Heelluuuuup ! VLOOIEN !

Discussion in 'De lounge' started by MamaSon, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

HELP! Ik heb twee vlooien ontdekt vandaag in huis!
    Eentje op de bank in de woonkamer en eentje in het bedje van Kim :confused:

Hebben een hond te logeren gehad drie weken geleden en hebben zelf een kat...

Lees op internet meerdere tips van dierenklinieken, maar die prijzen volgens mij vooral de middeltjes aan die ze zelf verkopen.

Hoe krijg ik die krengen het beste weg, iemand tips?

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben er ook last van
    1 hond en 5 katten
    En heb ze allemaal al behandeld met vlooien middel en alles goed gezogen
    Maar volgens mij zijn ze er nog....pfffffff
    Word er niet goed van

Dus voor tips lees ik ook ff mee ;)

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik koop vaak een spray voor op de honden en kat en een tapijtspray, zo behandel ik ze allemaal in 1 keer, na 3 weken herhaal ik het hele zooitje weer en meestal zijn we er dan weer geruime tijd vanaf ;)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou druppels kopen en niet die van frontline want daar zijn de resistent voor. hier bij ons bij de dierenarts hebben ze druppels kan alleen niet op de naam komen moet in even denken maar die werken goed binnen 2 dagen zijn alle vlooien dood ook hoef je dan de ruimte niet te sprayen erg fijn in verband met een kleine .al de andere spays enzo werken niet meer naar behoren en zijn gruwelijk giftig en bij de dieren arts is het meestal goedkoper

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Oja, schapenvet aan de honden geven helpt ook tegen vlooien ;) Vaak kun je bij een islamitische slager zo een heleboel schapen/lamsvet ophalen het kost helemaal niets, hun gooien het anders weg, voor hun is het afval, en bij de dierenwinkel betaal je je er scheel aan :eek:

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Okej wat een handige tips allemaal
    Ik heb de hond en de katten al ingespoten van de week

En die druppel van Frontline koop ik ook niet meer...was er ook niet tevreden over :(

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik gebruik advocate voor de katten en de hond. Hier hebben ze er geen last van. is duur spul, maar ik wil die smerige beesten niet in mijn huis of mijn lieve diertjes eeeek

8. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Bij de dierenarts kan je druppels van Pratique kopen. Die werken echt heel goed.

Wij hebben 2 honden en 1 kat en we hebben echt nooit vlooien hier :D

9. Ik doe ook altijd een in stukjes geknipte vlooienband in de stofzuigerzak.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

linda die bedoelde ik haha ik wist dat er een q in zat.die druppels zijn super echt 2 dagen en alles is dood ook in huis zelf

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

oja niet geheel onbelangrijk ook gelijk onwormen nu hoor vlooien brengen wormen met zich mee

12. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    jup inderdaad is ontwormen ook erg belangrijk!

Ik doe het netjes elk half jaar. dus gelukkig ook daar geen problemen mee :)

Natuurlijk moet ik nu even gaan afkloppen anders dan gaat het straks fout :p

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Even een vraagje over Pratique: deze zal goed zijn, twee keer aangeraden. Maar dit dood dan alleen de vlooien op mijn kat toch? Heb zitten googelen en lees dat misschien 10% van de vlooien op de kat zit, maar dat de rest in huis zit (als eitje, wat nog uit gaat komen). Dus wat hebben jullie ernaast nog gebruikt voor het huis dan? Een 'omgevingsspray' ? Of was alleen stofzuigen voldoende?

14. Simi

Simi Actief lid

Oct 24, 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    hoi allemaal,

Hier 2 katten in huis en gebruik altijd frontline, geen last van resistentie. Ze lopen ook buiten dus risico van "besmettting" door andere katten ook mogelijk. Maar bijna nooit vlooien. Bijna nooit omdat je ze zelf ook mee kan nemen als je bij iemand bent geweest die ook huisdieren heeft ;)
    Goed stofzuigen (dagelijks als je vlooien hebt gevonden) en inderdaad een stukje vlooienband in de stofzuiger. En wij hebben overal gladde vloeren :) Lekker makkelijk en geen vlooien rotzooi of vlekken die in het tapijt komen.

