stinkende wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door smyltje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier laat ik de wasmachine om de 30 beurten (ongeveer...ik tel ze niet) een kookwasdraaien met schoonmaakspul.
    Staat ook in het boekje van de machine....om geuren tegen te gaan en zeep en vettige resten te verwijderen.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Ik heb niet de hele topic gelezen, dus misschien staat deze tip er al ergens.

Je kunt af en toe een keer je machine leeg laten draaien op zo heet mogelijke temperatuur, met soda in het wasmiddelbakje. Dat ontvet goed, dan is ie van binnen weer een keer goed schoon (ook de leidingen).

Dan ook even de deurrubbers goed schoonmaken, daar kan ook een stinkende aanslag in zitten.

En als laatste: gebruik geen vloeibaar wasmiddel meer! Poeder is beter voor de machine.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Na het draaien de deur iets open laten staan... Dat is wat in mij op kwam..

4. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik ga azijn halen :) de rubbers maak ik altijd al schoon. ben benieuwd!!

5. gimena

gimena Niet meer actief

azijn in doen. en een hoge toere draaie! zonder was er in! azijn zorg dat de leidingen schoon spoelen die de nare geurtjes veroorzaken.
    hier werkt het prima ;)

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik doe eens in de zoveel tijd een lege trommel met soda op 90 graden draaien. Werkt prima!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier ook altijd met schoonmaak azijn, bolltje helemaal vol, kookwasje en het stinkt echt niet. Verder de deur altijd open laten staan en waspoeder laat minder zeepresten achter dan een vloeibaar middel. ik heb ook het idee dat wasverzachter niet echt goed is voor de maschine.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat waardevol al zei, na de laatste wasbeurt het deurtje open laten staan op een kiertje, dan kan het drogen. En ik was altijd in ieder geval 1 was op 60 graden.

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Mijn moeder heeft het ook gehad en daar zij de monteur die ze gebeld heeft dat ze waarschijnlijk te weinig waspoeder gebruikt. dan daalt het vuil weer op de was neer en gaat dus stinken. Als je te weinig wasmiddel gebruikt blijft er ook een vettig randje steeds in de wasmachine staan waardoor de boel gaat stinken ik zou het gewoon eens proberen om wat meer wasmiddel te gebruiken. Mijn moeder was dus te zuinig met het wasmiddel.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben dat ook
    en wij hebben geen vloerbedekking op de grond gewoon beton vloer
    wij laten hem 1x in de week leeg op 90 graden draaien
    en hang de was zoveel mogelijk buiten behalve als het gaat regenen
    en anders hangen we het in de trapgat aan een rekje en in de woonkamer op een rek

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Maar als je teveel wasmiddel gebruikt is het ook niet goed, dan blijft er wasmiddel in de machine zitten en dat gaat ook stinken.
    Dat werd mij in de winkel verteld, dat mensen meestal teveel wasmiddel gebruiken.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    heb niet het hele topic gelezen, maar mijn hubby repareert oa wasmachines.
    Mensen gebruiken vaak TEVEEL wasmiddel, de op de verpakking aangegeven hoeveelheid is meestal al iets teveel.
    Verder: op koude temperaturen met een vloeibaar wasmiddel wassen, maar ook af en toe met POEDER een was op min. 60graden. Werkt echt!
    Bij poeder komen er antibact bestanddelen vrij bij temp vanaf 60graden, vandaar.
    Verder het randje onder het manchet goed schoonhalen (met je vinger)

13. Skye

Skye Niet meer actief

Wasmachine deurtje openhouden!!!! Hier laat ik het deurtje altijd open staan en het is altijd lekker fris!

14. natjes

natjes Niet meer actief

Fles azijn in je trommel leeggieten en een lang programma laten draaien van 90 graden. Zo is bij mij die rotlucht eruit gegaan!

Je hebt bij de action van die schoonmaakazijn in de geur eucalyptus en lavendel. Dat ruikt lekker fris daarna!

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb juist gehoord dat soda juist NIET goed is!
    want soda laat een vettig laagje achter in de leidingen en machine....

Fles azijn er door en kookwas programma! ik doe dit 1x per maand.

Deel Deze Pagina