anticonceptie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cvm1985, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

ik ben nu bijna 3 weken geleden bevallen en wil nu weer aan de pil. Ik geef volledig borstvoeding, dus wilde ik de minipil (cerazette) maar volgens mijn huisarts is geen enkele pil aan te bevelen bij borstvoeding dus ook deze niet. Ze zegt dat de productie er minder van word. Ze wil hem dus ook niet voorschrijven.
    Iki had juist begrepen dat de minipil juist voorgeschreven word bij borstvoeding, weten jullie dat misschien?
    Op nog een beebje zit ik voorlopig echt niet te wachten, en aan spiraaltjes ed wil ik me niet wagen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de minipil kan wel bij borstvoeding maar het heeft wel nadelen ja. De productie kan inderdaad afnemen en er komt altijd een kleine hoeveelheid hormonen in je BV en dus ook bij je baby.
    Je moet inderdaad afwegen wat belangrijk is voor jou.
    Er zijn nog andere methoden, je bent door BV redelijk goed beschermd de eerste 6 maanden, als je tenminste op verzoek voedt en er niet langer dan 6 uur tussen 2 voedingen in zit. Het is niet 100% betrouwbaar maar dat is de pil ook niet.
    Je kunt ook de nuvaring overwegen, die breng je in in je vagina en haal je na 3 weken er weer uit, ook hormoon maar minder dan de pil en lokaler.
    Of condooms is ook een optie.

Succes met bedenken wat je wilt en bij vragen hoor ik het wel!

Mirjam

Deel Deze Pagina