Let met een spray wel op met een kleine in huis. Ook de kinderen ademen de spray in en dat is zeker niet de bedoeling!

Sterkte, simi

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik spuit de hond dan altijd in met gekookte azijn(wel afgekoelt natuurlijk)
    laat de hond 10 in bad staan om het in te laten trekken spoel het goed uit en was hem vervolgens met afwasmiddel en geen vlo meer te bekken ik doe het voor de zekerheir wel twee keer de volgende nog een keerjte zeg maar...

in de stofzuigerzak eventje een stukje vlooien band doen..

succes hoop dat je er snel vanaf bent!

16. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    hier ook een frontline gebruiker en ben er ook erg tevreden over. (heb binnenkatten)

als je je huis echt vlo vrij wil maken dan zal je toch moeten sprayen.
    Koop dan wel een spray die ook eitjes en neten doodt!
    Eerst goed stofzuigen, vergeet vooral de kieren, hoekjes en favorieten plekken van de kat niet.
    Beddegoed , kussens etc heet wassen. (minstens 60 graden)
    Die stofzuigerzak weggooien , (en dan ook echt weg in vuilcontainer) nieuwe stofzuiger zak erin en wat anti vlo poeder opzuigen.
    Ik zelf ben meer voorstander van poeder in de stofzuigerzak ipv vlooienbandje omdat dit effectiever werkt tegen eitjes.

Alle ramen, deuren en ventilaties dicht en huis van onder tot boven spayen (mondkapje of doek geen overbodige luxe)
    en dan een paar uur het huis niet betreden, kat ook naar buiten natuurlijk)
    dan juist even niet stofzuigen om de spray zijn werk te laten doen (check handleiding van spray)

Ik heb twee jaar geleden een vlooienplaag gehad, dat gebeurd me echt nooit meer! wat smerig vond ik dat.

Succes ermee.

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ja, deze is goed!. Ik heb twee katten en een hond, en gelukkig ook geen vlooien in huis.
    Als je deze gebruikt kunnen vlooien de eerste rijd niet op jouw beestjes overleven. Dus de vlooien die uit deze eitjes gaan komen vinden geen slachtoffer en sterven ook.
    Als je het wel een fijn idee vind om je huis te behandelen raad ik de spray van HG aan. Maar zeker met een kleine in huis zou ik erg ruim zijn met de tijd dat je de ruimte niet mag betreden hoor. Het is echt een chemisch gif.

Succes!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

die druppels zijn dus danig sterk dat wij de omgeving niet meer hoeven te spayen. wij hebben vorig jaar een plaag gehad maar deze zijn echt het beste.en spayen is niet altijd even veilig inverband met gif en met deze druppels is het ook niet nodig.

voor de gebruikers van frontline. ik zou er mee stoppen het is wegegooit geld schadelijk voor de dieren en daarbij word het vanaf eind 2007 al niet meer gemaakt vanwege de klachten wat er nu nog word verkocht is oude voorraad.

19. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    oehhh krijg gelijk overal jeuk als ik dit lees... :(
    Jááááren geleden toen we terugkwamen van 3 weken vakantie hadden wij dus ook een vlooienplaag in huis..... :confused:

Ik ging bij thuiskomst meteen onder de douche en mn lijf was in een mum van tijd ZWART van de vlooien...!

De gemeente heeft toen ons huis behandeld met een of ander spul, we moesten toen 24 uur elders verblijven..

Mijn god, dan kun je echt door de grond zakken van schaamte!

20. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    geen frontline, helpt niet meer

stronghold, behandeld vlooien op het beest en de omgeving (heel belangrijk)
    en wormen, oormijt!

heel goed middel!

en advantage tegen vlooien is ook heel goed!

sprayen word afgeraden omdat het niet helpt of je niet alles bereikt.

maar als je paar keer per jaar stronghold neemt, bescherm je gelijk tegen de wormen. zeker belangrijk met kinderen. en de andere maanden pak je de advantage

wij waren in een paar dagen van de vlooien af, en de kat ook

Share This Page