Linker nier niet te zien bij 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door paulinaa84, 5 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paulinaa84

paulinaa84 Nieuw lid

4 jul 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi,
    Ik heb gisteren de 20 weken gehad en ze konden de linker nier van mijn baby niet vinden. Vandaag bij het Radboudmc ziekenhuis konden ze ook niks zien, ze zei dat het moeilijk te vinden is omdat ze niet wou draaien maar ze er van uit gaat dat ie er niet zit ondanks dat ze wel bloedvaten er naar toe ziet lopen. Ze zeiden dat mijn baby waarschijnlijk een nier afwijking heeft. Ik moet over 2 maanden terug komen om nogmaals te kijken. Verder was wel alles in orde.
    Is er iemand die in een soort gelijk situatie is geweest? Is het mogelijk dat de nier later toch wel wordt gevonden en dat het gewoon ligt aan hoe ze is gedraaid? Ik heb de hele dag gehuild en ondanks dat ze zeiden dat het niet hoeft maak ik me heel erg zorgen om mijn dochtertje..

Alvast bedankt voor de reacties:)

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat is schrikken! Geen ervaring verder, maar mijn broer is geboren met 1 nier en zover ik weet daar verder na geboorte ook niet echt langs voor hoeven komen verder. Kan gelukkig prima leven met 1 nier. Heb wel eens hier gelezen dat er tegenwoordig wel iets meer nacontroles zijn dan dat bij mijn broer het geval is geweest. Maar hij is nu 31 en gewoon gezond tot nu toe!

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is geboren met twee nieren, waarvan eentje 0% functie had. Deze is er dus uitgehaald. Hij kan prima leven met die ene nier, we moeten alleen zijn hele jeugd jaarlijks op controle komen. Hij had helaas ook een blaasafwijking, daar hebben we meer gedoe en last van gehad als van zn nierafwijking. Dat valt tot nu toe heel erg mee, merken we in principe niets van.

Deel Deze Pagina