, maar ik denk dat je het automatisch doet, omdat je je naam hoort, ik weet niet, maar ik kan me dat indenken.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Deze tip gaf mijn moeder mij jaren geleden, toen ik voor het eerst op mezelf ging,ook.. Niet ivm het roepen maar meer omdat eventuele indringers misschien eerder hun kans zullen grijpen als ze zien dat er een vrouw woont. Ik heb dus alleen mijn voorletter en achternaam op het naambordje gezet.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb so wie so nooit mijn voornaam op een naambordje gezet, of ik nou alleen woonde of niet.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon helemaal geen naambordje :D
    Zie het nut er niet zo van in om er 1 naast mn deur te hebben. Woon in een flat en bij de bel hangt ook geen naamkaartje. Waarom? Als iemand me moet hebben dan heeft diegen mn adres en huisnummer vast wel en zoniet dan zoek t hij het maar op. En belt aan. En op roepen doe ik zowiezo niet open, alleen als ik stem herken...

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het een goede tip. Ik wilde eerst ook gewoon mijn voornaam er op zetten maar heb toch maar gekozen voor 'voorletter + achternaam' omdat ik inderdaad ook hieraan dacht...

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    gewoon geen naambordje ;)

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Onze buurvrouw woonde alleen met haar dochter.
    En die hadden gewoon Fam. Pietersen.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Of je koopt een goudvis en noemt die Henk.
    Dan vermeld je op het naambordje Henk en .... ;)

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Toen ik vrijgezel was en alleen woonde had ik ook alleen mijn voorletter en achternaam, niemand hoeft mijn voornaam toch te lezen?

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind juist dat mensen mijn achternaam niet hoeven te weten, dat vind ik veel persoonlijker.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben helemaal geen naambordje. Ook nooit gehad toen ik nog bij m'n ouders, en later moeder woonde. Maar "fam. + achternaam" lijkt me voor een 'jong gezin' sowieso het verstandigste want als er een baby bij komt en er worden ook voornamen vermeld, klopt het alweer niet.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dit dus

16. Koon

Koon Niet meer actief

Dat hebben wij dus nu haha.
    Onze voornamen staan op het bordje.
    Niet verwacht dat er zo snel een kindje bij zou komen.
    Nu klopt het dus niet. Maar wij zijn niet getrouwd, dus fam + achternaam kan ook niet.
    Ik denk dat we nu maar een bordje met alleen het huisnummer laten maken.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Of gewoon geen naambordje nemen :D

18. Koon

Koon Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik het soms wel gemakkelijk vind dat mensen het wel hebben. Vooral in appartementencomplexen. Ik vergeet namelijk altijd huisnummers. Een huis herken je wel, maar een appartement wordt moeilijker.

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij ons staan alleen de voornamen van m'n man en mij erop. Ga eerdaags eens kijken voor een nieuwe en dan doe ik gewoon Fam. ''

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heb de naam van mij en de kinderen er alleen op staan
    vond het raar om alleen mijn achternaam er op te zetten omdat zij deze niet dragen
    nooit verder over nagedacht:)

Deel Deze Pagina