Ik herken het probleem. Bij mij komt het doordat er een muntje of sok is komen vast te zitten ondrin de wasmachine. Het is inderdaad een vieze geur!
Dat deurtje van het filter openen doe ik wel eens. Kan dat nu misschien wel weer doen. Verder gebruik ik alleen waspoeder en geen wasverzachter. Extra water toevoegen doe ik niet, nog nooit van gehoord. Dus dat wil ik wel eens proberen! Moet ik dat gewoon in de trommel gooien. En hebben we het dan over koud of warm water? Hoeveel? Ik wil zo graag van dit probleem af. Net ook mezelf afgedroogd met een droge handdoek die ik gisteren had gewassen. Begint die handdoek weer vies te ruiken nadat hij vochtig word bij het afdrogen. Bah.
het wil ook wel eens gaan stinken als je je sokken mee wast met de gewone was, of iets anders wat bv wol is wil vaak ook enorm stinken. Heb het vaak als ik een fleecetrui gewassen heb.
Ik heb vanochtend met extra water een lege trommel op 95graden met een klein beetje wit wasmiddel laten draaien incl. extra spoelen. Ik heb gewoon via de doseerlade 2 gieters leeggegoten haha. Anders komt het waterpeil bij mij niet eens tot het raampje/rubber maar ruim eronder. Nu ik dat extra water erin had gedaan merk ik meteen dat de hele binnenkant veeeeeeeel schoner is. Alles glimt me tegemoet. Ben benieuwd, ga nu de doseerlade schoonmaken en het filtertje en dan vanmiddag een donkere was draaien!
Oke slim *not*. Ik draaide het deurtje voor het filter open en vergat er een emmer onder te zetten. Liep al dat water me zo op de vloer. Ik hoop niet dat er veel onder de wasmachine is gekomen. Ik had er snel een paar handdoeken onder gelegd. Daarna nog het doseerbakje schoongemaakt en dan nu alle gewassen (maar niet echt fris ruikende) hydrofiel doeken, theedoeken en 2 handdoeken op 60 graden met wat extra water laten wassen. Ik ben benieuwd.
Ik was degene die gistermiddag het topic geplaatst had. Inmiddels alles geprobeerd: Lege kookwas met afwasmachineblokjes, lege kookwas met azijn en heb alles helemaal schoongemaakt, maar de was ruikt nog steeds zo muf... Ik gebruik poeder, niet teveel, inmiddels zonder wasverzachter. Hoop op degene met de gouden tip
Ik heb de grote schoonmaak in/en om de wasmachine gehouden. Lol ik was een uur bezig Het hele rubber rondom en in alle kiertjes en gaatjes. Het deurtje binnen en buiten, de doseerbak eruit en schoon. En het filter onderop, die viel nog mee. Het water wat er uit dat afvoertje kwam was best wel vies en stonk! (heeee, ik had er gelukkig wel wat onder staan ) hahaha. Alles is nu weer schoon en de donkere was draait. Ben benieuwd!
herkenbaar, hier probleem ook gehad. Monteur diverse keren erbij gehad, maar begreep het ook niet. Toen kreeg ik de tip om eens te wassen met ander wasmiddel om te kijken of het nog zo was. En hoe vreemd ook, toen nergens last van. Wij wassen regelmatig, op hoge en lage tempen, houden met alles rekening...monteur heeft fabriek vd wasmachine opgebeld en die kwamen met de tip, schijnt dat wasmachines tegenwoordig op een of andere manier niet meer 20 jaar lang mee kunnen met dezelfde waspoeder. Ik snap er nog weinig van, maar ben allang blij dat mijn was weer fris ruikt. Ik heb gister weer een was gedraai met 'oude' waspoeder, en ook nu rook mijn was heerlijk fris. Eindelijk heb ik weer frisse was!
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft!! Hier exact hetzelfde! Hier ook vooral met de handdoeken zo... Schoon ruiken ze lekker, met afdrogen stinken ze weer... Wij hebben net een nieuwe wasmachine!!
ik zet vaak na hert wassen ook de doseerla open, was bijna alleen nog maar met poeder en af en toe op 90 graden. Heb er geen last meer van!
Ik ben blij om te lezen dat meerderen dit probleem hebben. Niet leuk natuurlijk, hopelijk komen we er allemaal vanaf! @ChilllayD hoe is het gegaan met de was? Nu je het over extra water had ging ik erop letten en bedacht me ineens dat ik eigenlijk nooit echt water zie wanneer de wasmachine bezig is. Hooguit net tot aan het rubber. Heb net een paar liter extra water toegevoegt bij het wassen en nog een keer 2 liter bij het spoelen. Ik heb de was er net uitgehaald en gek genoeg ruikt het frisser. Maar ik weet niet of dat een gevalletje toeval of geluk is. Er zaten nu alleen hydrofiel doeken, paar handdoeken, wat washandjes en theedoeken in. Misschien net een halve trommel. En ik had 'm deze keer op 60 graden staan, met dus extra water. Ik ben benieuwd hoe het bij de andere was gaat.
Toen straks de was droog naar binnen gehaald en nu ruikt het weer nergens naar Als ik diep met me neus in sommige was ruik, ruik ik zelfs weer een beetje een apart geurtje. Terwijl het toen ik het nat uit de wasmachine haalde wel fris rook (en normaal niet). Apart hoor. Of zal het te maken hebben met de luchtvochtigheid buiten?
Hier ook hetzelfde probleem. Laatje eruit gehaald en in het vak waar het laatje inzit zat wat schimmel. Dit kan de stank ook veroorzaken. Mijn wasmachine staat nu op 90 graden te draaien met reiniger.
Hier heb ik het eigenlijk alleen met de was die op 60 graden word gewassen ik weet niet of dat nog wat uit kan maken masr dat vind ik ook al irritant
Mijn donkere was ruikt nu heerlijk! Uurtje werk toch niet voor niets geweest haha. Ik las ook ergens dat donker wasmiddel sowieso al meer 'stinkt' en lang zo fris niet ruikt als kleur of wit wasmiddel en dat is hier idd het geval. En je mag donkere was dan wassen met kleurwasmiddel. Er zit 1 of ander middeltje in wat de verf in kleding doet 'aantasten' waardoor die geur naar boven komt maar hoe dat nou precies in elkaar zit... kan het ook niet meer terugvinden haha.
Wat goed om te lezen! En jij had ook extra water toegevoegd he? Ik ga morgen weer een was draaien, dus we zullen zien. Ik heb wel gemerkt dat mijn wasmachine uit zichzelf maar weinig water lijkt te gebruiken, dus ik denk dat ik bij elke wasbeurt water moet blijven toevoegen?
Ja dat had ik wel gedaan inderdaad. De volgende doe ik dan zonder extra water toevoegen, even proberen. Mijn moeder gaf me nog de tip om 'de was die er stinkend uitkomt' eens te wassen op het synthetisch programma. Moet je die wel hebben natuurlijk want die geeft veel meer water! Net als wolwas trouwens enneh, nog andere programma's die veel meer water geven dan de standaard. Maar weet niet watvoor wasmachine je hebt.... ik heb teveel programma's hahaha en gebruik er eigenlijk maar een paar. Katoen op 30,40 of 60 en 'snel 30' (minuten) en de bh's doe ik op wolwas programma. Dan zit de trommel altijd flink vol met water!
mijn was stinkt altijd als er een vochtig vaatdoekje, spuugdoekje of washandje is meegewassen. Dus die hang ik tegenwoordig altijd eerst goed uit tot ze kurkdroog zijn en dan was ik ze pas. Nooit meer last van stinkende was!