wie heeft de gouden tip?? mijn wasmachine stinkt!! ik heb echt geeeen idee hoe ik dit kan verhelpen. laat m wel eens met wat handdoeken op 90 graden draaien, maar meer trucjes weet ik niet.. iemand een idee?
Ik ben erg benieuwd, ik woon op kamers en kan de wasmachine gebruiken. Maar hij stinkt echt! Soms komt kleding (als ik het er niet direct uit haal) er stinkend uit..kan ik het weer opnieuw wassen.
is het je wasmachine??? of droog je je was op een rekje? want ik heb het namelijk als ik mijn was gewoon op zolder droog. dan gaat het ook heel zuur haast zweterig ruiken. weet eingelijk niet waar het vandaan komt. dus nu droog ik op het balkon of in de droger
hier heb ik 1x per week last van een stinkende wasmachine omdat vriendlief zijn werkkleren dan gewassen zijn 9werkt in de bouw, kleding ruikt naar benzine etc.) wat ik altijd doe is een kort wasprogramma draaien met veel waspoeder en een lege trommel. daarna kan ik gewoon wassen en komt de was er heerlijk fris ruikend uit weet alleen niet of dit voor jullie ook helpt aangezien ik weet waar mijn stinkende probleem vandaan komt..
Hier wordt het ook gewoon op een rek gedroogd. Op 2 verschillende kamers gehad maar beide stinkt het. Wordt regelmatig gelucht hier.
Doe je altijd het deurtje en het waspoederbakje open als de was klaar is? Ik doe dat dus wel altijd, want anders blijft het zo vochtig in de wasmachine en dan vind ik ook dat het heel muf/vies gaat ruiken.
Misschien idd niet zo handig, maar hier werkt het wel. Ik heb tegenwoordig altijd lekker fris ruikende wasjes .
@sweetlove, mijn stiefmoeder zei laatst dat het te maken had met vloerbedekking. ik weet niet of dat daar ligt?? wij hebben de wasmachine op zolder en moet wel eerlijk zeggen dat de was pas begon te stinken toen er vloerbedekking lag. achteraf gezien dan he?
ik doe wel eens een scheut schoonmaak middel (alles reiniger erin) vooral als mijn vriend bedacht heeft kleden van zijn hond te gaan wassen (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel haar bah bah bah) mar ook gebruik ik regelmatig wasmachine reiniger van hg, werkt super, even op de kookwas en klaar ik heb nooit last van dat mijn kleding gaat stinken als ik het op een rek droog, hij staat bij ons op de overloop, alleen last van haren als de kat besluit erop te gaan liggen:x
Als het goed is, is de rand van de opening gemaakt van rubber. Dit zijn 2 lagen rubber dicht tegen elkaar, ga daar in kijken/ porren.
wij hebben geen vloerbedekking. de wasmachine zelf stinkt! zet het deurtje wel altijd open, maar het laatje niet (gebruik altijd bolletje). als ik mn hoofd 'in' de machine doe, stinkt het gewoon! kleding ruikt ook niet altijd zo fris als het eruit komt..
Even het rubber schoonmaken, dan azijn in het bakje voor het waspoeder en de wasverzachter en een kookwas draaien.
Ik gebruik ook altijd een bolletje, maar er komt natuurlijk wel water in dat bakje, dus daarom zet ik die ook open. Misschien een wasprogramma draaien met alleen (schoonmaak)azijn.
Yep heb ik ook nog gehoord. schijnt echt goed te werken. Linkjes van een goede site: Oma weet raad stinkt Oma weet raad stinkt (niet meer) ps. soda is ook goed, dat ontvet ook.
de stinkende wmachine@ik draai af en toe een was van 95 graden en met een hoop azijn erin. worden de leidingen ook meteen ontkalkt. de zure lucht@ dat was zuur gaat ruiken komt volgens mij doordat het te lang duurt voordat de was droog is. in de zomer zul je er minder of geen last van hebben waarschijnlijk.
Hier was laatst nog een topic over, en toen gaven ze de tip om een hele fles schoonmaakazijn erin te gooien en m dan (leeg) op kookwas laten draaien. Heeft bij mij heel goed geholpen, was ruikt weer lekker fris nu. Je ruikt wel eventjes de azijn in je machine, maar de was stinkt er niet naar. En altijd het deurtje open laten na het gebruiken. En natuurlijk niet te lang natte was erin laten..
Ik kan de deur niet open laten dan gaan de katten erin liggen ga morgen gelijk een fles shoonmaakazijn halen