Wij gaan een (2e hands) vaatwasser aanschaffen ( doe nu al een poos zonder). Heb er 2 gevonden binnen ons budget ( rond 170 euro) staan allebei bij hetzelfde witgoed bedrijf, beiden 6 maanden garantie. Bij ons in de buurt en gratis bezorgen. 1) Bosch aquasensor ( energie A, eco programma, kort programma) 2) AEG electrolux favorit (eco programma, kort programma) Heb er niet veel verstand van, maar misschien heeft iemand een idee voor welke ik beter kan gaan? Ik neig meer naar de Bosch, maar vraag me niet waarom Ervaringen of tips zijn ontzettend welkom! Groetjes Soit
Ik zou voor de Bosch gaan (vanwege energielabel A). Wij hebben zelf een Siemens A++, zo'n ding staat toch lang te brommen, als dat zo zuinig mogelijk kan vind ik dat wel de moeite.
Oh, en als je kunt nagaan hoeveel decibel geluid ze maken, is dat ook fijn. Wij hebben een heel stille Maar goed, onze is nieuw en we hebben niet bezuinigd op de prijs
Wij hebben een Bosch aquading, met weinig herrie. Is een inbouw vaatwasser en vind het een fijn ding. Weegt hoeveel vaat er in zit en bepaald zijn hoelang hij ( of zij ) nodig heeft om het schoon te krijgen.
Ik zou je in ieder geval afraden om witgoed bij een tweedehands witgoed handelaar te kopen. 9 van de 10 keer zijn het opgeknapte defecte vaatwassers. Dan kan je beter een tweedehands van een particulier kopen. Ik heb overigens een Bosh vaatwasser die max 65 wast. M'n moeder heeft er 1 die 90 graden kan wassen. Die is veel beter voor de vette en aangekoekte vaat.
Niet wat je wil horen misschien maar kun je geen siemens zoeken?? Onze siemens vaatwasser is nu 23 jaar oud. Al van verschillende mensen die in de witgoedbranche werken gehoord dat siemens de beste vaatwassers zijn die het langste meegaan. Maar uit je keuze zou ik denk ik voor de bosch gaan.
Dit hebben wij ook gehoord en gelezen, vandaar onze keuze. Ik zou 'm trouwens ook niet 2e hands kopen via een handelaar. Wel particulier, mits ik de persoon vertrouw (bv. via via ken).
Bosch en Siemens komen uit dezelfde fabriek. Met dezelfde onderdelen. Alleen uiterlijk kan anders zijn. Wij hebben hier een witgoed handelaar in de buurt die een jaar garantie geeft. En echt, ik hoor alleen maar super goede dingen over die man. Wij hebben daar nu onze vaatwasser van Bosch weg voor 130 euro. Hij repareert ook als het moet. Ik ga echt geen nieuwe meer kopen, als ik voor een prikkie en goede service 1 bij een handelaar kan kopen
Ik vind het erg hoge prijzen voor 2e hands vaatwassers. Ik heb vorig jaar mijn gloednieuwe vaatwasser aan een vriendin verkocht. Op MP leverde hij niet meer dan 100 euro op. Ik deed hem weg vanwege verhuizing/nieuwe keuken. Doordat mijn vriendin hem kocht hebben we er een leuke cent aan overgehouden. Zou iig kijken naar rendement! En geluid is ook wel belangrijk. Die wat ik nu heb moet je goed luisteren of hij loopt.
zou ook bosch doen. en juist niet particulier kopen, wij zijn zo flink op gelicht via mp die mensen zeiden dat hij goed was en dat bleek niet zo te zijn. bij het verhaal halen wisten ze ineens niet meer wie we waren en hadden ze helemaal geen vaatwasser verkocht...
bosch.... aeg is niet meer wat het geweest is sinds ze zijn overgenomen, ik zou gaan voor duitse degelijkheid
Ik ben zelf ook huiverig voor tweedehands. Bedoel waarom zou je een vaatwasser weg doen. Of je vervangt de keuken waardoor je er een over hebt wat betekend dat die je over hebt vaak oud is, of hij is (bijna) kapot. Zou zo geen andere reden kunnen bedenken eigenlijk. Buiten dat vind ik de prijs die ie noemt best veel voor een tweedehandse. Een nieuwe siemens (kreeg toevallig vandaag mailtje van de wehkamp met eentje erin) kost nu 293 euro.
Wij hebben een duurdere (700 ofzo?), maar die betaalt zich via de energierekening wel terug, label A++. Let op het energielabel! Die van Siemens zijn heel degelijk vanbinnen, je 'voelt' het verschil het beste als je in de winkel (Saturn oid) ze allemaal opent en van binnen bekijkt.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik zag op internet dat je van het merk Etna al een nieuwe hebt (12 couverts, energie A+, voor 249,- (bol.com dus gratis bezorgen) Weet alleen niet of dat wat is. @ nijntje; dankje voor de tipover die siemens. Revieuws zijn heel goed. Ik zie. Ook in dat 170 euro voor een 2e hands best veel is als je voor 293 euro zo een nieuw kunt. Kopen. Als we voor die zouden gaan moet ik vandaag beslissen (actie tot 30 juni). Maar nadeel is dat ze alleen in nl bezorgen en ik woon net over de grens in belgie . Niet zo handig dus.....
bol.com | Etna EVW100WIT vrijstaande vaatwasser,Etna | Elektronica Deze dus... Ps een hele dure aanschaffen is leuk, maar voor ons gewoon geen optie, dus die valt af. We zullen het dus hoe dan ook met wat minder moeten doen
Als ik je een tip mag geven koop geen Etna. Onze buren hadden dat in hun keuken zitten toen ze die nieuw kochten en binnen no time ging alles achter elkaar kapot koelkast vriezer alles. Lijkt me stug dat het aan hun keuken lag als ook de vriezer en de koelkast enzo het zo snel begeven. Wel jammer dat de wehkamp niet in België bezorgd. Geen vrienden ofzo in Nederland waar je wat kan laten bezorgen?
Je kan ook bij Ikea kijken. Vaatwassers die hun hebben komen van whirlpool af. De goedkoopste is 279 in België.
voor datzelfde geld heb je er 1 van een goed merk. ik zou echt geen etna nemen. valt in de categorie van indesit. (oftewel, indiSHIT)