Geen/minder kinderen vanwege klimaat

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Huismuisie, Sep 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Omwille van het klimaat beperk ik mijn kinderwens

1. Ben je gek... natuurlijk niet.

47 vote(s)
    51.1%
  2. Ik kies bewust voor minder kinderen

6 vote(s)
    6.5%
  3. Ik overweeg om geen kinderen te nemen omwille van het klimaat.

2 vote(s)
    2.2%
  4. Nooit bij stil gestaan...

30 vote(s)
    32.6%
  5. Oeps... bij nader inzien heb ik er misschien toch te veel ;)

10 vote(s)
    10.9%
Multiple votes are allowed.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee het klimaat is nooit een overweging geweest voor ons aantal kinderen.
    Wij hebben het bewust bij 2 gelaten (had er best meer gewild) maar dat heeft met de kinderen te maken en niet met het klimaat.

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Ik zie zeker de negatieve impact op de wereld en het klimaat door kinderen en alles wat hierbij komt kijken. Ik zou willen dat bepaalde zaken zoals wasbare luiers etc beter gepromoot en ‘normaler’ worden, zodat meer mensen vanaf het begin af aan een duurzamer alternatief kiezen. Maar ik heb absoluut niet dat ik een X aantal kinderen wel of niet wil omwille van het klimaat. Mijn oergevoel om moeder te worden is/was daar te sterk voor :)

3. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Een 5e optie:
    Niet hierom gekozen voor minder kinderen maar wel wat schuldbewust dat 3 kinderen eigenlijk te veel is...

Evanesco and Elsss like this.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    U vraagt wij draaien ;)

jomay likes this.
  5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Uh ja, duidelijk niet mee bezig gehouden :o:

Magnolia29, MamaChantal and Novi like this.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Ik heb voor optie a gekozen n. Sterker nog, ik vind dat ik de maatschappij een dienst verleen met mijn drie kinderen :) aangezien het gemiddeld aantal kinderen onder de twee ligt en ik dus dit op deze manier heb geprobeerd op te krikken. Ligt het gemiddeld aantal kinderen namelijk onder de twee, dan zal de bevolking krimpen en is het moeilijker om de maatschappij op dezelfde manier in stand te houden.
    Overbevolking van de wereld wordt niet veroorzaakt door Nederland, maar door andere landen waar het geboortecijfer veel hoger ligt

Leni88, Simba1992, SAARC and 3 others like this.
  7. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Sinds dat prins Harry gezegd heeft maar 2 kinderen te willen vanwege het klimaat/milieu hoor je er ineens veel meer over.

Wij hebben nu 3 kinderen en daar blijft het bij, maar niet vanwege het klimaat.

Persoonlijk denk ik wel dat we er als samenleving vanaf moeten dat door veel mensen een tweede kind min of meer als normaal wordt gezien omdat een kind alleen maar zielig zou zijn. Een tweede kind moet je willen voor jezelf en niet omdat anders de eerste zielig is.

8. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    De wereld zou inderdaad geholpen worden met lagere bevolkingsgroei. Maar daar veranderen wij in Europa weinig aan.

9. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Onze jongste kwam onverwachts/niet gepland. Terwijl ik me eigenlijk al schuldig voelde over 3... maar dat oermoeder gevoel/ hormonen zorgden ervoor dat we de zwangerschap niet hebben afgebroken. Kies wel bewust voor wasbare luiers, borstvoeding ( ja ook vanwege de productie van flesvoeding) babyuitzet 2de hands. Daar is het geweten even mee gesust, om me vervolgens weer kei schuldig te voelen

10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Mijn baas roept elke dag hoe asociaal ik ben met kinderen. Nou leuk. Straks is het zo dat mensen zonder kinderen zich verheven voelen boven een ander. Vind het bullshit.

De meeste Nederlanders kopen zich suf aan troepjes en kleding. Eerst daar maar eens wat aandacht aan besteden. En de mannen met hun onnodige kilometers in de leaseauto’s voor afspraken die prima telefonisch kunnen.

SAARC, cowgirl80 and WinterBird like this.
  11. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Maar onze kinderen hebben een grotere impact dan kinderen in armere landen.

12. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

Apr 14, 2019
    1,902
    2,692
    113
    Ik denk meer dat je door de keuzes van mensen wat aan het klimaat kan doen.
    Als mensen eens zouden stoppen met al die verre reizen en dat onnodige gevlieg.
    Ook de wegwerp maatschappij en voor iedere scheet de auto pakken, volgens mij scheelt dat veel meer.

Leraje, citroenrasp and Zwierezwaai like this.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,826
    18,545
    113
    Female
    Klimaat niet aan gedacht eerlijk gezegd. Wil max. 2 kinderen vanwege de kosten:|

DQueen and Kolibrie2 like this.
  14. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Nooit bij stilgestaan. Maar wij voeden sowieso ook een kind ‘van een ander’ op, dus dat is al hartstikke milieubewust ;)

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Dat scheelt ook maar de onderzoeken liegen er niet om.

Mn vriend grapt af en toe wel eens. Ik rij misschien een dikke auto maar heb geen kinderen. Dus zo slecht ben ik ook weer niet bezig.
    Denk dat het een en en verhaal is en niet en of of.

Vliegen is niet goed voor het milieu maar goederen transport is vele malen groter dan het vakantievliegwerk. Daarbij ga ik er vanuit dat we toch wel naar een duurzamere manier van ons voortbewegen gaan.
    De bewustwording is goed. Maar of we nu met zn allen in een offgrid tiny house moeten gaan zitten met onze families betwijfel ik ook.

16. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

We kunnen nog wat meer zonnepanelen kwijt op het dak, dus we gaan voor en 4e :roflmao:

Of was dat de nou vanwege de oudedagvoorziening? :rolleyes:

jomay, Huismuisie and Madelie like this.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wie moet de kosten van het klimaatakkoord bekostigen als we voor minder kinderen kiezen? Daarom heb ik maar meteen een tweeling op de wereld gezet :D

DQueen, Jet2018, elsie89 and 2 others like this.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Inderdaad,

Het hele Ali Express business vind ik te erg voor woorden. Hoeveel goedkope meuk mensen over de halve wereld laten overkomen, zonder enige noodzaak.

En over de overconsumptie van eten maar niet te spreken. Een heel continent kan eten van hetgeen wij weggooien. En alle vee dat we laten fokken..

Zolang dat niet verandert zal het alleen bergafwaarts gaan

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Helemaal mee eens.

Share This Page