Anderhalve week geleden (11-11-07) ben ik bevallen van een mooie en gezonde dochter. Bij de bevalling heb ik een knip gehad. Ik heb het idee dat de wond van de knip (die er overigens heel netjes uitziet) gaat stinken. Zelf ruik ik het heel erg sterk. Ik voel me een beetje vies hierdoor. Ik spoel een aantal keer per dag met de douchekop erop. De geur kan (denk ik) niet van het bloedverlies komen, want ik vloei niet zo heel veel meer. Ik ben wel erg gevoelig voor maandverband e.d., dus misschien komt het daardoor. Ik vind het heel erg vervelend en zou graag tips krijgen wat ik hieraan kan doen!
Hoi Anno, Gefeliciteerd nog. Het zou kunnen dat door het niet ademen van maandverband de geur bij je vagina blijft hangen en dit is vaak een hele weeige geur. Probeer dus de komende dagen.week nog wel het speciale kraamverband te dragen. Dit is minder verstikkend en zal wel helpen tegen de geur. Verder kun je eens met je onderkant in een bak met biotex/soda (allebei de groene variant) gaan zitten. 2 x 5 minuutjes per dag is genoeg, maar dat zuivert ook even lekker. En 's avonds op een matje met je benen wijd helpt ook altijd wel. (En zelf ruik je het altijd sterker dan iemand anders hoor, maar probeer deze tips maar eens even) Groetjes Brigitte
Bedankt! Ik wissel maandverband en kraamverband af om de kans op irritatie wat kleiner te maken. Als ik te lang hetzelfde gebruik jeukt het heel erg. Vanavond ga ik een biotexbadje proberen. Ik hoop dat ik er dan snel van af ben.